Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihdutukseni tyssää AINA 2-3 viikon jälkeen?

Vierailija
11.03.2006 |

Olen jo 2 vuotta aikonut laihduttaa loput raskausaikana tulleet 10 kiloa. Aloitan aina tärmäkkäästi, mutta 2-3 viikon kuluttua repsahdan, kun tuntuu, että ei laihdutuksesta ole mitään hyötyä.

En ole edes mikään ihmedieetti- tai nälkäkuuri-ihminen, vaan ihan " lisää liikuntaa ja syö terveellisempää" -reseptillä. Aina repsahdan pullaan, kekseihin ja suklaaseen (ja ne määrät on ihan ok, jos haluaa painon pitää samassa, mutta laihduttaja ei voi herkkuja mättää).

Millä hemmetillä saisin tsempattua itseni, että jaksaisin tavoitteeseeni asti? Olisin jo monta kertaa tässä 2 vuoden aikana laihduttanut tuon 10 kiloa, jos olisin pitänyt kuurista kiinni :(

Onko muita samanlaisia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä vaan että pidit lomapäivän laihduttamisesta :)

Vierailija
2/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen NIIN kypsä jo tätä aloittamista ja repsahtamista. Jostain syystä jään repsahduksiin aina pysyvästi. Usein repsashduksen suýynä on viikonloppu tai vierailu jossakin tai joku kylässä meillä. Ja sitten pitää olla herkkuja.

Voi että kun saisi jo oman kokonsa takaisin!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli noudatat kevyempää linjaa koko viikon ja sitten pidät " namipäivän" . Silloin et tunne epäonnistuneesi kun tuo herkuttelu on sallittua yhtenä päivänä viikossa.

Vierailija
4/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vähän jäätelöä tai tavallista pullaa kahvin kanssa. Koetin suklaata välttää kaloripitoisuuden vuoksi.

En tiedä sitten, liekö se syy. Olen suklaaholisti ja totaalikieltäytyminen on äärimmäisen vaikeaa.

ap

Vierailija
5/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis normaali ruokavalio on kunnossa, niin kyllä siihen mahtuu kerran viikossa vähän herkkuakin.

Vierailija
6/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole oikeastaan ylipainoa, hieman kosmeettista korkeintaan. Halusin kuitenkin tehdä ruokaremontin jotta voisin paremmin.

Olen aina syönyt ns. fiksusti, eli todella vähän nopeita hiilareita ja tuskin lainkaan kovia rasvoja - pullaa tai karkkia lukuun ottamatta. Töissä on iltapäivällä ollut toisinaan kiusaus ostaa karkkia tai pulla iltapäivän väsymykseen. Joku aika sitten vain päätin seuravaat asiat:

1. En syö valkoista viljaa enää ollenkaan. Poikkeuksena valkoinen riisi herkkupäivinä esim. thairuuan kanssa.

2. Syön karkkia vain kerran viikossa, yleensä päivä on lauantai, ja tälöinkin minulle riittää 2 pientä lakua, kun olen jo niin tottunut pois makeasta. Korvaan karkit omenoilla tai matalan GI:n välipalapatukoilla/ juomilla/hedelmillä.

3. Alkoholia vain ns. herkkupäivinä ja kohtuudella (1-2 annosta)

4. Syön suklaata vain 24.12.-31.12. Muulloin suklaalla ei ole mitään tekemistä elämässäni.

5. Ruokavaliooni kuuluu paljon vihreitä vihanneksia, lihaa, kalaa, rasvatonta maitoa, rasvatonta raejuustoa, hapankorppuja, luomu-jälkiuunileipää

6. Lisäksi Bran Flakesia tms. kuitupitoista tarvittaessa.

7. Muistan sen faktan, että repsahdukset tosiaan ovat " lomaa laihdutuksesta" , ja itse asiassa kiihdyttävät aineenvaihduntaa. Yksi mässypäivä viikossa itse asiassa edistää laihtumista.

8. Muistan myös sen viisauden, että " olennaista ei ole se, mitä syöt joulun ja uudenvuoden välissä vaan se, mitä syöt uudenvuoden ja joulun välissä" .

Hyvät puolet:

- ei tarvitse luopua makeasta ihan kokonaan, joten tiedän että saan sen yhden namipatukan tms. viimeistään viikon sisään. Ja kun viimein saan sen, makeanhimo tyydyttyy aiempa pienemmällä määrällä.

- turvotus on vähentynyt huomattavasti, vaikka paino ei olekaan pudonnut kuin pari kiloa.

- saan syödä määrällisesti paljon enemmän kuin ennen

- iho on huomattavasti paremmassa kunnossa

- vireystila työpäivän mittaan on nykyään todella tasainen.

Vierailija
7/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osta kerralla vain se yksi annos, tällöin on hankalampi retkahtaa, kun kotona ei ole mistä ottaa.

Vierailija
8/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohta on siis se, että minä olen niin arvokas, että todella ansaitsen jotain parempaa kuin pullamössön, siksi valitsen aktiivisesti ja omasta tahdostani sellaisia ruoka-aineita, jotka saavat minut voimaan hyvin, jaksamaan paremmin ja näyttämään paremmalta.

Vierailija
9/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(pudonneet kilot ovat tässä vaiheessa usein vain nestettä).

Jos repsahdus tapahtuu jo tuossa vaiheessa, on kuurisi liian tiukka.

muista, että parhaiten laihtuu muuttamalla elämäntapojaan, ei olemalla " kuurilla" .

Mitä pitemmällä aikavälillä paino on noussut ja mitän pitempään niitä kiloja on kantanut, sitä enemmän on itselleen annettava aikaa niiden pudottamiseen.

Nami-päivä kerta viikkoon on erittäin hyvä idea. Sen avulla pitkäpiimäiset arki-illat kestää.

Tsemppiä ja ihanaa auringon paistetta.

Vierailija
10/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuntui ikuisuudelta, mutta oli sen arvoista. Pysyvät tulokset ovat harvoin nopeita - ja mitä ankaramman dieetin otat käyttöön, sitä helpompaa on repsahtaa. Koita löytää balanssi, jossa muutat elämäntapojasi pysyvästi, eli järkevää ruokaa ja paljon liikuntaa, milelellään paljon arkiliikuntaa. Se on ainoa tie pysyvään solakkuuteen.

Vierailija
11/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tuonne liikunta/laihdutus puolelle ja liity ryhmään. Minä olen sisunaisissa ja meillä on kiva tsemppiporukka. Itse olen ollut mukana kohta 4 kk:tta ja n. 7kg lähtenyt.

Vierailija
12/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihduttaa siksi, että itsessä on jotain vikaa, iskee paljon helpommin epätoivo ja masennus. Kannattaa tosiaan ajatella, että " minä ansaitsen parempaa" :)

Aurinkoista ja kevyttä kevättä.

Vierailija
13/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa iloinen mieli :)

Vierailija:

(pudonneet kilot ovat tässä vaiheessa usein vain nestettä).

Jos repsahdus tapahtuu jo tuossa vaiheessa, on kuurisi liian tiukka.

muista, että parhaiten laihtuu muuttamalla elämäntapojaan, ei olemalla " kuurilla" .

Mitä pitemmällä aikavälillä paino on noussut ja mitän pitempään niitä kiloja on kantanut, sitä enemmän on itselleen annettava aikaa niiden pudottamiseen.

Nami-päivä kerta viikkoon on erittäin hyvä idea. Sen avulla pitkäpiimäiset arki-illat kestää.

Tsemppiä ja ihanaa auringon paistetta.

Tähän viestiin kommentoisin.

Minulla elämäntavat ovat hyvät. Liikun ja syön terveellisesti. Oikeastaan elämäntapa muutosta en tarvitse. Siksi puhun " laihdutuskuurista" , koska se viimeinen 10 kiloa pitää kuuriluontoisesti saada tiputettua ja sitten voi palata tähän samaan elämäntapaan. Painoni on siis hallinnassa, eikä nouse nykyisillä tottumuksilla.

ap

Vierailija
14/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttaisin vielä, että JOS saat laihdutettua sen 10 kiloa, niin kroppasi kuluttaa sitten vähemmän kaloreita, eli et voi palata täysin samaan elämäntapaan.

Vierailija
15/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noin puolen kilon viikko vauhtia.

Mun laihtumiseni onnistui seuraavin keinoin:

-karkkipäivä kerran viikossa (mulla perjantaisin),karkkipäivää odotin aina kun kuuta nousevaa ja odotan vielä edelleenkin

-tunnin reipas kävelylenkki päivittäin (vaunujen kanssa tai sauvojen)

-syöt terveellisesti ja normaalia vähemmän viikolla (ei mitään pitsoja,hamppareita jne. vaan ihan terveellisestä peruskotiruokaa

-itse myös laskin välillä noin arviolta kaloreitakin

-punnitsin itseni päivittäin (näin en päässyt huijaamaan itseäni ja repsahtamaan laihdutuskuuriltani)

Laihduttamaan rupeaminen ei ollut todellakaan helppoa ja minäkin monia kertoja päätin että huomenna se alkaa ja ei koskaan alkanutkaan,mutta kerran kun päätin niin siitä se alkoi.Ensimmäiset pari viikkoa oli just kauheimmat kun piti totutella " uuteen elämän tapaan" .

Opi myös kieltäytymään herkuista joko kylässä tai kahvitellessa vieraita kotonasi.

Tsemppiä ja kyllä sinä onnistut!!!

Vierailija
16/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko oli teille sallittu annos karkkia/herkkuja laihdutusajan karkkipäivinä?

Niin, aiemmin olen laihduttaessani syönyt ihan normaalia kotiruokaa (pizzalla ja hampurilaisella käymme muutenkin hyvin harvoin), salaattia paljon ja valitsin mahdollisimman kevyitä ruoka-aineita. Esim. kalaa ja kanaa ennemmin kuin makkaraa tai ruskean kastikkeen jauhelihakastiketta jne. Paljon hedelmiä ja vihanneksia, perunaa.

ap

Vierailija
17/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkl. Pakko se on nyt vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja lakata tuhlaamasta aikaa. Harmittaa, jos vielä vuoden-kahdenkin kuluttua on samat kilot roikkumassa. Työnikin on sellaista, että pidemmän päälle on pakko olla hyvä kunto ja ketterä, että ei ala paikat renkkaamaan.

Kunpa olisi joku tosielämän tsemppikaveri, jonka kanssa kiloja karistaa ja lenkillä käydä! No, kaikkea ei voi saada :) Ehkä etsiydyn nettiryhmään kaltaisiani tapaamaan.

ap

Vierailija
18/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niissä on usein paljon sokeria ja rasvaa. Mieluiten vain viinietikkaa ja ruokalusikallinen öljyä / iso salaattiannos. Monesti etenkin miehet syövät mielestään kevyesti, kun syövät hillittömän ison salaattiannoksen, jossa on 1 dl öljykastiketta päällä. (= energiaa n. pizzan verran)

Lisäksi: peruna on oikeasti aika " jöötiä" tavalliselle aikuiselle, joka ei tee erityisen fyysistä työtä. Se nostaa sokeritasoja, mikä vaikuttaa insuliiniin, joka vaikuttaa rasva-aineenvaihduntaan. Samasta syystä valkoinen pasta ym. ei välttämättä ole tarpeen aikuiselle, jos ei ole himourheilija.

Karkista vielä: itselläni karkiksi on riittänyt 2 lakua tai 2 tikkaria. Taroituksena on saada vähän karkin makua, ei tulla karkista täyteen. Karkin alle kannattaa syödä oikeaa ruokaa.

Laihduttaminen on oikeasti rankkaa puuhaa, siksi jopa lievä elämäntaparemontti saattaisi auttaa sinua pudottamaan painoasi pysyvästi. Jos suklaa on ongelma, aseta itsellesi jokin tavoite. Et syö palaakaan suklaata, ennen kuin 2 kiloa on lähtenyt. Sen kunniaksi 1 suklaapatukka.

Tsemppiä!

Vierailija
19/19 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tuo oli todella hyvä idea!! Tuo, että ei palaakaan, ennenkuin esim. 2 kiloa on lähtenyt. Seuraava suklaa-annos on seuraavan kahden kilon jälkeen jne. Joo, voisi toimia!

Salaatteja kun syön, en käytä salaatinkastiketta ollenkaan. Olet oikeassa noista salaatinkastikkeiden kalorimääristä. En kyllä tiennyt, että ihan pizzan verran olisi!! Jogurtinkin syön maustamattomana hedelmien kanssa.

Ok, koetan jättää hiilihydraattipitoisia vähemmälle.

Kiitos neuvoista! Kyllä onnistun ja hyvä kevät tästä tulee :D

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi