Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kutsut itseäsi koiralle?

Vierailija
25.11.2016 |

Sanotko minä, oma nimi vai mitä? Esim. Tule minun luo! Tule Katjan luo tms.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koira kyllä tietää perheenjäsenten nimet. On oppinut että minä olen mamma. Muutkin käyttää minusta mamma sanaa kun puhuu koiralle. Esim mene mamman luo.

Meillä ihan sama juttu:) 

Vierailija
22/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla nimellä tai minä-muoto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain "minä", mutta joskus myös "sisko". Koira on kuin pikkuveli vaikka onkin jo mennyt koiraniässään minun ohitseni.

Vierailija
24/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tuntee minut nimellä äiti. Vaikka on perhettä, minä ruokin, hoidan ja lääkitsen sairaana, pesen jos esim. kakkaa pyllyssä, huolehdin pääosin ulkoilusta jne., eli niinkuin pienen lapsen äiti. Toki muukin perhe huolehtii, minulla vain eniten aikaa siihen, eli luonnollisesti olen hänelle äiti

Vierailija
25/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää lapsista ja olisikin aliarvioivaa ja halventavaa kutsua rakasta koiraani lapsekseni ja itseni sen mamiksi.

Koira ymmärtää varsin hyvin kuka olen eikä tarvitse sille mitään erityissanaa. Yhdessäkään koiralle puhutussa lauseessa ei ole tarvetta sellaiselle :-) "Tänne! Haluatko tällaisen? Tässä ruokaa, ole hyvä!"

Koirakaveriensa nimet koiralle olen kyllä opettanut ja ne tunnistaa hyvin.

Vierailija
26/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan koira ennenkuin sain lapsia. Ei olis tullut mieleenkään sanoa itseäni koiralle äidiksi. No sitten syntyi esikoinen kun olin 20 v ja silloinkin aristelin sanoa itseäni äidiksi. Näin 25 vuoden ja viiden lapsen jälkeen olen erittäin luontevasti äiti. Koiraa ei ole, mutta kylläkin kissoja. Nyt tulee sanottua kissoille. Mitä se äidin pieni mussukka? Tulepas tänne äidin syliin? Niin ne tavat muuttuu... :D

Vierailija
27/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoille olen mamma.

Vierailija
28/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille ihmisille puhun itsestäni koirani emäntänä, mutta koira tietää minut kyllä nimeltä.

Vierailija
29/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti & mami :D cant help it

Vierailija
30/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakki täällä , tules tänne.

No hyi mistä näitä zoofiilejä riittää?

Vierailija
31/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon mama.

"Kuka on maman kulta? Anna mama antaa ruokaa."

Kutsun itseäni myös yksinhuoltajaksi.

Poikaystäväni sanoo myös koiralle että "Mene maman luokse."

Vierailija
32/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma olin koiralleni ja nyt kissoilleni. Eihän elukoille ole sillä mitään merkitystä vaan ihmiselle, elukat on kuin pikkulapsia joille pitää lässyn lässyttää.

Vierailija
33/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytän koiralle kuten 20, mutta minä olen Alfa ja puoliso on Alfa 2. Nämä tuli niistä takavuosien johtajuusopeista, jotka nyt on taidettu kokonaan unohtaa.

Vierailija
34/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mamma ja mies on pappa  - oi niin noloa ja sokerista :)  Mutta hyvin tunnistaa.

Esikoinen joka tavallaan on koiran emäntä on joko etunimellään tai "kulta" . "Missä xx:n kulta on?" niin lähtee viivana yläkertaan etsimään.

Kaksi muuta lasta ovat etunimillään.

Vierailija
35/35 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkään tai sitten vain 'mä'.

Koirani kyllä tunsi muut perheenjäsenet nimeltä, myös vanhemmat ja sisarukseni, jotka asuvat omissa kodeissaan. Pystyin siis sanomaan, että "Pontus, mene herättämään Y". Tai "Missä Y on?" ja koira juoksi Y:n luokse (tai herättämään).