Kaadoin vahingossa maidot näppikselle, miehen reaktio !
Mielipiteitä kaipaan...
Taustatietoa. Olemme miehen kanssa melkein 4-kymppinen pariskunta, yhdessä kuusi vuotta, yksi lapsi.
Eilen illalla tein koneella jotain ja söin siinä samalla. Vahingossa maitolasini kaatui ja maidot lensi osittain näppäimistölle.
Käänsin näppäimistön väärinpäin ja jätin kuivumaan yöksi.
Mies jotain aamulla koneella puuhasi ja huomasi ettei näppäimistö toimi kunnolla. Sanoin siis illalla kyllä että näin kävi. Silloin ei reagoinut mitenkään.
Aamulla kysyin että onko se rikki tjtn kun sitä näpräsi. Tiuskaisi vihaisesti jotain.
Kuului välikommenntia tyyliin -voi vittujen kevät-
Koitin vielä uudestaan kysyä että onko napit jumissa ja vastaus oli taas hyvin vihainen tiuskaisu.
Ajattelin sitten että enpä puhu mitään kun niin koville ottaa. Puuhailin omiani ja mies keittiön pöydällä avasi näppäimistöä. Puuhasi sen kanssa vähän aikaa ja keräsi sitten harrastuskamansa kasaan ja lähti. Sanaakaan sanomatta.
En tiedä että kauanko tämä mykkäkoulu kestää.
Meillä on normaalia että arjen pienet mokat ovat suuria vastoinkäymisiä parisuhteelle. Itse ajattelen että okei, ehkä meni rikki, ostetaan kaupasta uusi. Miehen pää tuntuu räjähtävän ja voi mennä monta päivää ennen kuin keskustelu palaa normaaliksi.
Miten teillä muilla puoliso suhtautuu jos näppikselle kaatuu vahingossa jotain?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa ja samalla kauhistelen noita sääntöjä, huhhuh.
Mitä sääntöjä? Että ruokapöydässä syödään eikä tietokoneen ääressä. Se nyt on aivan normaali sääntö kaikissa järkevissä perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kyse oli irrallisesta näppäimistöstä eikä läppäristä, niin miehesi ylireagoi ja pahasti. Elämästä on hyvin raskasta jos noin pientä viitsii viittä minuuttia kauempaa murehtia.
Hyvä näppäimistö maksaa satoja euroja. Eli kovin halpa ei ole. Nyt AP:n mies joutuu ostamaan uuden.
Kukahan tarvitsee satojen eurojen näppämistöä kotioloissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näppiksen ääressä ei syödä tai juoda! Tämä on vakiosääntö. Siskoni läppärin näppikselle kaatui bileissä juomaa, korjauslasku 250e.
Tyrsk :D Syön ja juon aina näppiksen ääressä, justiinsa aamupuuron tässä vetäisin. En edes omista keittiönpöytää, sohvalla istun ja syön ja näplään konetta/katson sarjoja tms.
Jos mun näppis menee rikki niin 20-30 eurolla saan uuden.
Ei ole miestä raivostumassa asiasta, eikä olis syytä edes raivostua jos itse uuden ostan kun vanha rikki menee. Jos haluaa pitää näppiksen ruuattomana niin ostakoon oman näppiksen ja käyttäköön sitä ihan itsekseen. Ongelma ratkaistu!
Ei kukaan sinun kanssa edes olisi. Kun et osaa edes peruskäytöstapoja. Heittäisin sellaisen naisen ulos heti joka sikailee niin että syö tietokoneen ääressä. Perusasiat nyt pitää olla kunnossa että voi edes asioista keskustella.
Miten miehen lapsuudenperheessä on suhtauduttu mokailuun? Onko saanut selkäänsä vahingoista, tai järkyttävät huudot? On sitten mallioppinut samat reaktiot.
Minun lapsuudenperheessä isä sai ihan järkyttävät raivarit, jos joku kaatoi jotain, rikkoi vahingossa lasin taikka lautasen. Hermostun, jos mies rikkoo jotain, mutta en näytä sitä miehelle, sillä tämä reagointitapa on yksinkertaisesti perseestä ja aion päästä tästä eroon. Minun perheessä ei tarvitse kävellä seinänvierustoja pitkin, jos mokaa vahingossa, sen olen päättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kyse oli irrallisesta näppäimistöstä eikä läppäristä, niin miehesi ylireagoi ja pahasti. Elämästä on hyvin raskasta jos noin pientä viitsii viittä minuuttia kauempaa murehtia.
Hyvä näppäimistö maksaa satoja euroja. Eli kovin halpa ei ole. Nyt AP:n mies joutuu ostamaan uuden.
Kukahan tarvitsee satojen eurojen näppämistöä kotioloissa?
Erittäin monikin. Katsos kaikki ei kuluta päiviään vaan selaamalla Facebookkia ja kirjoittamalla tänne.
Sitä tarvitsee niin töissä kuin viihteessä (pelaamisessa).
Et vissiin samantien putsannut näppistä, vaan jätit maidon yön yli näppikselle? Vahinko olisi voinut olla korjattavissa, jos olisit samantien kääntänyt näppiksen ylösalaisin ja valuttanut maidot ulos ja yrittänyt pyyhkiä välit jollain puhtaalla liinalla.
Mun miehen reaktio olis voinut olla just kuvaillun kaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi suuttumus on perusteltua. Kyllä minuakin ottaisi päähän jos joku kaataa juotavaa näppikselle niin että joutuu ostamaan uuden.
Näppis maksaa noin kympin ja vähän parempi näppis joitain kymppejä, mutta on toki olemassa pelaajien erikoisnäppiksiä, jotka maksavat satoja euroja.
