Näkyykö silmistä jos syö masennuslääkettä?
Näkeekö sen silmistä. Aloitin escitalopran, syön 15mg. Ennen olin aina hermoherkkä. Nyt olen miehen mukaan normaali. Näkyykö sen syöminen silmistä?
Kommentit (26)
Söin tuota lääkettä monta vuotta sitten, ei näy silmissä. Eräs kaverini taas söi Venlafaxinia, ja tällä laajensi pupilleja käytön alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Ota selvää kaikki lääkkeen haittavaikutukset, lue netistä muiden ihmisten kokemuksista jne. Monesti nuo lääkkeet muuttavat ihmisen persoonaa, yms. Todella pelottavia haittavaikutuksia. Jos pystyt elämään ilman lääkettä, suosittelen että lopetat käytön saman tien.
Älä viitti pelotella turhaan. Tottakai lääkkeen syöminen turhaan, on yllätysyllätys turhaa ja haitallista, mutta yleensä lääkkeitä syödään ihan pikeaan tarpeeseen.
Masennuslääkkeillä ei ole sen pelottavampia sivuvaikutuksia kuin muillakaan lääkkeillä. Toki jotkut harvinaiset haittavaikutukset voivat olla hurjiakin, mutta niin on ihan tavallisilla käsikauppasärkylääkkeilläkin. Sivuvaikutukset eivät ole myöskään mitenkään piiloteltuja salaisuuksia joita tarttisi netin syövereistä kaivella, ihan jokaisesta lääkepakkauksesta löytyy paperi jossa on tietoa lääkkeestä, sen vaikutuksesta, yhteisvaikutuksista muiden lääkkeiden kanssa, lista haittavaikutuksista ja niiden yleisyydestä jne.. Se lista ei tarkoita, että käyttäjä saisi jokaisen niistä.
Ja ei, tavalliset mielialalääkkeet eivät näy silmissä.
Mulla on jotkut kokeilemani lääkkeet suurentaneet pupilleja, useimmat ei. Esim. Aurorix suurensi alussa, mutta se loppui jonkun viikon kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Kun joskus näkee jotain vakavasti sairaita silmät seisoo ja olenus sairaan näkönen. Lääkärini sanoi ettei edes huomaisi minusta. Pelkää kuitenkin että jos työkaverit näkevät silmistä.
Ei näy, mutta toivottavasti sulla on myös keskustelumahdollisuus jonkun hoitajan/terapeutin/muun ammattilaisen kanssa, että pääsisit turhista peloista eroon.
Ei näy. Pelkästään yhdysvaltojen suljetuissa tieteen saran sijaitsevissa laboratorioissa voi tutkia ihmisen silmiä.
Voin olla myös väärässä mutta vahvat muurahaiset kertovat minulle julmia totuuksia suunnattomasta kärsimyksestä ja kuolemasta.