Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyhy ei lähde - elämä pilalla?

Vierailija
24.11.2016 |

Olen 24-vuotias nainen. Lomareissulla Aasiassa pelkäsin lutikoita kuollakseni. Niiltä vältyttiin, mutta mukaan tarttui odottamaton, vähintään yhtä vastenmielinen matkamuisto; syyhy.

Alunperin ihoni reagoin niin voimakkaasti, että lääkäri luuli kyseessä olevan tavallinen ihotuluhdus (en muista enää tarkempaa nimeä). Sain antibiootit, iho parani, mutta kutina ei kadonnut. Pian kuulinkin kaveriltani, että koko porukalla oli syyhy. Hain voiteen apteekista ja tein hoidon. Saamieni ohjeiden mukaan pesin kaikki vaatteeni (reissussa helppoa kun vain rinkallinen mukana), vaihdoin lakanat (sekä ennen rasvausta, että rasvausta seuraavana päivänä), lisäsin voidetta aina jos esim. pesin käteni jne. Olin todella tarkkana koko homman kanssa. Toistin hoidon viikon päästä.

Vaan kutina ei loppunut. Lääkäri ohjeisti vain odottelemaan, kuulemma kutinaa saattaa kestää jopa kuukauden. Kuukaudenkaan päästä kutina ei ollut kadonnut, ainoastaa pahentunut. Tässä vaiheessa olin jo Suomessa, joten kävin ensimmäistä kertaa suomalaisella lääkärillä. Sain ohjeeksi vielä toistaa rasvauksen kahdesti, jospa suomalainen voide toimisi paremmin.

Kutin helpotti. Kunnes syksyllä lopetin allergialääkkeiden syömisen. Kutina palasi, mutta tässä on mennyt jo lähes vuosi, joten ihoni on niin tottunut, ettei näppylöitä enää juurikaan tule. Kahdesti olen käynyt lääkärissä, mutta lääkäri sanoo, etteivät voi tehdä mitään, kun eivät näe eläviä syyhypunkkeja käsissäni. Työterveyslääkärillä vihdoin löysivät elävänkin yksilön ja sain suun kautta otettavan lääkkeen ja vihdoin luulin kaiken olevan hyvin.

Mutta ei. Taas sama alkamassa! Ja pahinta tässä kaikessa on, että ihoni alkaa haisemaan järkyttävältä todella nopeasti. En uskalla käydä enää missään. Olen aivan lopussa tämän asian kanssa. Sosiaalinen elämäni on täysin pysähtynyt, kahteen kuukauteen en ole uskaltanut mennä näkemään ketään. Olen todella sosiaalinen ja positiivinen ihminen tavallisesti, mutta pelkkä kaupassa käyminen on muuttunut käsittämättömän ahdistavaksi tapahtumaksi.

Eikö tähän oikeasti ole mitään apua? Joudunko viettämään loppuelämäni tällaisenä? Toivottavasti edes joku jaksaa lukea loppuun asti.

Kommentit (1381)

Vierailija
501/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi! Olen kamppaillut syyhyn kanssa noin 2kk. Edellinen hoitokerta oli noin 1,5-2vk sitten ja käytin scatolia x2 + antiscabiosum 25% voidetta kolmen päivän ajan. Eilen huomasin, että kivespussiin ja peniksen varteen on ilmestynyt pari uutta näppylää. Voisiko se olla uusi syyhy vai onko tuo normaalia oireilua hoitojen jälkeen? Välillä tulee pieniä kutinoita, mutta ei sellaisia kuin mitä ennen kaikkia näitä hoitoja oli.

Käytitkö Scatol + Antiscabiosum kahteen kertaaj ja viikonväkein?

Käytitkl Antiscabiosumia 3 vrk peräkkäin?

Jos et, ei bentsyylibentsobaatti tehoa.

Vastaukset kysymyksiin: Kyllä ja kyllä.

Joku tuolla aikaisemmin totesi, että oli tullut näppylöitä 1 kk jälkeenkin, mutta tämän sinun tilanteesi kuulostaa enemmän uudelta tartunnalta. Uusintatartunnoissa oireet ilmenee jo 1-3 vrk kuluttua. Onko mahdollista?

