X Factor UK LOUIS LOVES week 8 OFFICIAL
Boys
Matt Terry
Little Mix - Secret Love Song (Louis Loves)
Sia - Alive (Own choice)
Girls
Emily Middlemas
Britney Spears - Toxic (Louis Loves)
Rag 'N' Bone Man - Human (Own choice)
Overs
Honey G
Can't Touch This + Super Freak - MC Hammer + Rick James (Louis Loves)
Push It + Black Beatles - Salt-N-Pepa + Rae Sremmurd (Own choice)
Saara Aalto
The Winner Takes It All - ABBA (Louis Loves)
Diamonds are Forever + Diamonds Are a Girl's Best Friend - Shirley Bassey + Marilyn Monroe (Own choice)
Groups
5 After Midnight
Uptown Funk - Mark Ronson and Bruno Mars (Louis Loves)
Sorry + One Dance - Justin Bieber + Drake (Own choice)
Kommentit (1815)
Jaha, lyttääminen on aloitettu heti maanantaiaamuna: mikä kaikki menee pieleen tällä viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olin varma finaalikolmikosta eli 5am, Saara & Matt mutta nyt alkaakin näyttää siltä että finaalissa on Matti, Saara ja Emily.
Ei ole.
Finaalissa on Matt, Saara ja 5am. Tällä vklla putoaa Emily. Matt taitaa olla porukasta ainoa, joka ei ole vielä ollut sing offissa? Siksi olisikin tuotannolta loogista että äänestäjiä "järkytetään" ja herätellään sopivasti ennen finaalia laittamalla Matt Emilyä vastaan... muistavatpa sitten äänestää finaalissa Mattin voiton puolesta riittävän tehokkaasti.Toivottavasti Saara ja tuotanto osaisivat nyt hyödyntää Saaran snow fairy/Santa Claus teemaa riittävän hyvin... kunpa Saara laulaisi Walking in the Airin ja toisena jonkun iloisen jinglen.
Emily ei ole ollut sing offissa kertaakaan. Mutta jos 5amin suosio on laskussa ja ellei heitä ahkerasti äänestetä tällä viikolla, voi hyvinkin olla että Emily pääsee finaaliin. Kaksi tummaa kaunotarta ja Epsanja-Matt.
Pelkään, että finaaliin halutaan Matt (mies, soolo), 5 am (ryhmä) ja Emily tai Saara (nainen, soolo). Valitettavasti Emily jatkaa, jos on pudotuksessa Saaraa vastaan, koska Simonin valmennettava, niin epäreilua kuin se onkin.
5AM eilinen singoff oli hirveää kuultavaa. Ei lupaa hyvää.
Veikkaan että vaikka teemana on Joulu, ei siellä koko ohjelmaa jolloteta joululauluja vaan , toinen laulu sitten 'normaalia' musiikkia.
Nyt joku upea, pelkistetty joulushow Saaralta, nainen ja ääni, ilman mitään ylimääräisiä härpäkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on niin esimerkki siitä dissaamisesta. Kyllä sen haistaa kun dissaajien kiinnostus asiaa kohtaan ei ole enää terveellä pohjalla.
Arvaa minkä myös voi haistaa? Kun palvova superfani vetää herneet nenään jos Saara ei ole kaikkien lemppari.
*Emily on tylsä ja jotenkin kömpelö lavalla
*5am kuulostaa ihan kivalta, jos laulavat yhdessä. Soolokohdissa huomaa laulajien epävireisyydet ja ohuet äänet
*Matt ja Saara finaaliin
Toivottavasti Saara ei pukeudu lumikeijuksi tai snowfairyhössötys ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olin varma finaalikolmikosta eli 5am, Saara & Matt mutta nyt alkaakin näyttää siltä että finaalissa on Matti, Saara ja Emily.
Ei ole.
Finaalissa on Matt, Saara ja 5am. Tällä vklla putoaa Emily. Matt taitaa olla porukasta ainoa, joka ei ole vielä ollut sing offissa? Siksi olisikin tuotannolta loogista että äänestäjiä "järkytetään" ja herätellään sopivasti ennen finaalia laittamalla Matt Emilyä vastaan... muistavatpa sitten äänestää finaalissa Mattin voiton puolesta riittävän tehokkaasti.Toivottavasti Saara ja tuotanto osaisivat nyt hyödyntää Saaran snow fairy/Santa Claus teemaa riittävän hyvin... kunpa Saara laulaisi Walking in the Airin ja toisena jonkun iloisen jinglen.
Emily ei ole ollut sing offissa kertaakaan. Mutta jos 5amin suosio on laskussa ja ellei heitä ahkerasti äänestetä tällä viikolla, voi hyvinkin olla että Emily pääsee finaaliin. Kaksi tummaa kaunotarta ja Epsanja-Matt.
Pelkään, että finaaliin halutaan Matt (mies, soolo), 5 am (ryhmä) ja Emily tai Saara (nainen, soolo). Valitettavasti Emily jatkaa, jos on pudotuksessa Saaraa vastaan, koska Simonin valmennettava, niin epäreilua kuin se onkin.
Simonilla tietysti on oma lehmä ojassa, kun hänen levy-yhtiönsä solmii sen sopparin voittajan kanssa, mutta se taas ei tarkoita sitä, että Simon leipoisi juuri Emilystä finalistia, vaikka onkin tämän mentori. Eiköhän sinne finaaliin haluta ne, jotka siitä tekevät viihdyttävimmän ja mielenkiintoisimman. Tarvitaan myös melko valmis paketti, koska voittajan levy halutaan nopeasti julkaisuun. Tänä vuonna saattaapi olla yllätysvoittaja, mutta Emily se ei ole. Ja minä en dissaa Emilyä, hän on oikein suloinen tyttö ja vaikka ääni ei ole vahva, niin se on erittäin miellyttävän kuuloinen ja Emily on ihanan pirskahteleva luonne, hänestä on helppo pitää. Harmi, ettei kisassa kuitenkaan loista, mutta kyllä minä uskon, että hänelläkin on mahdollisuus levyttäväksi artistiksi Britannian markkinoille, tosin vielä saa hieman kasvaa ja kehittyä.
Voin jo kuvitella sen krääsän määrän siellä lavalla. Saaralla on päällä joku glitteri-tylli-helmi-kaapu ja päässä tiara.
Vierailija kirjoitti:
*Emily on tylsä ja jotenkin kömpelö lavalla
*5am kuulostaa ihan kivalta, jos laulavat yhdessä. Soolokohdissa huomaa laulajien epävireisyydet ja ohuet äänet
*Matt ja Saara finaaliin
5am pojista yksi osaa laulaa tosi hyvin (se jolla oli eilenkin soolo avausbiisissä Saaran soolon jälkeen), mutta kaksi muuta ei. Tuo yksi osaava voisi pärjätä paremmin solistina kuin tuossa bändissä.
Eikö teitä häiritse Saaran "esittäminen"? Jatkoonpääsyilmeet, puheet jne ovat ylinäyteltyä teatteria.
En ihan aina ota selvää oletteko nyt sitä mieltä, että Saara päättää vai että tuotanto päättää. Nytkin on hyvät neuvot kalliit siitä, miten ei Saara sitten sitä, tätä eikä tuota (ja mielipiteitähän on yhtä monta kuin ihmisiäkin), mutta jos tuotanto päättää pukea hänet lumikeijuksi, niin ehkä kannattaa olla suoraan heihin yhteydessä.
Toinen lauluhan saa kai olla jouluteeman ulkopuolelta, mutta oltiinhan siitäkin skeptisiä, että olisi täysin omavalintainen...
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä häiritse Saaran "esittäminen"? Jatkoonpääsyilmeet, puheet jne ovat ylinäyteltyä teatteria.
Mun silmään se ei ole esittämistä, ihmisiä on niin kovin erilaisia. Mutta sanon tämän, koska näen Saarassa itseäni! Peruskoulussa opettajat kutsuivat mua ns. Tunneihmiseksi ja mä reagoin todella vahvasti ja spontaanisti, mun kasvot on todella ilmeikkäät ja minulla niin kuin Saarallakin ilmeily näkyy näin 28-vuotiaana otsajuonteissa. Myös minua on haukuttu ärsyttäväksi ja teatraaliseksi ja epäaidoksi, ihan oikeasti. Sen takia mulla onkin nykyään ihan paska itseluottamus ja olen alkanut vetäytyä kuoreen ja se ei ole minun ominta itseäni, mutta nytpä silti kukaan ei kutsua mua epäaidoksi.
Matt muuten oli eilen ottanut mallia Saaralta, miten reagoida, kun kuulee, että pääsee jatkoon. Jännä ettei täällä puututtu siihen!
Itse hyppään ulkonäkökommentit yli, koska ne eivät anna ainakaan minulle mitään. Meistä kukaan ei ole täydellinen missään suhteessa. Kyseessä on kuitenkin ennen kaikkea laulu- eikä missikisat.
Esiintymisasut taitaa tuotanto tuottaa ja tuoda paikalle viime hetkellä, joten esiintyjällä on todennäköisesti (?) aika vähän sanomista niihin. Eilenn sunnuntaille oli selkeästi tuotanto määrännyt kaikille musta-punavärityksen asuihin ja vieläpä tietyn värisen punaisen. Lienekö (?) niin, että rekillinen vaatteita tuodaan tuotannon toimesta pukariin, joista sitten valitaan päälle pantava itse tai yhdessä tuotannon kanssa. Vai määrääkö tuotanto kenties päälle pantavan asun? Ilmeisesti omia vaatteita käytetään esitysten ulkopuolella aina vai käytetäänkö? Tuotantokopäättää millaiset kampaukset ja meikit esityksiin luodaan? En ole huomannut kerrotun missään.
Myös tiedot siitä kuinka paljon kilpailija voi omaan esitykseen vaikuttaa miltäkin osin tuntuvat vaihtelevat viikoittain jokaisen esiintyjän kohdalla ja olevan osin ristiriitaisia. Onkin siis vaikea tietää mikä on tuotannon/valmentajan sanelemaa ja mikä osa kilpailijan omaa valintaa ja kuinka paljon se mitä asiasta sanotaan ohjelmassa on edes totta.
Vierailija kirjoitti:
En ihan aina ota selvää oletteko nyt sitä mieltä, että Saara päättää vai että tuotanto päättää. Nytkin on hyvät neuvot kalliit siitä, miten ei Saara sitten sitä, tätä eikä tuota (ja mielipiteitähän on yhtä monta kuin ihmisiäkin), mutta jos tuotanto päättää pukea hänet lumikeijuksi, niin ehkä kannattaa olla suoraan heihin yhteydessä.
Toinen lauluhan saa kai olla jouluteeman ulkopuolelta, mutta oltiinhan siitäkin skeptisiä, että olisi täysin omavalintainen...
Tässä kisassa "omavalintainen" = "teeman ulkopuolelta valittu" ja valinnan tekee tuotanto.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla on omat maneerimme. Osaatko sinä asettua hänen tilalleen? Vieras kieli, vieras kulttuuri, suora tv-lähetys ja mitä kummallisimpia kysymyksiä ex-temporee ja osassa esiintymisiä muut vielä laittavat sanat suuhun. Osaisitko sinä reagoida täydellisesti kaikkeen vieraan kultuurin säännöin, ilmaista itseäsi täydellistä nativien tasoista englantia puhuen käyttäen laajaa sanavarastoa ja ymmärtäen kaikki vieraan kielen nyanssit eri murteilla jännittämättä yhtään?
Toki esiintyjänkin kannattaa harjoitella haastatteluita, puheitaan, ja ilmeitään sekä yrittää päästä eroon maneeereistaan. Varmasti tuolla on näitä käyty monesti lauluesitysten kohdalla läpi. Mutta esiintyjän ei koskaan kannata ryhtyä tavalliseksi taatelintallaaja suomalaiseksi nurkkavieruksi, syrjän vetäytyväksi, reogoimattomaksi ja puhumattomaksi. Silloin hän ei kiinnosta ketään ei varmasti ainakaan Suomen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Voin jo kuvitella sen krääsän määrän siellä lavalla. Saaralla on päällä joku glitteri-tylli-helmi-kaapu ja päässä tiara.
En usko. Tuotanto valitsee Saaralle herkän kappaleen, joka tuo sitä ääntä kunnolla esille. Vaikka O holy night. Lavashowta saa olla mutta jätetään kuitenkin minimiin. Joulu kuitenkin on pitkälti varsinkin Britanniassa krääsäjuhla, kuten Amerikassakin.
Tuloslähetys ja ilmeet Miss O on taas tyrmistynyt kun Saaran nimi sanottiin.
Kehonkieli kertoo kaiken. Saapas nähdä mentorin jatkomeiningit suojattinsa suhteen.
Simonin ja Emilyn ilmekin on katsomisen arvoinen.
Emilyn kohdalla ne ovat persoonalliset, jopa karismaattiset, jotenkin aidot eivätkä millään tavalla kylmät tai etäiset.