Diplomi-insinööri
Olen haaveillut pitkään insinöörin/diplomi-insinöörin urasta. Mitä siis siihen työnkuvaan tarkalleen liittyy?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänohje nro 1: Älä ikinä sotkeudu diploomi-insinööriin.
Elämänohje nro 2: Älä ikinä sotkeudu ihmiseen, joka kirjoittaa sanan diploomi-insinööri.
Elämänohje nro 3: Älä ikinä sotkeudu ihmiseen, joka vaivautuu kommentoimaan tuollaista asiaa.
Elämänohje nro 4: Teekkareilta oppii teekkarihuumorintajua, ihmiset <3 T: se, joka kirjoitti diploomi-insinööri
Vierailija kirjoitti:
Elämänohje nro 1: Älä ikinä sotkeudu diploomi-insinööriin.
Laitetaan tälle nyt paljon alapeukkuja niinhän!
Elämänohje nro 5: Sotkeutukaa diplomi-insinööreihin.
Voin lämpimästi suositella tytöille/naisille diplomi-insinöörin opintoja. Työllistymisen mahdollisuuksia on paljon kun valitset opintosi hyvin, työ on monipuolista ja mielenkiintoista ja palkkataso on myös hyvä. Lisäksi teekkarielämä on mukavaa. Olen itse TUTA-DI, työskentelen liiketoimintaprosessikonsulttina ja töitä on riittänyt aina enemmän kuin on ehtinyt tehdä.
Jostain syystä kaikki naispuoliset dippainssit ovat lähinnä aiheuttaneet myötähäpeää. Pari harvaa oikeasti osaavaa on tullut vastaan. Suurin osa tuntuu päässeen läpi säälistä ja muutenkin täyttäneet tutkintonsa kaikella mahdollisella ei ammattialaan liittyvällä. Kannattaa siis oikeasti miettiä missä omat vahvuudet ovat eikä valitaa siksi koska nyt on trendikästä ajaa naisia miesvaltaisille aloille.
Molemmat tyttäreni ovat diplomi-insinöörejä, eikä kummankaan ole tarvinnut olla päivääkään työttömänä. Molemmilla mielenkiintoinen työ ja myös kohtuullisen hyvä palkka.
Jos koulussa matemaattiset aineet kiinnostavat, DI-koulutus on varmaan ihan hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Olen haaveillut, että saisi diplomi-insinööriltä pitkään.
Kikkeli maistui
Elämänohje nro 2: Älä ikinä sotkeudu ihmiseen, joka kirjoittaa sanan diploomi-insinööri.