Miten viihdytte Pohjois-Suomessa? Oletteko kotoisin sieltä tai asutte pohjoisessa? Millainen asumismuoto on paras?
Olisi hauska kuulla mielipiteitä pohjoisessa asumisesta. Kovista pakkasista ja runsaast lumesta ja kesäöistä.
Minä etelässä asuvana tunnen vain nämä alueet. Ihmisiä kaikilta kielialueilta - niin se on.
Kommentit (39)
Asuin Oulussa, paska kaupunni, muutin pois.
Asun Pohjois-Lapissa ja työskentelen yrittäjänä matkailun parissa. Omistusasunnon ostin vähän aikaa sitten. Olen hyvin tutustunut paikallisiin.
No ei ole ikävä kotimaisemiin. Omakotitalossa asuttiin keskellä metsää.
Muutin vuosi sitten eteläsuomesta lappiin hermoromahduksen vuoksi ja täytyy sanoa että pohjoisen luonto ja ihmiset ovat tehneet minulle hyvää.
Aikani yksin tunturin juurella happea kerätessäni uskaltauduin lähtemään ihmisten ilmoille ja poromiesten peijaisiin.
Sellaista alkukantaista naiseen kohdistuvaa huomiota ja seksiä en ole koskaan aiemmin saanut. Kestävyys, konstailemattomuus, suoruus ja voimakas stamina saavat minut voimaantumaan.
Olen päättänyt jäädä ja perustaa hyvinvointi retriittejä myös eteläsuomalaisille tuttavilleni.
Mikäs täällä asuessa. Olen ikäni asunut, lukuun ottamatta nuorena etelä-Suomessa opiskeluja.
Töissä ja kotona ja ihan tavallista elämää
Muutaman kuukauden olin Kittilässä työreissulla.
Ei ihme että pohjoisessa tehdään eniten itsemurhia, onhan se surkeeta elämää kun kirjaimellisesti aurinko ei paista.
Ei kiitos never again.
T. Etelän hetelmä
Muutin etelästä Lappiin - aivan ihanaa! Arki täysin erilaista, nautin joka hetkestä. Jouduttiin myöhemmin muuttamaan vähän alemmas, mutta takaisin mennään. Kunnon talvi kaamoksineen on ihanaa aikaa, kevät upeaa, yöttömät yöt, ruska... ainoa miinus on kesällä räkkäaika, mutta siihenkin oli konstit. Ja on lopulta lyhyt aika.
Vierailija kirjoitti:
Muutin etelästä Lappiin - aivan ihanaa! Arki täysin erilaista, nautin joka hetkestä. Jouduttiin myöhemmin muuttamaan vähän alemmas, mutta takaisin mennään. Kunnon talvi kaamoksineen on ihanaa aikaa, kevät upeaa, yöttömät yöt, ruska... ainoa miinus on kesällä räkkäaika, mutta siihenkin oli konstit. Ja on lopulta lyhyt aika.
Mikä on räkkäaika?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla arki on erilaista? Töissähän kai täytyy käydä sielläkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on räkkäaika?
Aika, jolloin miljoonittain esiintyvät verenhimoiset ötökät RAASTAVAT ihmisiä.
Olen asunut Oulussa koko ikäni ja aina halunnut pois täältä. Työ ja perhe pakottavat jäämään. Täällä ei ole mitään. Kaikki tuntevat toisensa ja ovat jotain sukua keskenään. Myös tasainen maasto ahdistaa, kaipaan korkeuseroja, vaaroja ja rantakallioita. Täällä on pelkkää paskaa kaikki. En tajua miksi kukaan haluaisi asua Oulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla arki on erilaista? Töissähän kai täytyy käydä sielläkin?
Töissä täytyy käydä, ja siinähän se onkin, miten siellä löytää sellaisen työn, johon saa itsensä sovitettua matkojen, olemattoman julkisen liikenteen ja kaikkien muiden käytännön asioiden osalta.
Kaupungeissa tietysti on helpompaa, mutta sielläkin on se etelästä tulleelle pitkä ja pimeä talvi, jonka vaikutusta tosin voi aika lailla lievittää kirkasvalolampuilla, (sisä)liikunnalla ja sosiaalisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Oulussa koko ikäni ja aina halunnut pois täältä. Työ ja perhe pakottavat jäämään. Täällä ei ole mitään. Kaikki tuntevat toisensa ja ovat jotain sukua keskenään. Myös tasainen maasto ahdistaa, kaipaan korkeuseroja, vaaroja ja rantakallioita. Täällä on pelkkää paskaa kaikki. En tajua miksi kukaan haluaisi asua Oulussa.
Paska kaupunni.
Kylmyys ei siellä ole enää niin rajua kuin vielä muutama vuosikymmen sitten, ja jos ei silti meinaa siihen sopivaa vaatetusta kaupoista löytyä, niin kannattaa kysyä Lapin-mieheltä neuvoa, kuinka lämpimänä pysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on räkkäaika?
Aika, jolloin miljoonittain esiintyvät verenhimoiset ötökät RAASTAVAT ihmisiä.
Se on ongelmaksi lähinnä Lapissa ja Koillismaalla, mutta ei juurikaan etelämpänä kuten Pohjois-Pohjanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Joo sama, Oulussa ollaan nyt jumissa kun en uskaltanut lukion jälkeen tehdä irtiottoa ja muuttaa kauemmas opiskelemaan ja etsimään töitä. Kerkesin perustaa jopa perheen tänne... Ja VL:t kiusaa lapsiani koulussa.
Serkkuni muutti Helsinkiin jo 15-vuotiaana yksin, meni peruskoulun jälkeen Kallion lukioon. Sieltä meni opiskelemaan Turun yliopistoon ja valmistuttuaan palasi takaisin Stadiin. On sitä mieltä, että Helsinki on ainoa asuinkelpoinen paikkakunta koko Suomessa. Toki Turkukin oli miljoona kertaa kivempi paikka kuin joki v*tun p*rkeleen s**tanan Oulu.
Anteeksi vihaan kotikaupunkiani vaan niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sama, Oulussa ollaan nyt jumissa kun en uskaltanut lukion jälkeen tehdä irtiottoa ja muuttaa kauemmas opiskelemaan ja etsimään töitä. Kerkesin perustaa jopa perheen tänne... Ja VL:t kiusaa lapsiani koulussa.
Serkkuni muutti Helsinkiin jo 15-vuotiaana yksin, meni peruskoulun jälkeen Kallion lukioon. Sieltä meni opiskelemaan Turun yliopistoon ja valmistuttuaan palasi takaisin Stadiin. On sitä mieltä, että Helsinki on ainoa asuinkelpoinen paikkakunta koko Suomessa. Toki Turkukin oli miljoona kertaa kivempi paikka kuin joki v*tun p*r
Siis millä tavalla ne vl:t oikein kiusaavat siellä koulussa? On sellainen käsitys, että olisivat yleisesti jotenkin kilttejä ja rauhallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni muutti Helsinkiin jo 15-vuotiaana yksin, meni peruskoulun jälkeen Kallion lukioon. Sieltä meni opiskelemaan Turun yliopistoon ja valmistuttuaan palasi takaisin Stadiin. On sitä mieltä, että Helsinki on ainoa asuinkelpoinen paikkakunta koko Suomessa. Toki Turkukin oli miljoona kertaa kivempi paikka kuin joki v*tun p*r
Oulu on peestä. Täältä ei edes pääse nopeasti pois kun norwegian lopetti. Toki finnair lentää, mutta maksaa mailtaita. Kuusi tuntia körötellen junalla Helsinkiin. Oulu on pussinperä, jossa pääsee itä/etelä/pohjoisakselilla vain korpeen. Lännessä meri, joka puhaltaa hyytävää tuulta tähän kalseaan, latteaan kaupunkiin, jossa korruptoituneet kaupungin virkamiehet kahmivat etuja itselleen. Osa on jo syytteessä. Sairas kaupunki, en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kuukauden olin Kittilässä työreissulla.
Ei ihme että pohjoisessa tehdään eniten itsemurhia, onhan se surkeeta elämää kun kirjaimellisesti aurinko ei paista.
Ei kiitos never again.
T. Etelän hetelmä
Ei se pelkkä auringottomuus vielä aja imurhaan. Talvi on pimeyden ja rauhoittumisen aikaa. Ihminen sopeutuis kyllä siihen, jos valoympäristö ja työtahti olis sen mukainen. Nyt kun kuitenkin valoympäristö on jotain aivan muuta kuin esim tulen väristä ja työtahti on eteenpäin puskemista, niin nää sotii sitä vastaan mikä on ihmiselle luontaista, ja tällainen sitten vaikuttaa henkiseen hyvinvointiin paljonkin heikentävästi.
Onko teillä ikävä omiin lapsuusmaisemiin?