Mies ostaa talon omilla rahoillaan ja me ollaan avopari.
Meillä yhteinen lapsi ja kummallakin omat niin miten sitten käy jos mies kuolee, lennänkö minä pihalle ja lapset perii miehen? Entäs meidän alaikäinen lapsi, saako hän perinnön sitten kun on täysi-ikäinen. Naimisiin mies ei suostu mutta harkitsee kyllä sellaista paperia jossa saan asumisoikeuden taloon siihen asti kun lapsemme on täysi-ikäinen. Voiko hänen jo aikuinen lapsensa silloin vaatia osuuttaan isänsä talosta jo heti kuoleman jälkeen? Auto on minun nimissä sentään ja säästän itselleni joka kuukausi rahaa.
Kommentit (10)
Hallintaoikeutta ei tarvi rajata lapsen täysi-ikäisyyteen vaan vaikka sinun kuolemaan.
Miksi sinä et osta vaikka velkarahalla osaa asunnosta?
Uusperheellinen, joka on hivenen ottanut asioista selvää, mutta pitäisi vähän tietää tilanteesta, että osaisi auttaa
vaikka rahat " miehesi" ? Anteeksi utelu. .
Me ollaan avopari ja yhteinen talolaina otettiin. Sain " valita" laitanko nimeni paperiin vai en. Hirvitti aluksi eka lainan otto, joten mies ei halunnut pakottaa kirjottamaan nimeä ettei vaan minua ala " ahistamaan" laina. Oli ehkä sekavasti selitetty, mutta ehkä ymmärsi joka luki. .
nimelle sitä mikä kuuluu vain ja ainoastaan minulle yksin. Lapset sais tietty joskus osuutensa. t.ap
Pidä nyt sitten tarkkaan huoli siitä, että kaikki paperit ovat oikein.
saa OIEASTI avopuolison maksamasta talosta puolet.
Eikös täällä ollut joskus joku selittämässä kuinka menetti oman talonpuolikkaansa oikeudessa kun mies vaan esitti kuitit, että laina oli AINA hoidettu miehen tililtä miehen rahoilla eikä naisen rahoilla ollenkaan vaikka oli mukamas ollut nimellisesti yhteinen talo.......
*Onneksi naimisissa onnellisesti*
Mutta kertomasi perusteella näyttää siltä, että sinun kannattaa hankkia itsellesi lakimies.
Minusta tämä on juuri hyvä malli avopareille: avopuoliso hallitsee siihen asti kun lapset täysi-ikäisiä.