Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40+ ikisinkku, jolle ei kelpaa kukaan

Vierailija
13.11.2024 |

Mitä ajatuksia herättää otsikon mukainen neljänkympin reilusti ylittänyt mies (sukupuoli sinänsä yhdentekevä), joka haikailee nuorten kaunotarten perään eikä ole koskaan seurustellut, koska kukaan ei ole riittävän hyvä? Onko kyseessä pelkästään epärealistiset odotukset vai jotain muuta? Tiedän, palstalaiset ei voi lukea kenenkään ajatuksia, mutta voihan sitä spekuloida.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen hänen päättäväisyyttään, että ei ole vain tyytynyt johonkuhun vaan odottaa ihannekumppania

Vierailija
2/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole pakko tyytyä.

Länsimaiden naisilla ei ole nykyään enää paljonkaan annettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saattaa vain haaveilla läpi elämänsä ja ehkä se on juuri sitä, mitä haluaakin. Kukin tavallaan.

Vierailija
4/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla naisena 40+ se ongelma, että on vaikeaa löytää hyvää/sopivaa. Ehkei ole tullut kohdalle vielä, sekin mahdollista? Olen kyllä seurustellut aiemmin. Ajattelen, että toisille vaan löytyy useitakin ja toisille ei, ehkä koskaan ketään.

Vierailija
5/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä mitään ajatuksia. En yleensä jaksa tai ole kiinnostunut pohtimaan ja analysoimaan tuntemattomia ja heidän elämänvalintojaan. Ja mitä pariutumiseen tulee, sehän on vapaaehtoista, ja jokainen saa ihan itse päättää, mitkä hänen kriteerinsä kumppanille ovat. Joten ihan vapaasti saa 40+ ikisinkku haaveilla nuorista - ei se keneltäkään ole pois.

Vierailija
6/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että saattaa vain haaveilla läpi elämänsä ja ehkä se on juuri sitä, mitä haluaakin. Kukin tavallaan.

Tuollainen käytös on trauman aiheuttamaa. Terapiaan selvittämään asian ydintä niin voi alkaa oikeasti elää. 

Vierailija
7/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen käytös on trauman aiheuttamaa. Terapiaan selvittämään asian ydintä niin voi alkaa oikeasti elää. 

Terapiakaan ei välttämättä auta, kun traumat ovat tarpeeksi syviä. Nimim. kokemusta on. Lisäksi terapiaan on vaikea päästä ja se voi käydä hyvin kalliiksi. Ymmärrän, miksei moni siihen prosessiin halua ryhtyä. On ihan OK myös elää yksin.

Vierailija
8/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hänelle joku varmasti kelpaisi, mutta kun sen kelpaamisen pitäisi mennä toiseenkin suuntaan.

Toisille on helppoa ja luonnollista pelata omalla tasollaan ja toisille mahdotonta. Aina on toki luvallista olla yksinkin.

Vierailija
9/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiakaan ei välttämättä auta, kun traumat ovat tarpeeksi syviä. Nimim. kokemusta on. Lisäksi terapiaan on vaikea päästä ja se voi käydä hyvin kalliiksi. Ymmärrän, miksei moni siihen prosessiin halua ryhtyä. On ihan OK myös elää yksin.

:D

Terapian tarve on selkeästi havaittavissa.

Vierailija
10/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vastata näin kokemusasiantuntijana, että hiljaisena, introverttina ja valokeilaa välttelevänä miehenä saa kyllä olla melko rauhassa naisilta. Varsinkin kun olen vielä absolutisti vaikka keikoilla baareissa aina silloin tällöin laukkaankin. Ainoat kiinnostuneet ovat draamahakuisia räpätätejä tai  kaiken kokeneita turvasatamaa etsiviä haavoittuneita enkeleitä. Olen vuosien saatossa oppinut tunnistamaan molemmat arkkityypit ja välttelen molempia parhaan kykyni mukaan. En viehätä itseni kaltaisia naisia, joten olen mieluummin yksin.

Osaan huolehtia itsestäni, elämästäni ja huushollistani. Olen haastavassa asiantuntijatyössä ja vapaa-ajalla kaipaan useimmiten rauhaa ja seesteisyyttä, joten mahdollisen parisuhteenkin tulisi olla sellainen. Kesäloman ja useat viikonloput vietän mieluummin purjehtien tai vaellellen pohjoisen tuntureilla kuin turistikohteissa, joten naiselta tulisi löytyä sama vietti.

En ole enää vuosikymmeneen ollut missään nettideittisaiteilla. En pidä koko kulttuurista.

Vierailija
11/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, kunhan ei sitten inistä jatkuvasti, kun ei sitä naista ole. Ei ole valitusoikeutta, jos peilistä löytyy syy yksinäisyyteen.

Vierailija
12/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan hyväksyy asian, että noilla kriteereillä on vaikeaa löytää ketään, niin en mitään. Itsekin sinkkuna, koska en löydä haluamani kaltaista suhdetta, ja hyväksyn asian, mieluummin olen yksin. En kuitenkaan ala syyttelemään tai vihaamaan tästä muita.

Vierailija
13/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä aikaani sen miettimiseen, mitä joku muu saa haluta tai ei saa haluta. En koe että tuollainen on järkevää ajankäyttöä. 

T. 40+ sinkkunainen jolle ei oikein kukaan meinaa kelvata 

Vierailija
14/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee mieleen pelot liittyen parisuhteeseen: kun kukaan ei kelpaa, ei joudu parisuhteeseen ja kohtaamaan hylkäämisen pelkoa, toisen tarvitsemista, tarvittuna oloa, epävarmuutta yms. Toki jokaisella on oikeus toimia kuten haluaa ja elää yksin. Yksinkin voi olla onnellinen.

Vierailija
15/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. 

Katso tube, tik tok tai vastaavat nuorten aikuisten videoita säännöllisesti vaikka pari viikkoa. 

Voi olla, ettet sitten enää halua sitä nuorempaa. 

Voi alkaa risomaan se elämisen pinnallisuus nimittäin. Niillä ei vielä ole elämänkokemusta tai elämänkoulua 

juurikaan mistään. Ne voi käyttää tuntikausia meikkaamiseen, asunnon sisustamiseen ja shoppailuun. 

Vierailija
16/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikisinkku = turvaton kiintymymssuhdemalli

ei liity sukupuoleen, mutta yleisempi miehillä. 

Vierailija
17/30 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin vastata näin kokemusasiantuntijana, että hiljaisena, introverttina ja valokeilaa välttelevänä miehenä saa kyllä olla melko rauhassa naisilta. Varsinkin kun olen vielä absolutisti vaikka keikoilla baareissa aina silloin tällöin laukkaankin. Ainoat kiinnostuneet ovat draamahakuisia räpätätejä tai  kaiken kokeneita turvasatamaa etsiviä haavoittuneita enkeleitä. Olen vuosien saatossa oppinut tunnistamaan molemmat arkkityypit ja välttelen molempia parhaan kykyni mukaan. En viehätä itseni kaltaisia naisia, joten olen mieluummin yksin.

Osaan huolehtia itsestäni, elämästäni ja huushollistani. Olen haastavassa asiantuntijatyössä ja vapaa-ajalla kaipaan useimmiten rauhaa ja seesteisyyttä, joten mahdollisen parisuhteenkin tulisi olla sellainen. Kesäloman ja useat viikonloput vietän mieluummin purjehtien tai vaellellen pohjoisen tuntureilla kuin turistikohteissa, joten naiselta tulisi löytyä sama vietti.

En ole enää vuosikymmeneen

Tässä nähdään miten "kunnon mies " saisi naisen, mutta ei kelpaa sellainen, joka on kiinnostunut hänestä. 

Vierailija
18/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää vuosikymmeneen

Kuulostat ihannemieheltäni. Olen itse hyvin baarireissuja lukuunottamatta samanlainen nainen. Ikisinkku minäkin.

Vierailija
19/30 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulee lähinnä mieleen tyyppi, joka on loppujen lopuksi aika tyytyväinen yksinkin, eikä siksi koe tarvetta "laskea rimaa". 

Itse olen nainen ja tällainen. Minä olen tyytyväinen yksin, joten aina olen ajatellut, että jos ei jotain ihan jalat alta vievää sielunkumppania tule kohdalle, niin en lähtökohtaisesti halua parisuhdetta. Ei tullut, nyt ikää jo 50 enkä enää parisuhdetta edes huolisi. Ihan hyvä näin, ei kaikille se parisuhde ole niin kovin tärkeää.

Vierailija
20/30 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten nämä, joille ei löydy (kelpaa) ketään, valittavat päivästä toiseen jossain Threadsissa asiasta. Etsitään jotain sitä oikeaa ja täydellistä, jota ei tietenkään löydy, koska täydellisiä ihmisiä nyt vain ei ole. Tukevat tynnyrivartaloiset naiset etsivät lihaksikasta viikinkiä ja hintelät 160cm miehet jotain instakissaa. Saahan sitä toki haluta.