Miten kutsut itseäsi koiralle?
Sanotko minä, oma nimi vai mitä? Esim. Tule minun luo! Tule Katjan luo tms.
Kommentit (35)
Ihan vain "minä", mutta joskus myös "sisko". Koira on kuin pikkuveli vaikka onkin jo mennyt koiraniässään minun ohitseni.
Koira tuntee minut nimellä äiti. Vaikka on perhettä, minä ruokin, hoidan ja lääkitsen sairaana, pesen jos esim. kakkaa pyllyssä, huolehdin pääosin ulkoilusta jne., eli niinkuin pienen lapsen äiti. Toki muukin perhe huolehtii, minulla vain eniten aikaa siihen, eli luonnollisesti olen hänelle äiti
En tykkää lapsista ja olisikin aliarvioivaa ja halventavaa kutsua rakasta koiraani lapsekseni ja itseni sen mamiksi.
Koira ymmärtää varsin hyvin kuka olen eikä tarvitse sille mitään erityissanaa. Yhdessäkään koiralle puhutussa lauseessa ei ole tarvetta sellaiselle :-) "Tänne! Haluatko tällaisen? Tässä ruokaa, ole hyvä!"
Koirakaveriensa nimet koiralle olen kyllä opettanut ja ne tunnistaa hyvin.
Mulla oli aikoinaan koira ennenkuin sain lapsia. Ei olis tullut mieleenkään sanoa itseäni koiralle äidiksi. No sitten syntyi esikoinen kun olin 20 v ja silloinkin aristelin sanoa itseäni äidiksi. Näin 25 vuoden ja viiden lapsen jälkeen olen erittäin luontevasti äiti. Koiraa ei ole, mutta kylläkin kissoja. Nyt tulee sanottua kissoille. Mitä se äidin pieni mussukka? Tulepas tänne äidin syliin? Niin ne tavat muuttuu... :D
Toisille ihmisille puhun itsestäni koirani emäntänä, mutta koira tietää minut kyllä nimeltä.
Vierailija kirjoitti:
Nakki täällä , tules tänne.
No hyi mistä näitä zoofiilejä riittää?
Sanon mama.
"Kuka on maman kulta? Anna mama antaa ruokaa."
Kutsun itseäni myös yksinhuoltajaksi.
Poikaystäväni sanoo myös koiralle että "Mene maman luokse."
Mamma olin koiralleni ja nyt kissoilleni. Eihän elukoille ole sillä mitään merkitystä vaan ihmiselle, elukat on kuin pikkulapsia joille pitää lässyn lässyttää.
Lässytän koiralle kuten 20, mutta minä olen Alfa ja puoliso on Alfa 2. Nämä tuli niistä takavuosien johtajuusopeista, jotka nyt on taidettu kokonaan unohtaa.
Minä olen mamma ja mies on pappa - oi niin noloa ja sokerista :) Mutta hyvin tunnistaa.
Esikoinen joka tavallaan on koiran emäntä on joko etunimellään tai "kulta" . "Missä xx:n kulta on?" niin lähtee viivana yläkertaan etsimään.
Kaksi muuta lasta ovat etunimillään.
en mitenkään tai sitten vain 'mä'.
Koirani kyllä tunsi muut perheenjäsenet nimeltä, myös vanhemmat ja sisarukseni, jotka asuvat omissa kodeissaan. Pystyin siis sanomaan, että "Pontus, mene herättämään Y". Tai "Missä Y on?" ja koira juoksi Y:n luokse (tai herättämään).
Meillä ihan sama juttu:)