No siis viimeisimmän hoidon jälkeen tuntui, että se tepsi vihdoin ja viimein. Nyt noi pari uutta näppyä kuitenkin alapäässä sai mut taas vainoharhaseks ja kutian jo pelkästä ajatuksesta et syyhy ois uusinut mikä olisi outoa, koska siivoukset hoidin ja sänkyä/sohvaa en käyttänyt silloin hoidon aikaan lähes viikkoon ja kaikki ylimääräinen oli säkeissä/pesussa. Hoidon jälkeenkin huolehtinut perus siivouksista niin kuin normaalistikin. Kohta sen 2kk elänyt ns. omatoimisessa karanteenissa.

Ajattelisin, että syyhyn voi saada uudestaan itse itseltä vain vaatteista, esim. pukee päälitakin, mitä ei oltu pesty 60-asteessa tai ollut viikkoa eristyksissä. Mutta kun tämä huolehdittu, niin ei jää kuin uusi ulkoinen tartunta vaihtoehdoksi. Aika rajuksi tämä menee, jos syyhy jää hengailemaan jonneksin horrokseen ja aktivoituisi uudelleen ... Aikanaak tiede ei sitä tue.

Taisit sanoa, että on noin 2 vko viimeisesta Scatol+bentsyylibentsobaatti-hoidosta. Käsittääkseni jälkioireita ja punaisia näppylöitä voi ilmetä 1 kk jälkeenkin. Eli olisi vain jälkioire.

Joo noin 2vko edellisestä hoitokerrasta ja luultavasti jälkioiretta satunnaisen kutinan lisäksi. Mutta pelasin varman päälle ja valelin itseni eilen antiscabiosumilla, siivosin ja toistan saman vielä pari kertaa mielenrauhan vuoksi :D Iho ei tästä tykkää, kun hilseilee ja on kuiva että kutisee jo senki takia luultavasti.

Vierailija
502/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No justiinsa. Täällä ihmiset kertovat, kuinka ovat menneet syyhyisinä mm. hotelliin ja uimahalliin. Yhdestä perheestä kuulin, että olivat saaneet syyhyn ja pesseet syyhyiset vaatteensa talopesulassa kun eihän sitä nyt omassa koneessa...eipä ihme, että kaikki iljetykset kuten syyhy ja lutikat vain leviävät ja leviävät.

Joo. Johonkin saareenhan meidät pitäisi tietysti eristää. Pistäpä aloitetta päättäjille.

Normaali järjellä varustettu ei todellakaan mene uimahalliin tai hotelliin jos on syyhy tai joku muu tarttuva tauti.

Entäpä sopiiko mennä kauppaan, työpaikalle, bussiin, junaan, lentokoneeseen? Entä jos lääkäri sanoo että ei ole syyhyä, olisi se noilla lääkityksillä jo lähtenyt. Ja että voi kun me nykyään kuullaan niin paljon tuota ettei se syyhy parantunutkaan kun se on ollut ihmisille niin rankka kokemus. Ja että nämä näppylät ja paukamat eivät sovi syyhyyn, parasiittiharhaluuloon oireilu sen sijaan sopii.

Kun kunnianarvoisa asiantuntija siis toteaa ettei ole syyhyinen eikä myöskään normaalijärjellä varustettu.

No, psykoositutkimuksiin ohjaamisesta on lupa kieltäytyäkin , ja hulluparkahan saa vaellella missä lystää. Saa hoitaa tunnistamatonta iho- ongelmaansa mieleisillään tavoilla ja uutisista seurailla kuinka yhteiskunnan rattaat rattoisasti rallattavat lääkärien ja lääkelaitoksen viisauden voitelemina. Vai miten tämä tulisi nähdä?

Lääkäreiden ohje on, että hoidon jälkeen (vaikka ei tiedä onnistuuko se vai ei), voi mennä töihin, lapset kouluun ja päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette hoitaneet syyhyn jälkeen ihoanne ? Selässä ainoastaan pieniä näppylöitä. Välillä kutisee, mutta aika harvakseen. Todella kuiva iho. Onko parempi laittaa Hydrokortisonia vai ? Kesä lähenee ja ei kivan näköistä. 

Täällä myös todella kuiva iho hoitojen jälkeen. Aamuin illoin kosteusvoidetta koko kropalle, jospa tää tästä. Hydrocortisonia itse laittanut ainakin vain jos tullut sellaisia kutiavia ihottumakohtia.

Minä laitan 92 %:sta aloe veraa (ostin Tokmannilta), koska jossain oli tutkimus, että siinä on ainesosia, joista syyhy ei tykkää. Samalla saan ihoon pehmeyttä ja kosteutta.

Vierailija
504/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette hoitaneet syyhyn jälkeen ihoanne ? Selässä ainoastaan pieniä näppylöitä. Välillä kutisee, mutta aika harvakseen. Todella kuiva iho. Onko parempi laittaa Hydrokortisonia vai ? Kesä lähenee ja ei kivan näköistä. 

Täällä myös todella kuiva iho hoitojen jälkeen. Aamuin illoin kosteusvoidetta koko kropalle, jospa tää tästä. Hydrocortisonia itse laittanut ainakin vain jos tullut sellaisia kutiavia ihottumakohtia.

Minä laitan 92 %:sta aloe veraa (ostin Tokmannilta), koska jossain oli tutkimus, että siinä on ainesosia, joista syyhy ei tykkää. Samalla saan ihoon pehmeyttä ja kosteutta.

Jos tätä tuotetta tarkoitat niin se sisältää lähinnä vettä ja glyseriiniä ja pienen tipan aloe veraa.

https://www.tokmanni.fi/vartalovoide-mediheal-300-g-aloe-vera-hydrogel-…

Suositten sen sijaan tätä apteekista saatavaa tuotetta, jonka pääraaka-aine on aloe vera.

https://www.yliopistonapteekki.fi/ccs-aloe-vera-gel-125-ml-22789

Vierailija
505/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako tuo Aloe veraa  ? Iho meni kyllä niin huonoon kuntoon. Selkään tulee välillä pieniä kuivia näppylöitä. Koko iho on ruti kuiva. En usko , että enää olisi tullut syyhy. Nyt laitoin Hydrokortisonia. Koko syyhyyn paloi niin helvetisti rahaa. Rehellisesti sanottuna oli myös henkisesti raskasta. En käynyt treeneissä. En uskaltanut käydä katsomassa äitiä. 

Vierailija
506/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailij ona kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä tuotetta tarkoitat niin se sisältää lähinnä vettä ja glyseriiniä ja pienen tipan aloe veraa.

Suositten sen sijaan tätä apteekista saatavaa tuotetta, jonka pääraaka-aine on aloe vera.

Tokmannin tuotteessa on 92 % aloe veraa. Yliopiston apteekin tuotteesta ei ilmene lainkaan aloe veran määrää. Se, että tuote mainitaan ensimmäisenä tuoteselosteessa, voi tarkoittaa, että aloe veraa on vaikka 40 %.

Vierailija
507/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako tuo Aloe veraa  ? Iho meni kyllä niin huonoon kuntoon. Selkään tulee välillä pieniä kuivia näppylöitä. Koko iho on ruti kuiva. En usko , että enää olisi tullut syyhy. Nyt laitoin Hydrokortisonia. Koko syyhyyn paloi niin helvetisti rahaa. Rehellisesti sanottuna oli myös henkisesti raskasta. En käynyt treeneissä. En uskaltanut käydä katsomassa äitiä. 

Hydrokortisoni ja kortisoni yleensäkin ohentaa ihoa. Siksi en käytä sitä. Haluan, että iho säilyy kunnossa. Aloe vera sisältää antibakteerisia ainesosia, mutta ei ohenna ihoa. Minulla tuo aloe vera viilentää ja helpottaa kutinaa. Mutta olennaisinta minulle siinä on se, että jos syyhy ei siitä pidä, se on silloin minulle riittävä syy, kun samalla iho säilyy ehjänä. Muutoinkin kortisonituotteita ei ole hyvä käyttää paljoa.

Vierailija
508/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tuon tiesinkin , että kortisonia ei saa käyttää pitkään. Nyt laitoin ja oli ollut tauko. Terveyskeskus lääkäri sanoi voit jatkaa käyttöä. Sanoin sehän ohentaa ihoa. Huomenna käyn ostaa tuon Aloe veran. 

Vierailija
509/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailij ona kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmannin tuotteessa on 92 % aloe veraa. Yliopiston apteekin tuotteesta ei ilmene lainkaan aloe veran määrää. Se, että tuote mainitaan ensimmäisenä tuoteselosteessa, voi tarkoittaa, että aloe veraa on vaikka 40 %.

Valitettavasti olet väärässä. "Kosmetiikan ainesosat pitää merkitä pakkaukseen painon mukaan alenevassa järjestyksessä. Ainesosa, jota tuotteessa on eniten, ilmoitetaan ensimmäisenä ainesosaluettelossa. Ainesosat, joita on alle 1 %, voidaan merkitä missä järjestyksessä tahansa ainesosaluettelon loppuun."

Molemmissa tuotteissa on merkintä 92 %, mutta Tokmannin tuotteen incissä on seuraavat aineet. Vai onko tuo virheellinen lista? Kuulostaa joko sekaannukselta tai huijaukselta.

Water, Glycerin, Dipropylene Glycol, Alcohol, Phenoxyethanol, Aloe Barbadensis Leaf

Extract, Triethanolamine, Carbomer, PEG-60 Hydrogenated Castor Oil, Fragrance, Disodium EDTA, Butylene

Glycol, Freesia Refracta Extract, Mentha Piperita (Peppermint) Leaf Extract, Monarda Didyma Leaf Extract,

Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Lavandula

Angustifolia (Lavender) Flower Extract, 1,2-Hexanediol, Allantoin, Sodium Hyaluronate, Betaine,

Ethylhexylglycerin

Vierailija
510/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi! Olen kamppaillut syyhyn kanssa noin 2kk. Edellinen hoitokerta oli noin 1,5-2vk sitten ja käytin scatolia x2 + antiscabiosum 25% voidetta kolmen päivän ajan. Eilen huomasin, että kivespussiin ja peniksen varteen on ilmestynyt pari uutta näppylää. Voisiko se olla uusi syyhy vai onko tuo normaalia oireilua hoitojen jälkeen? Välillä tulee pieniä kutinoita, mutta ei sellaisia kuin mitä ennen kaikkia näitä hoitoja oli.

Käytitkö Scatol + Antiscabiosum kahteen kertaaj ja viikonväkein?

Käytitkl Antiscabiosumia 3 vrk peräkkäin?

Jos et, ei bentsyylibentsobaatti tehoa.

Vastaukset kysymyksiin: Kyllä ja kyllä.

Joku tuolla aikaisemmin totesi, että oli tullut näppylöitä 1 kk jälkeenkin, mutta tämän sinun tilanteesi kuulostaa enemmän uudelta tartunnalta. Uusintatartunnoissa oireet ilmenee jo 1-3 vrk kuluttua. Onko mahdollista?

No siis viimeisimmän hoidon jälkeen tuntui, että se tepsi vihdoin ja viimein. Nyt noi pari uutta näppyä kuitenkin alapäässä sai mut taas vainoharhaseks ja kutian jo pelkästä ajatuksesta et syyhy ois uusinut mikä olisi outoa, koska siivoukset hoidin ja sänkyä/sohvaa en käyttänyt silloin hoidon aikaan lähes viikkoon ja kaikki ylimääräinen oli säkeissä/pesussa. Hoidon jälkeenkin huolehtinut perus siivouksista niin kuin normaalistikin. Kohta sen 2kk elänyt ns. omatoimisessa karanteenissa.

Ajattelisin, että syyhyn voi saada uudestaan itse itseltä vain vaatteista, esim. pukee päälitakin, mitä ei oltu pesty 60-asteessa tai ollut viikkoa eristyksissä. Mutta kun tämä huolehdittu, niin ei jää kuin uusi ulkoinen tartunta vaihtoehdoksi. Aika rajuksi tämä menee, jos syyhy jää hengailemaan jonneksin horrokseen ja aktivoituisi uudelleen ... Aikanaak tiede ei sitä tue.

Taisit sanoa, että on noin 2 vko viimeisesta Scatol+bentsyylibentsobaatti-hoidosta. Käsittääkseni jälkioireita ja punaisia näppylöitä voi ilmetä 1 kk jälkeenkin. Eli olisi vain jälkioire.

Joo noin 2vko edellisestä hoitokerrasta ja luultavasti jälkioiretta satunnaisen kutinan lisäksi. Mutta pelasin varman päälle ja valelin itseni eilen antiscabiosumilla, siivosin ja toistan saman vielä pari kertaa mielenrauhan vuoksi :D Iho ei tästä tykkää, kun hilseilee ja on kuiva että kutisee jo senki takia luultavasti.

Jos vielä seuraavan hoidon ja/tai muutoinkin 2 vko kuluttua muistaisit käydä täällä kommentoimassa, mikä on tilanne, saisimme tietoa, miten auttoi

Vierailija
511/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailij ona kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti olet väärässä. "Kosmetiikan ainesosat pitää merkitä pakkaukseen painon mukaan alenevassa järjestyksessä. Ainesosa, jota tuotteessa on eniten, ilmoitetaan ensimmäisenä ainesosaluettelossa. Ainesosat, joita on alle 1 %, voidaan merkitä missä järjestyksessä tahansa ainesosaluettelon loppuun."

Molemmissa tuotteissa on merkintä 92 %, mutta Tokmannin tuotteen incissä on seuraavat aineet. Vai onko tuo virheellinen lista? Kuulostaa joko sekaannukselta tai huijaukselta.

Water, Glycerin, Dipropylene Glycol, Alcohol, Phenoxyethanol, Aloe Barbadensis Leaf

Extract, Triethanolamine, Carbomer, PEG-60 Hydrogenated Castor Oil, Fragrance, Disodium EDTA, Butylene

Glycol, Freesia Refracta Extract, Mentha Piperita (Peppermint) Leaf Extract, Monarda Didyma Leaf Extract,

Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Lavandula

Angustifolia (Lavender) Flower Extract, 1,2-Hexanediol, Allantoin, Sodium Hyaluronate, Betaine,

Ethylhexylglycerin

Minulla on tuo Tokmannin tuote tässä silmieni edessä. Siinä lukee pakkauksen päällä 92 % aloe barbadensis leaf extract. Tuoteselosteessa ensimmäinen ainesosa on: Aloe barbadensis leaf extract.

Toisekseen, en ole väärässä, mutta et ole sinäkään. Pitää paikkansa, että aine, jota on eniten, pitää ilmoittaa ekana. Jos yliopiston apteekin tuotteesta on 40 % aloe veraa, 30 % vettä, 20 % jotain muuta ja 10 % vielä jotain, lukee ekana aloe vera, kuten kuuluukin, sitähän on eniten, mutta sitä on vain 40 %.

Vierailija
512/1381 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuossa yliopiston apteekin tuotteessa myös pakkauksen päällä 92 %, en sitä ensin huomannut, mutta en saa selvää, että tarkennetaanko sitä, että mitä on se 92 %. Yliopiston tuote pienempi ja kalliimpi.

Vierailija
513/1381 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs joka aamulla heräs kirjoitti:

Kun tässä ynnäileepi asioita niin alkaapi jo mietityttämään että ne ketkä pirun kalliista scatoleista ja nixeistä voitot käärivät niin saattaisivat ollakin lääkäreitä itse. Onhan noita mengeleitä ja keuhkoputkihuijareita sun muita ennenkin nähty.

Lääkeyhtiö tässä käärii rahat Fimean tuella

Juu ja veikkaanpa että on melko määrä välskärinketkua hommissa noissa puljuissa. Olivat säyseän lypsylehmän keksivinänsä vaan nyt sitten on ammattikunta seurauksista helisemässä. Ja väestö etenkin.

Vierailija
514/1381 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No justiinsa. Täällä ihmiset kertovat, kuinka ovat menneet syyhyisinä mm. hotelliin ja uimahalliin. Yhdestä perheestä kuulin, että olivat saaneet syyhyn ja pesseet syyhyiset vaatteensa talopesulassa kun eihän sitä nyt omassa koneessa...eipä ihme, että kaikki iljetykset kuten syyhy ja lutikat vain leviävät ja leviävät.

Joo. Johonkin saareenhan meidät pitäisi tietysti eristää. Pistäpä aloitetta päättäjille.

Normaali järjellä varustettu ei todellakaan mene uimahalliin tai hotelliin jos on syyhy tai joku muu tarttuva tauti.

Entäpä sopiiko mennä kauppaan, työpaikalle, bussiin, junaan, lentokoneeseen? Entä jos lääkäri sanoo että ei ole syyhyä, olisi se noilla lääkityksillä jo lähtenyt. Ja että voi kun me nykyään kuullaan niin paljon tuota ettei se syyhy parantunutkaan kun se on ollut ihmisille niin rankka kokemus. Ja että nämä näppylät ja paukamat eivät sovi syyhyyn, parasiittiharhaluuloon oireilu sen sijaan sopii.

Kun kunnianarvoisa asiantuntija siis toteaa ettei ole syyhyinen eikä myöskään normaalijärjellä varustettu.

No, psykoositutkimuksiin ohjaamisesta on lupa kieltäytyäkin , ja hulluparkahan saa vaellella missä lystää. Saa hoitaa tunnistamatonta iho- ongelmaansa mieleisillään tavoilla ja uutisista seurailla kuinka yhteiskunnan rattaat rattoisasti rallattavat lääkärien ja lääkelaitoksen viisauden voitelemina. Vai miten tämä tulisi nähdä?

Lääkäreiden ohje on, että hoidon jälkeen (vaikka ei tiedä onnistuuko se vai ei), voi mennä töihin, lapset kouluun ja päiväkotiin.

Ja jos on hoitoresistentti syyhy joka lääkärien mielestä on psykosomaattinen, on ok mennä mihin vain? No sitähän saa mitä tilaa.

Vierailija
515/1381 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailij ona kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethylhexylglycerin

Minulla on tuo Tokmannin tuote tässä silmieni edessä. Siinä lukee pakkauksen päällä 92 % aloe barbadensis leaf extract. Tuoteselosteessa ensimmäinen ainesosa on: Aloe barbadensis leaf extract.

Toisekseen, en ole väärässä, mutta et ole sinäkään. Pitää paikkansa, että aine, jota on eniten, pitää ilmoittaa ekana. Jos yliopiston apteekin tuotteesta on 40 % aloe veraa, 30 % vettä, 20 % jotain muuta ja 10 % vielä jotain, lukee ekana aloe vera, kuten kuuluukin, sitähän on eniten, mutta sitä on vain 40 %.

Nopealla vilkaisulla CCS:n inci-listaan voi jo todeta, että 40 % ei ole mahdollinen tuossa tuotteessa, koska se tarkoittaisi sitä, että glyseriiniä ja polymeeriä pitäisi olla yhteensä 54 %. Koostumus olisi silloin aivan järkyttävää jankkia. Ja tuossahan lukee aloe veraa 92 %..

Vierailija
516/1381 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään potenut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä joilla hoito epäonnistunut useaan kertaan, on syyhy todennäköisesti muuttunut jo karstasyyhyksi. Sen hoitohan menee näin: syyhyvoide päivittäin 7 päivän ajan (8-12h), sitten 2xviikossa kunnes parantunut. Lisäksi ivermektiinitabletit päivinä 1,2 ja 8 (vaikeissa tapauksissa päivinä 1,2,8,9,15+22,29). Tämä ohje European guideline for the management of scabies. Eli vaikeissa tapauksissa vaatii pitkää hoitoa...

Ei ole muuttunut karstasyyhyksi. Hieron aamusta iltaan loisia ihosta, aiemmin aloeverageelillä ja suolavedellä, nyt kookosöljyllä ja nk eteerisillä. Ohessa ollut ivermektiinit, bentsyylibentsoaatit ja kaikki, eikä hierottu punkkimäärä ole näiden käytössä ollessa vähentynyt. Nk jälkikutinan varaan en enää ikinä laske mitään, koska tilannetieto todellakin on ihan näin manuaalisesti saavutettavissa. Pidentyneen oireilun ongelma on, että syntyy pesäkkeitä, joiden auki rapsuttelu on aika työlästä ja kivuliasta.

Minäkin nyt kyseenalaistan tämän. Mistä tiedät, että ne todella ovat loisia? Irtoaahan terveestä ihostakin vaikka mitä kun sitä riittävästi hankaa öljyllä, likaa ja kuolleita ihosoluja.

Vierailija
517/1381 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä joilla hoito epäonnistunut useaan kertaan, on syyhy todennäköisesti muuttunut jo karstasyyhyksi. Sen hoitohan menee näin: syyhyvoide päivittäin 7 päivän ajan (8-12h), sitten 2xviikossa kunnes parantunut. Lisäksi ivermektiinitabletit päivinä 1,2 ja 8 (vaikeissa tapauksissa päivinä 1,2,8,9,15+22,29). Tämä ohje European guideline for the management of scabies. Eli vaikeissa tapauksissa vaatii pitkää hoitoa...

Ei ole muuttunut karstasyyhyksi. Hieron aamusta iltaan loisia ihosta, aiemmin aloeverageelillä ja suolavedellä, nyt kookosöljyllä ja nk eteerisillä. Ohessa ollut ivermektiinit, bentsyylibentsoaatit ja kaikki, eikä hierottu punkkimäärä ole näiden käytössä ollessa vähentynyt. Nk jälkikutinan varaan en enää ikinä laske mitään, koska tilannetieto todellakin on ihan näin manuaalisesti saavutettavissa. Pidentyneen oireilun ongelma on, että syntyy pesäkkeitä, joiden auki rapsuttelu on aika työlästä ja kivuliasta.

Ja millä olet varmistanut että nämä ihostasi esiin nousevat ovat punkkeja? Ravaatko ihotautilääkärissä tutkituttamassa vai onko sinulla kotona luuppi/mikroskooppi jolla varmistat että ovat eläviä punkkeja? Koska tuo kuulostaa enemmänkin siltä että olet itse tuolla ihon rapsuttelulla aiheuttanut rupeutuneen ihottuman...

Sinulla on selvästikin syysi kyseenalaistaa. Toivottavasti sen myös muut huomaavat.

Huomattu. Päivystävä ivermektiinipuoskari siinä antaa vakuutuslääkärityylisen etädiagnoosin pelätessään luulemansa luulotaudin kohta tarttuvan lukijoihin. Miksi ei saisi kukin kärsivä kokeilla toisten toimiviksi huomaamia hoitotapoja jos ovat noin simppeleitä ja ilmeisen kohtuuhintaisiakin?

Vierailija
518/1381 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen kuulustelu mentaliteetti kieltämättä. En ole tässä ketjussa aiemmin tuommoista pannut merkille

Vierailija
519/1381 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaistan, koska itse ihoa hieromalla niihin jotain tököteitä en kyllä ole mitään punkkeja saanut ihosta nousemaan, ainoastaan kuollutta ihoa, rupia ym. hiukkasia mitkä ei todellakaan ole punkkeja. Eläviä punkkeja olen kyllä pari onnistunut neulalla kaivamaan ja ihan kännykameran laadulla pystynyt todistamaan lääkärille eläväksi punkiksi. :D Siksi kysyinkin, oletko varmistanut että nämä ihostasi nousevat todella ovat eläviä punkkeja?

Vierailija
520/1381 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luullut että "tätä lääkärit eivät halua sinun tietävän" on vain banaali mainoslause. Mutta kas, kas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä