Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi emme ole kohdanneet avaruusolioita? fyysikolla pahaenteinen selitys

Vierailija
25.11.2016 |

http://m.kauppalehti.fi/uutiset/miksi-emme-ole-kohdanneet-avaruusolioit…

"Siihen, että emme ole löytäneet elämää avaruudesta, saattaa olla ikävä syy.

Ihmiskunta on yrittänyt selvittää pitkän aikaa, onko elämää muualla kuin omalla planeetallamme. Esimerkiksi asiaa selvittänyt Draken kaava antaa ymmärtää, että elämää on lähes pakko olla muullakin. Sivilisaatioita pitäisi itse asiassa olla valtava määrä, ja kosmoksen pitäisi oikeastaan kuhista elämää.

Mutta jos näin on, miksi emme ole saaneet muukalaisista minkäänlaista elon merkkiä? Esimerkiksi radioteleskooppimme poimimat lupaavat signaalit ovat osoittautuneet usein vinhasti pyörivien pulsareiden aikaansaannoksiksi tai muiksi vääriksi hälytyksiksi.

Sitä, ettei elämää ole löydetty, kutsutaan kuuluisan tähtitieteilijän Enrico Fermin mukaan Fermin paradoksiksi.

Maailmankuulu fyysikko Brian Cox antaa nyt yhden mahdollisen vastauksen siihen, miksi emme ole löytäneet muuta elämää maailmankaikkeudesta, eikä se vastaus ole ehkä kaikkein miellyttävin.

Cox arvelee, että sivilisaatio, jolla on kyky kommunikoida avaruuteen, ei ehkä ole pitkäikäinen, sillä sillä on myös kyky tuhota itsensä.

Tällä ajatuksella Cox tulee lähelle Stephen Hawkingin esittämää dystopiaa, jonka mukaan ihmiskunta ei selviä enää tuhattakaan vuotta tällä haavoittuvalla pallolla. Jos elämän halutaan jatkuvan, meidän on pakko löytää joku toinen planeetta asuinpaikakseen. Myös ihmiskuntaan on siis sisäänrakennettu itsetuhon mekanismi.

On tietenkin mahdollista, että älyllinen elämä on harvinaisempaa kuin ajattelemme tai harvinaista omalla galaksillamme, linnunradalla.

Elämä voi myös olla niin erikoista, että emme tunnista sitä, vaikka sen näkisimme.

Lisäksi on pyöritelty ajatusta, että olisi olemassa sellainen hypersivilisaatio, joka estää muita sivilisaatioita saavuttamasta muun elämän havaitsemiseen ja saavuttamiseen tarvittavaa teknologista tasoa."

Itse uskon että jos maan ulkopuolella on elämää, ne ovat meitä paljon kehittyneempiä ja osaavat piiloutua.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on niin outoa, että ei siitä erkkikään ota selvää. Alle tunti sitten unihalvauksen aikana pohdiskelin, miksi silmäni näkevät oudon "liirukäteisen" olion samalla kun tuijottelen seinäni vaatekaappeja. Tai siis aloin miettimään, että jos en voi luottaa aisteihini hetkellä x niin mistä tiedän etteivät ne valehtele minulle myös hetkellä y (eli esimerkiksi juuri nyt.) Vaatekaappia ja liirukätistä tuijotellessa molemmat näyttivät nimittäin sillä hetkellä resoluutionkin puolesta yhtä olemassa olevilta.

Älkää nyt ajatelko että uskon sen örkin olevan olemassa, mutta mistäs sitä tietää mitä kaikkea sellaista onkaan olemassa mitä emme havaitse nykyisellä energiatasolla. Emme aisti esimerkiksi infrapunasäteilyä toisin kuin kalkkarokäärmeet, koska taajuustasomme ei riitä sen havaitsemaan. Infrapunasäteilyä on kuitenkin todistettu olevan olemassa. Mitä kaikkea muutakaan on olemassa? Tietyt reaktiot voivat hyvinkin nostaa ihmisen tai lähinnä elektronien energiatasoa, jolloin aistit eri asioiden havaitsemiseen saattavat ns. herkistyä/muuttua. Tällöin voisi havaita jotain, mitä perustilassa ei havaitse. Ja miksikäs geeni- ja kromosomimutaatioiden ohella ei voisi olla olemassa sellaisia geenimutaatioita, jotka vaikuttavat ihmisen kykyyn havaita esim. eri aallonpituuksia kuin mitä valtaosa kykenee havaitsemaan. Jos valtaosan näkökyky rajoittuu 700nm kohdalle, niin kys. geenin suhteen mutantin näkökyky rajoittuisikin jonnekkin 780nm liepeille.

Mutta mistäs sitä tietää miten asiat todellisuudessa ovat, ehkä kirjoittamassani ei ole yhtään mitään perää tai sitten siinä on jotain perää. Ihan mielenkiintoisia asioita joka tapauksessa. Olen kerran unihalvauksen yhteydessä kokenut ruumiista irtautumisen. Tiedän, että se kuulostaa ihan täysin järjettömältä. Yhtä järjettömältä se tuntuikin, mutta yllätyin miten konkreettinen tai voimakas tunne se oli. Olin joskus kuullut siitä ja kuvittelin sen olevan jotain uneen verrattavaa, eli ajattelin ehkä lähinnä että jokin hieman pöpi ihminen on nähnyt unta ja avautuu siitä internetin ihmeellisessä maailmassa. Tuntui kirjaimellisesti siltä, että ajaukset ja mieli vain irtosivat ja lähtivät kohoamaan ylöspäin ja mitä ylemmäs niin sitä kovemmalla nopeudella. Siis pystyin ajattelemaan ihan normaalisti, mutta en liittynyt enää millään tavalla tähän kuoreen/kroppaan. Minä siis ihan oikeasti luulin, että olin kuollut. En voi sanoin kuvailla miltä tuntui, että ihan 100% kuvitteli olevansa kuollut. Näkeehän sitä kaikenlaisia unia, mutta juuri tuon ilmiön konkreettisuus ja todentuntuisuus todelliseen elämään verrattuna oli niin vahva että se teki siitä hirveän. Myönnän, että unihalvausten aikana koetut asiat ovat saaneet itseni jotenkin skeptisemmäksi koko aisteja kohtaan. Tai juuri sitä kautta, että tämäkin hetki saattaa loppujen lopuksi olla juurikin jonkilaista stimulaatiota/harhaa. En olisi yllättynyt, vaikka koko elämä olisi stimulaatiota. Tietysti voi olla, että se ei olekkaan. Tarkoitan vain sitä, että en olisi ollenkaan yllättynyt jos muutamien tiedemiesten todennäköisinä pitämät arvelut osoittautuisivatkin joskus todeksi.

Se siitä. Asian pohtiminen ei tee hullua hurskaammaksi. Elämässä on kuitenkin sen toisinaan raskaan arjen ohella paljon asioita, jotka tuovat iloa ja hyvää oloa. Se riittänee - oli sitten stimuloitua iloa tai ei. Mainittakoon vielä, että mitään diagnooseja ei löydy yhtä allergiaa lukuunottamatta. Olen täysin tavallinen, töissä käyvä, sosiaalinen ja urheileva ihminen.

Vierailija
22/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näkisimme, tai kuulisimmekin jotain, niin ei kukaan kuitenkaan ottaisi vakavasti, ei siis uskoisi. Sellainen ihminenhän joka näkisi avaruusolioita tai kuulisi avaruusolioista, olisi kuitenkin vähintään vinksahtanut tai jollainlailla hullu ja sitten alotettaisi terapiat ja vähintään mielialalääkitys. Kaikkien (valitettavasti) pitäisi nähdä ja kuulla tällaisia, että tällaisia uskotaan, enkä tiedä riittäisikö edes sekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selityksenä huono koska ei selitä eikä todista miksi kaikki sivilisaatiot järjestään tuhoaisivat itsensä nopeasti ennenkuin kehittäisivät tähtien välisen matkailun/viestinnän tai pian sen jälkeen.

Täytyisi osoittaa miksi todennäköisyys että tällainen sivilisaatio tuhoaa itsensä on aina 100%.

Vierailija
24/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että kommunikointia on pitkin poikin mutta ihmiskunta on niin kehittymätön ettei ole löytänyt sitä menetelmää jolla muut sivilisaatiot keskustelevat reaaliajassa läpi galaksin.

Voihan se olla että ihmiskunta on avaruusolioiden silmissä lähinnä muurahaisen tasolla eli hieman järjestelmällistä kehitystä havaittavissa muttei mitenkään mielenkiintoinen. Koska kukaan teistä on koittanut kommunikoida muurahaisten tai mehiläisten kanssa? :)

Voi myös olla ettei niitä vaan ole ainakaan lähistöllä. Jonkun on oltava ensimmäinen.

Vierailija
25/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tuo itänaapurin boss on niin sekopää, että sen lähipiiri voi tehdä mitä tahansa.

Vierailija
26/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulkoavaruudessa on meitä huikeasti kehittyneempiä olentoja, olemme yhtä kykeneviä havaitsemaan niiden viestintää kuin kivikautta elävä viidakkoheimo radioliikennettä.

Eikä meillä ole syytä olettaa niiden yrittävän ottaa meihin yhteyttä. Eiväthän tutkimusmatkailijatkaan yritä kommunikoida viidakosta löytyneen uuden apinalajin kanssa. Voivat ehkä tieteellisestä mielenkiinnosta tarkkailla meitä pysytellen visusti piilossa. Näyttäytyminen sotkisi havainnointimahdollisuudet.

Vierailija
27/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija nro 21, olisi mielenkiintoista keskustella lisää näistä aiheista. Itselläni on "kummallisia kokemuksia" myös ja olen myös ihan normaali.

Vierailija
28/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni talossa on monta asuinsijaa. Sanoisinko minä teille että minä menen valmistamaan teille sijaa .... ( ellei näin olisi? )

- Jeesus Kristus Elävän Jumalan Poika.

Eli Raamattu ei mitenkään sulje pois mahdollisuutta ettei tämä " talo- Maapallo " olisi vain yksi huoneineen .

Jeesus sanoi myös ettei minun kuninkuuteni ole tästä maailmasta. Sillä jos se olisi tästä maailmasta niin maailma rakastaisi minua.

Jeesus viittasi tällä siihen, että Hän on Jumala eikä luotu ja kotoisin langenneesta maailmastamme – ei siihen, että Hän olisi avaruusolento.

Kannattaa lukea Raamattu kokonaan ja perehtyä kristinuskon oppiin eikä kuunnella joitain ufologeja ja muita new age -guruja ja sitten sohlata niitä oppeja Jumalan sanaan.

____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Ei ei. Tuo on väärä opetus.

Jeesus sanoi niille jotka puhuttelivat höntä jumalana:

" Miksi sanot minä hyvä. On vain YKSI JOKA ON HYVÄ JA SE ON ISÄNI TAIVAISSA! "

Hän erotti itsensä Poikana!

Siitä tapahtuminen ajankohdasta ei tiedä Poika eikä enkelitkään taivaissa - - vain Jumala itse !

Jeesus oli alusta saakka. Yhtä Isän kanssa mutta hän oli erillinen persoona! Hän ei olisi ikinä huutanut muuten ristillä :

" Isä miksi hylkäsit minut"? Eihän kukaan itselleen puhu noin!

Nyt äkkiä Raamattua lukemaan .

Jeesus oli Jumalan Sana, joka tuli lihaksi Hänessä. Hönen KAUTTAAN LUOTIIN KAIKKI MIKÄ ON. KAUTTAAN - ei siis HÄNESTÄ!

Vierailija
29/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin opiskellut fysiikkaa yliopistossa paljon, mutta nämä Brian Coxin ja Stephen Hawkingin spekulaatiot ovat hölynpölyä. Geologiasta saa enemmän eväitä, kyse on lähinnä siitä että aikaikkuna ihmisenkaltaisen elämän muodostumiselle on lyhyt. Jokaiselle vähänkään Maata muistuttavalle planeetalle muodostuu bakteereja - ne eivät paljoa vaadi. Toinen vaihe ovat matelijat ja selkärankaiset eläimet, kuten dinosauruskaudella, ne vaativat jo varsin paljon happea, mutta eivät yhtä paljon kuin ihminen. Itse asiassa vielä 10 miljoonaa vuotta sitten Mioseenikaudella ei ilmakehässä ollut yhtä paljon happea kuin nykyään - ehkä vain puolet siitä. Se näkyy mm. meriveden sulfaattipitoisuudessa, joka on tällä hetkellä ennätyskorkealla. Geologeilla on tosin vielä paljon opittavaa muinaisista ilmakehistä, happipitoisuutta ei voi päätellä pelkästään hiili-isotoopeista (13C/12C), sillä orgaanista hiiltä syntyy sekä happea tuottavista bakteereista että myös metaania/rikkivetyä tuottavista.

Monet ovat ihmetelleet että miksi sitten Maan ilmakehä sisältää vasta nyt näin paljon happea, onhan happea tuottavia bakteereja aina ollut olemassa Maapallolla. Mutta tehokas hapentuotto vaatii auringonvaloa, jota ei ole ollut saatavilla aikaisemmin kun tulivuoritoiminta oli jatkuvaa ja kovaa miljardeja vuosia. Jotkut bakteerit pystyvät ilman auringonvaloakin happea tuottamaan, mutta se ei ole kovin tehokasta, ja pitoisuudet jäävät vaatimattomiksi. Toinen asia on että Aurinkokin on jatkuvasti saanut lisää säteilytehoa, joten se pystyy nykyään pitämään Maapalloa tarpeeksi lämpimänä, vaikka tulivuoritoiminta on hiipunut. Lumipallomaa noin 600-800 miljoonaa vuotta sitten tapahtui kuin tulivuoritoiminta hiipui 4-5 jaksossa, ja Maa jäätyi ehkä täysin usean kerran. Silloin myös happitasot nousivat kovasti, mutta Aurinko oli silloin vielä liian kylmä.

Lumipallomaa ja nykyinen kylmä kausi liittyvät siihen että mantereet ovat pirstaloituneita, silloin tulivuoritoiminta on aina poikkeuksellisen pientä, happitasot korkeita, ja ilmasto kylmää. Ennen lumipallomaata oli supermanner Rodinia, ja Permin joukkotuhon aikaan (251 miljoonaa vuotta sitten) muodostui myös supermanner. Tämä meidän kausi voi maksimissaan kestää muutamia kymmeniä miljoonia vuosia, mutta luultavasti lyhyemmän aikaa, eli aikaikkunamme on pieni. Mantereet ovat jatkuvasti liikkeessä, ja kun tulivuoritoiminta lisääntyy taas kerran, päivämme ovat luetut, sillä happitasot tulevat putoamaan dramaattisesti, ja ilmakehäkin muuttuu myrkylliseksi.

Vierailija
30/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni talossa on monta asuinsijaa. Sanoisinko minä teille että minä menen valmistamaan teille sijaa .... ( ellei näin olisi? )

- Jeesus Kristus Elävän Jumalan Poika.

Eli Raamattu ei mitenkään sulje pois mahdollisuutta ettei tämä " talo- Maapallo " olisi vain yksi huoneineen .

Jeesus sanoi myös ettei minun kuninkuuteni ole tästä maailmasta. Sillä jos se olisi tästä maailmasta niin maailma rakastaisi minua.

Jeesus viittasi tällä siihen, että Hän on Jumala eikä luotu ja kotoisin langenneesta maailmastamme – ei siihen, että Hän olisi avaruusolento.

Kannattaa lukea Raamattu kokonaan ja perehtyä kristinuskon oppiin eikä kuunnella joitain ufologeja ja muita new age -guruja ja sitten sohlata niitä oppeja Jumalan sanaan.

____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Ei ei. Tuo on väärä opetus.

Jeesus sanoi niille jotka puhuttelivat höntä jumalana:

" Miksi sanot minä hyvä. On vain YKSI JOKA ON HYVÄ JA SE ON ISÄNI TAIVAISSA! "

Hän erotti itsensä Poikana!

Siitä tapahtuminen ajankohdasta ei tiedä Poika eikä enkelitkään taivaissa - - vain Jumala itse !

Jeesus oli alusta saakka. Yhtä Isän kanssa mutta hän oli erillinen persoona! Hän ei olisi ikinä huutanut muuten ristillä :

" Isä miksi hylkäsit minut"? Eihän kukaan itselleen puhu noin!

Nyt äkkiä Raamattua lukemaan .

Jeesus oli Jumalan Sana, joka tuli lihaksi Hänessä. Hönen KAUTTAAN LUOTIIN KAIKKI MIKÄ ON. KAUTTAAN - ei siis HÄNESTÄ!

Tuohon viitaten vielä että Jeesus ristillä sanoi : Miksi hylkäsit minut?

Jeesus oli opettanut myös aiemmin: ei talo pysy pystyssä jos se riitautuu itsensä kanssa!

Ei hän ole Jumala vaan Jumalan poika joka tuli ihmiseksi. Hän ei ristillä RIIDELLYT ITSENSÄ KANSSA.

Jesus ja Jumala ovat yhtä aivankuin kaksoset voivat olla yhtä vaikka - - MUTTA EDELLEEN HE OVAT KAKSI ERI PERSOONAA jotka toimivat itsenäisesti! Jeesuksella oli oma tahto ja hön ilmaisi sitä Getzemanessakin:

- Isä jos voit ota tämä malja pois minulta .... mutta alistuu sitten noudattamaan Isän tahdon.

Vierailija
31/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me eletään simulaatiossa. Ulkoavaruudesta ei löydy elämää samasta syystä kuin tietokonepelissä ei löydy mitään kun kulkee pelialueelta pois.

Se simulaatio saattaa pyöriä ihan vaan itsekseen jonkun nörtin koneella. Elämään johtavia tapahtumaketjuja voi siten tapahtua muuallakin kuin meidän aurinkokunnassamme. Nörtti painoi enteriä ja alkuräjähdys tapahtui, lähti kuselle ja sen jälkeen ei ole koskenut simulaatioon. Saattaapa olla vieläkin kusella omassa todellisuudessaan, kun aika toimii siellä eri tavalla. 

Vierailija
32/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ongelma on siinä että kaikkea, ihan kaikkea, mitataan aina sillä omalla pikku mittatikulla.

Vierailija
33/34 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla että löytyy joku muukin, jolla jokseenkin erikoisia kokemuksia. Oletko kertonut kokemuksista kenellekkään vai pidätkö asiat omana tietonasi?

Vierailija
34/34 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä ajatus

Elämä voi myös olla niin erikoista, että emme tunnista sitä, vaikka sen näkisimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä