Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö, että opettajat myös kiusaavat toisiaan eivätkä tue

Vierailija
25.11.2016 |

Eli kyllä opettajamateriaalin pitää muuttua näistä hikarioettajista niihin alalle sopiviin opettajiin.

Tuttu enkun ope sanoi, että opettajat eivät välttämättä tue toisiaan. esim jos joku tuskailee luokan kanssa niin joku besserwisser-suoruttajaopettaja voi sanoa esim "minun tunnilla luokka käyttäytyy täydellisesti" (tosiasiassa ope on nin pihalla, ettei erota oikeaa ja väärää). Puuttuu empatia ja kaikki muukin!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä yllätys tuo nyt muka olis, kaikki ihmiset on samaa paskasakkia ammatista ja asemasta riippumatta, niin se vaan on.

Vierailija
2/6 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa nyt ap sitten vielä se ala, jolla työskentelee vain mukavia ihmisiä, eikä ketään kiusata. Huokaus. Luuletteko todella, että jostain löytyy joku enkelien armeija, jonka opetettavaksi voisitte lapsenne antaa. Olisihan se hienoa. Sitä odotellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toi on opettajien keskuudessa klassikko, että joutuessasi jonkun luokan tai oppilaan kanssa ongelmiin, niin muut juoksee karkuun sua tai vielä useammin alkaa puhua, että "Jaa, ei mulla ole ollut mitään ongelmia..." Silti totuus on tuollaisen sanoja on 99% itse saman asian kanssa vielä pahemmassa pulassa. Opettajat, joilla on auktoriteettia ja pärjäävät hyvin, pystyvät olemaan myös empaattisia toisten ongelmia kohtaan ja kertovat, ettei itselläkään aina ole helppoa. Muistan joskus vuosia sitten, kun tämmöinen nuori naisopettaja tokaisi mulle juuri noin eräästä luokasta. Menin ihan punaiseksi, koska tarkoitus oli tietysti tehdä selväksi, että hänhän siis saa luokan kuriin jne. Pari päivää myöhemmin kävelin tunnin aikana käytävässä ja olisitte kuulleet, mikä huuto sieltä luokasta kuului, kun joku luokka haistatteli ja metelöi. Kurkkasin mielenkiinnosta (ja kiukusta siitä edellisestä kommentista) lukujärjestyksestä opettajanhuoneessa, niin hups, olikin juuri se luokka, jonka kanssa hänellä siis kaikki menee aina putkeen.

Nykyään pidänkin mottona, että jos joku on kovin erinomainen mielestään ja kaikki sujuu, sitä varmemmin peittelee isoja ongelmia.

Vierailija
4/6 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tiedän, enkä ole yllättynyt.

Vierailija
5/6 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Tiedän myös että yhdessä koulussa on armoton akkojen juorukerho meneillään siellä opehuoneessa. Siis todella uskomaton. Että terkkuja vaan sinne, missä tuntuu pieni pistos omatunnossa! :)

Vierailija
6/6 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni yksi merkittävämpiä kolauksia ja hämmentävämpiä kokemuksia on ollut sen tajuaminen, että ihminen voi kasvaa ja varttua aikuiseksi, tai paremmin vanhentua vuosi -vuodelta vanhemmaksi, mutta valiettavasti ikävuodet eivät aina tuo mukanaan viisautta, saati ymmärrystä, kuinka kykenisi olemaan niin, että muillakin olisi hyvä olla. - En sano, että kykenisin tällaiseen aina itsekään, mutta yritän ainakin. - Tai ainakin yritän välttää sitä, että oksentaisin oman pahan olon muiden päälle ja hakisin syyllisiä vain muista, joita minulla sitten olisi muka oikeus tai mahdollisuus kohdella huonosti.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän