Ärsyttääkö Sanna Ukkolan kolumnit ketään muuta kuin minua?
Minusta hän on Ulla Appelsiinin kaltainen, mustavalkoinen ja jyrkkä tosikko. Niin kuin nyt tämäkin:
http://yle.fi/uutiset/3-9315109
Olen kyllä Sannan kanssa siinä samaa mieltä, että joulupukkia ei pidä käyttää lapsen kiristämiseen ja uhkailuun, mutta toisin kuin hän, ymmärrän, että tapoja puhua pukista lapsille on yhtä monenlaisia kuin on vanhempiakin.
Hän toisaalta on kuten useimmat av-mammat, eli yleistää omat kokemuksensa koskemaan kaikkia suomalaisia. Kun häntä on lapsena kiristetty olemaan kiltti joulupukin valvonnalla ja kun hänestä joulupukin paljastuminen sukulaissedäksi oli traumaattinen kokemus, niin TOTTAHAN se nyt sitä on kaikissa suomalaiskodeissa!
Ps. Meillä ei ikinä väitetty lapsille pukin tai tonttujen kyttäävän joulun alla lasten käytöstä. Lapset ovat nyt teinejä, ja haluavat yhä, että pukki tulee, koska se on heille rakas - ei pelottavia muistoja mieleen tuova - traditio jouluisin. VOI se siis näinkin olla, kun homman hoitaa fiksusti.
Kommentit (8)
Ei minua ärsytä. Hän perustelee juttunsa. Ja kolumni on olemukseltaan ärhäkkä juttumuoto, jossa läppä saakin lentää. Vaikka olisin eri mieltä, ja usein olen, hän antaa uusia näkökulmia ja ajateltavaa.
Ei oikeastaan ole mitään pointtia lukea sellaisia juttuja, joista on samaa mieltä. Eihän niistä saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ärsytä. Hän perustelee juttunsa. Ja kolumni on olemukseltaan ärhäkkä juttumuoto, jossa läppä saakin lentää. Vaikka olisin eri mieltä, ja usein olen, hän antaa uusia näkökulmia ja ajateltavaa.
Ei oikeastaan ole mitään pointtia lukea sellaisia juttuja, joista on samaa mieltä. Eihän niistä saa mitään.
Olen eri mieltä.
Erimielisyys ja kantansa asiallinen perusteleminen ja jopa puolustaminen on yksi asia. Ja mustavalkoinen meuhaaminen toinen. Sanna harrastaa jälkimmäistä, ja se herättää lähinnä torjuntareaktion, eikä torjunta johda mihinkään ajatustoimintaan ja yhteisen käsityksen etsintään eli hedelmälliseen lopputulokseen!
ap
Ei styylaa vaan on naimisissa ja kaksi lastakin!
Vierailija kirjoitti:
Ei styylaa vaan on naimisissa ja kaksi lastakin!
Ei ole lapsia, eikä naimisissa. Asuu yhdessä daamin omistamassa asunnossa.
Ärsyttää, etenkin ukkolan ja enbusken kolumnit ovat täyttä p*skaa. Appelsin samaa.
No kyllä todellakin ärsyttää! Joulupukista saa olla vain yhtä mieltä ja samaa mieltä kuin minä. Miten kehtaa kolumnisti olla väärää mieltä tästäkin asiasta!!!111