Ei tuo suuttuminen josta kympin härpäkkeestä ole minusta järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehen lapsuudenperheessä on suhtauduttu mokailuun? Onko saanut selkäänsä vahingoista, tai järkyttävät huudot? On sitten mallioppinut samat reaktiot.
Minun lapsuudenperheessä isä sai ihan järkyttävät raivarit, jos joku kaatoi jotain, rikkoi vahingossa lasin taikka lautasen. Hermostun, jos mies rikkoo jotain, mutta en näytä sitä miehelle, sillä tämä reagointitapa on yksinkertaisesti perseestä ja aion päästä tästä eroon. Minun perheessä ei tarvitse kävellä seinänvierustoja pitkin, jos mokaa vahingossa, sen olen päättänyt.
Moka on ihan eri asia on suunniteltu tyhmyys. Tietokoneen ääressä ei syödä. Sen nyt tajuaa jokainen aikuinen ihminen
Näyttää näppis toimivan hyvin kuitenkin, vai menitkö äipän luo purkamaan tuntojasi.
Kyllä minäkin olisin kironnut, jos aamulla olisi näppis hajalla ja tarkoituksena häärätä jotain koneen kanssa.
Paina nyt vaan pahkaasi tuo miehesi vihaisuus ja pyydä kauniisti anteeksi, äläkä itse aloita mitään Jurkkaa tuosta! Hopi, hopi nyt!
Mies ehkä jurputtais mut ite en jaksa ottaa pulttia tuollasista, on oikeitakin ongelmia joista ei rahalla selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moka on ihan eri asia on suunniteltu tyhmyys. Tietokoneen ääressä ei syödä. Sen nyt tajuaa jokainen aikuinen ihminen
Meillä syödään tietokoneen ääressä, sekä minä että mies. Ja mies on koodari. Alan ammattilaisilla tosin on omat koneet ja omat näppikset, niin meilläkin. Ihan sama söisinkl vai ei, niin ei mies silti päästä koneensa luokse, koska tekee sillä hommia. Meillä on ihan omat koneet ja jos ap:n mies on alan ammattilainen, niin veikkaisin heilläkin olevan. Jolloin näppiksen arvo on luokkaa muutama kymppi.
Luojan kiitos meillä ei nipoteta sellaisista asioista, kuin koneen ääressä syönti. En nipota minä enkä mies.
Mä syön joka päivä koneen ääressä. Näppäimistöstä löytyy varmana monen moista ruokalajia, nesteitä ei ole kaatunut, mutta spermaa varmaan löytyy pieniä määriä sormien kautta kulkeutuneena.
En kestäis AP:n miehen kaltaista drama queenia.
Mä aina lopetan miehen mykkäkoulut.
Etkö sä osaa vai eikö anna ylpeys periksi?
Vierailija kirjoitti:
Mies ehkä jurputtais mut ite en jaksa ottaa pulttia tuollasista, on oikeitakin ongelmia joista ei rahalla selviä.
Nimenomaan. Meillä on elämässä ollut paljon niitä oikeitakin ongelmia, joten ei tehdä ongelmia mitättömistä asioista. Ei vain jaksa nipottaa pikkuasioista, kun suuremmista ongelmista ollaan selvitty.
Mitä sinä sitä maitoa latkit tietokoneen ääressä? Etkö tiennyt ettei näppisten vierelle tuoda ruokaa tai juomaa? Jos tiesit, niin ymmärrän miehesi suuttumuksen koska olit välinpitämätön paskapää ja jätit aiheuttamasi ongelmat tyynen rauhallisesti toisten siivottaviksi. Itse vaan suu ymmyrkäisenä ihmettelet, että mitä nyt.
Mies ei suuttunut näppiksen takia vaan sen takia kun sinä et piittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ap ostaa sen omista rahoistaan, vaikka pulloja keräämällä. Yhteisiä rahoja siihen ei käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Näppiksen ääressä ei syödä tai juoda! Tämä on vakiosääntö. Siskoni läppärin näppikselle kaatui bileissä juomaa, korjauslasku 250e.
Tiedostan kaikki nämä vaarat, mutta silti syön ja juon tässä tietokoneen näytön ääressä. Nytkin on puolillaan oleva teekuppi näppäimistön yläpuolella olevalla tasolla, siitähän se kätevästi voi kaatua suoraan näppäimistön päälle. Tiedän, typerää toimia näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi suuttumus on perusteltua. Kyllä minuakin ottaisi päähän jos joku kaataa juotavaa näppikselle niin että joutuu ostamaan uuden.
Näppis maksaa noin kympin ja vähän parempi näppis joitain kymppejä, mutta on toki olemassa pelaajien erikoisnäppiksiä, jotka maksavat satoja euroja.
Ei tuo suuttuminen josta kympin härpäkkeestä ole minusta järkevää.
Kyllä se on järkevää jopa sen parinkympin näppiksen takia. Voinko minä tulla rikkomaan tavaroitasi jotka maksavat vain parikymppiä?
Koska se että menee syömään tietokoneen eteen on tahallinen asia.
Tyrsk :D Syön ja juon aina näppiksen ääressä, justiinsa aamupuuron tässä vetäisin. En edes omista keittiönpöytää, sohvalla istun ja syön ja näplään konetta/katson sarjoja tms.
Jos mun näppis menee rikki niin 20-30 eurolla saan uuden.
Ei ole miestä raivostumassa asiasta, eikä olis syytä edes raivostua jos itse uuden ostan kun vanha rikki menee. Jos haluaa pitää näppiksen ruuattomana niin ostakoon oman näppiksen ja käyttäköön sitä ihan itsekseen. Ongelma ratkaistu!