Ahdistaako ketään muuta kortilla maksaminen?
Siis se tapahtuma, kun maksat kortilla ja voi olla että et jostain syystä muista että siellä ei ole tarpeeksi rahaa, kassa sanoo siitä ja menet punaiseksi kaikkien nähden eikä sinulla ole käteistäkään etkä siis pysty maksaa ostoksiasi. En ole vuoteen pystynyt maksaa kortilla kun pelkään niin paljon nolatuksi joutumista. Vaikka ostaisin kahdella eurolla tomaatteja, minulla on oltava vähintään 20 euroa mukana, etteivät rahat vaan lopu ja tulen nolatuksi. Oikeasti, onko kellään muulla tällaista?
Kommentit (11)
Sama täällä! En kuitenkaan pelkää, etteikö tilillä olisi rahaa vaan ylipäätänsä sitä, että yhteyksissä olisi jotain ongelmia yms eikä korttimaksu toimisikaan. Tämän vuoksi minulla pitää olla aina kukkarossa muutama kymppi siltä varalta, että kortilla maksaessa tulisi jotain ongelmia. Ei tarvitse sitten nolona lähteä nostamaan käteistä ja palata takaisin.
En ymmärrä, miksi pitäisi ahdistua moisesta, tuo on aika tavallista.
Olen työssä kassalla ja tulee noita "kate ei riitä", mutta sitten esimerkiksi myös "päiväkohtainen nostoraja ylitetty". Enkä itsekään aina muista kassalla maksaessa, paljonko minulla on tilillä rahaa ja sitä varten minulla on toinenkin maksukortti ja myös lompakossa pieni summa käteistä.
Enemmän ahdistaa se jos maksupääte ei toimi vaikka tilillä on katetta. Muut asiakkaat jonossa sitten luulevat että olen joku tyhjätasku. Pah.
Kaikkeahan voi sattua! Ei minua ahdista, itseasiassa maksan vain ja ainoastaan kortilla, koska minua taas ahdistaa käteisen likaisuus. Rahat ovat pyörineet vaikka, kellä ja missä!
Mua ahdistaa käteinen... en edes muista koska viimeksi on ollut käteistä lompakossa.
Ei ahdista, joskus huolestuttaa kun vanha jo on että muistaa tunnuslukukoodin oikein, onneksi vielä on muistanut.
Olen jatkuvassa seurannassa kun maksan kortilla. Kaikki rekisteröityy. Rahalla maksaminen tuo vapautta.
Pankissa ei kuulema seurata tilitapahtumia, mutta kas vaan jos käyt viemässä tilille rahaa automaatilla, niin ollaan vaatimassa selityksiä. Mistä rahat?
Kerran Lidlin kassalla ei kortti kelvannu. Kassa yritti yhteyttä monesti ja ei. Tilillä oli kyllä rahaa. Onneksi oli käteistä. Ilman sitä olis mökin ruokaostokset jääny ostamatta. Oli kuulema maksupääte tehnyt monelle saman tempun.
Minulla on kahden eri pankin pankkikortit ja joskus näppäilen väärän koodin. Yleensä tiedän, kuinka paljon tilillä on rahaa. Meillä ei ole yhteistä tiliä, johon kummallakin olisi kortti, joten aloituksen tilannetta ei synny.
Jos kaupassa on maksupääteongelmia, se on kaupan häpeä, ei minun.
En ole koskaan miettinyt mitään tuollaista vaikka välillä kortti ei toimikaan. Kassalta sanotaan että pyyhkäise sitä sirua niin alkaa toimia ja niin on käynyt. Kai jokainen ihminen jo nykyään ymmärtää tekniikan haasteet eikä ensimmäisenä mieti että eikö tolla ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jatkuvassa seurannassa kun maksan kortilla. Kaikki rekisteröityy. Rahalla maksaminen tuo vapautta.
Pankissa ei kuulema seurata tilitapahtumia, mutta kas vaan jos käyt viemässä tilille rahaa automaatilla, niin ollaan vaatimassa selityksiä. Mistä rahat?
Itseasiassa jos teet yli tuhannen euron talletuksen pankissa pitää sinun myös kertoa mistä rahat on.
Mulla on. Mies maksaa tän takia aina ja mä huolehdin pakkaamisesta. Yksin käyn harvoin kaupassa ja silloinkin käteisellä. Vaatteita ym ostan yleensä netistä.