Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupukista ei pidä valehdella

Vierailija
25.11.2016 |

http://www.iltalehti.fi/perhe/201611242200031811_pr.shtml

Miksi vanhemmat valehtelee lapsille?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ni.. joulupukkia ei sitten enää ole..no jeesuksen voi vielä uskotella olevan olemassa :D

Vierailija
2/8 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä opetus lapselle, älä luota kehenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rakkaat lapsuusmuistoja on joulupukkisatuiluja. Samoin teinini. Yhdessä hihiteltiin tuolle artikkelilla.

4/8 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on kamala ajatus, että olisi ok valehdella lapselle. En voi ymmärtää miten vanhemmat sen itselleen perustelevat, vaan jos eivät koe itse siitä vahingoittuneensa. 

Sitä joulun "taikaa" saa aikaan ihan muillakin jutuilla, kuin valheilla.

Vierailija
5/8 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on ideana se, ettei käytetä joulupukkia minään kasvatusvälineenä, siis pelotella että tontut näkee jos lasta kiukuttaa ja aiheuteta syyllisyyttä ja pelkoa lapselle ihan luonnollisista ja sallituista tunteista, joille lapsi ei voi mitään.

Iltahden toimittajat on taas aika hienosti kertoneet asiasta, not.

Vierailija
6/8 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sadut kuuluu lapsuuteen, itseä tökkii vain se jos et ole kiltti niin pukki tuo risuja pelottelu.

7/8 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on ideana se, ettei käytetä joulupukkia minään kasvatusvälineenä, siis pelotella että tontut näkee jos lasta kiukuttaa ja aiheuteta syyllisyyttä ja pelkoa lapselle ihan luonnollisista ja sallituista tunteista, joille lapsi ei voi mitään.

Iltahden toimittajat on taas aika hienosti kertoneet asiasta, not.

Koetko sinä sitten jotenkin hyvänä asiana sen, että vanhemmat valehtelevat lapselle joulupukista? Kenen mielestä on edes OK kertoa, että joo, jouluyönä meille tupsahtaa sellainen lihava, vanha, partainen ukko savupiipusta sisään?

Totta kai lapsi kokee valehtelun luottamuksen pettämisenä, vaikkei siitä välttämättä traumatisoitusikaan.

Vierailija
8/8 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskoin pieneä joulupukkiin, enkä muista että olisin tuntenut että minulle on valehdeltu. Samoin oma lapseni on uskonut joulupukkiin, ilman traumoja.

Meillä ei ole joulupukilla peloteltu ja kiristetty olemaan kilttinä, niin kuin ei myöskään omassa lapsuudessani tehty.

Joulupukki on satu josta kasvetaan ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi