Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen veljen kämppä kuin narkkariluola, vanhemmat vain hyysäävät

Vierailija
24.11.2016 |

Veljeni 19v asunto on järkyttävässä kunnossa. Hänellä ei siis ole huume/alkoholiongelmaa, hän on vaan yksinkertaisesti laiska ja paapottu kermaperse joka on aina saanut haluamansa.

Äitimme käy kolme kertaa viikossa siivoamassa ja pyykkäämässä + vie ruokaa. Perustelut ovat älyttömiä "No ei se muuten söisi kuin valmisruokaa jos en veisi" No herran jestas, syököön jos ei viitsi sen verran kättään heiluttaa että kokkaisi! On sanonut äidille että pyykkituvan kone on erilainen mitä kotona oli niin ei osaa käyttää sitä. Vanha äitimme, jolla reuma, sitten juoksee neljännestä kerroksesta pyykkituvassa.

Isä ei paranna tilannetta, kun veli unohti pellillisen kanankoipia uuniin yöksi eikä sitten "muistanut" lue viitsinyt siivota, koko uuni oli lopulta sellaisessa kunnossa homeiset kanat sisässään että se vietiin kaatopaikalle ja isä osti uuden. Jälleen kerran "No vahinkohan se oli, ei *Marko muistanut" Tasan varmaan muisti koska kävin hänen luonaan ja kysyin mikä haisee ja hän tiesi. Vanhemmat olivat tuolloin viikon lomalla ja asunnossa oli jo kerros roskia, likaa, astioita ja mainoksia pitkin poikin. Hän ei siis pärjää VIIKKOA ilman että mami käy siivoamassa.

Kuulostan nyt varmaan paskalta isosiskolta mutten vaan ymmärrä tai enää edes yritä. Itse olen saanut omilleni muuttaessa tienata kesätöillä kaikki tavarani, vanhan sohvan sain kotikotoa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempasi haluavat itse hyysätä veljeäsi, niin et sä sille mitään voi tehdä. Eikä se kyllä edes kuulu sulle, pidä huoli sun omista asioista.

Vierailija
2/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempasi haluavat itse hyysätä veljeäsi, niin et sä sille mitään voi tehdä. Eikä se kyllä edes kuulu sulle, pidä huoli sun omista asioista.

Apn vanhemmat on apn omia asioita.

Ap: Ootko sanonu nää jutut sun vanhemmille? Siis selkeästi, niinkuin tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan: Veli on pienestä saakka ollut paapottu silmäterä. Veli sai harrastaa, veljen ei tarvinnut tehdä kotitöitä, KOSKA ON POIKA. Sen sijaan sinä tyttönä et saanut harrastaa mitään "koska niin kallista" ja jouduit tiskaamaan, laittamaan ruokaa ja siivoomaan, koska olet syntynyt pimppi jalkovälissä.

Nimim. vieläkin katkera epätasa-arvoisesta lapsuudesta veljeni kanssa, joka vielä aikuisiälläkin pyytää äitiä siivoomaan ja pesemään pyykkiä ja tuomaan ruokaa, kun itse ei viitsi ja äiti tekee.

Vierailija
4/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta saan vastaukseksi silmien pyörittelyä ja selittelyä että hän on iltatähti ja kuopus ja vielä miespuolinen niin ei hän osaa tehdä sitä, tätä ja tuota kun ei ole koskaan tarvinnut. Minut laitettiin keittiö-ja siivoustöihin avuksi kun opin kävelemään. Ei siinäkään mitään pahaa, mutta se että veli on noin uusavuton. Mitä sitten jos äidin reuma pahenee tai kun hän tulee vanhaksi eikä jaksa samaan malliin? Veli hukkuu roskaan ja kuolee nälkään?

ap

Vierailija
5/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan: Veli on pienestä saakka ollut paapottu silmäterä. Veli sai harrastaa, veljen ei tarvinnut tehdä kotitöitä, KOSKA ON POIKA. Sen sijaan sinä tyttönä et saanut harrastaa mitään "koska niin kallista" ja jouduit tiskaamaan, laittamaan ruokaa ja siivoomaan, koska olet syntynyt pimppi jalkovälissä.

Nimim. vieläkin katkera epätasa-arvoisesta lapsuudesta veljeni kanssa, joka vielä aikuisiälläkin pyytää äitiä siivoomaan ja pesemään pyykkiä ja tuomaan ruokaa, kun itse ei viitsi ja äiti tekee.

Bingo! Muilta osin paitsi sain kyllä harrastaa, ei ollut rahasta pulaa.

Ap

Vierailija
6/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei veljesi ole masentunut tms? Ei ole normaalia jättää mitään homehtumaan niin pitkäksi aikaa, että se pilaa uunin, vaikka olisi täysin uusavuton ja paapottu. Ehkä vanhempasi tietävät jotain mitä et tiedä ja ovat huolissaan?

Vierailija
7/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, ettei veljesi ole masentunut tms? Ei ole normaalia jättää mitään homehtumaan niin pitkäksi aikaa, että se pilaa uunin, vaikka olisi täysin uusavuton ja paapottu. Ehkä vanhempasi tietävät jotain mitä et tiedä ja ovat huolissaan?

No siinä tapauksessa pitäisi järjestää jotain terapiaa tai/ ja lääkitystä. Tuolla tavalla vanhemmat kaivavat vain veljen hautaa ennenaikaisesti. Ei ne vanhemmat ole ikuisesti täällä paapomassa ja mitäs sitten? Luultavasti kämppä menee asumiskelvottomaksi, veli on kadulla ja veloissa?

Vierailija
8/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeisten kanojen takia uuni vaihtoon? 0/5.

Tämä sama ulisija tehtailee näitä "tytötpuurtaa-pojatlaiskottelee"-provojaan palstalle vuodesta toiseen.

Vierailija
9/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisarusten epätasa-arvoinen kohtelukin voi aiheuttaa mielenterveysongelmia sille syrjitylle osapuolelle.

Vierailija
10/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, uuni tosiaan meni vaihtoon. Se haju oli jo kahden päivän jälkeen karmea, voin kuvitella miltä uuni haisi ja näytti siitä viikon päästä. Itsehän hän pakeni hajua punkkaamalla loppuviikon kaverinsa luona. Olihan se uuni pari vuotta vanha jo mutta ehjä. 9, En tiedä mitä selität mutta olenkin aika uusi av:lla.

Ap

Vierailija
11/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi on varmasti todella masentunut tms. eikä tuo paapominen auta yhtään asiaa.

Joskus tulee vielä sekin päivä eteen, kun pitäisi oikeasti pärjätä yksin, eikä hän tule pärjäämään, jos sama meno jatkuu.

Vaikka olisi kuinka provo aloitus, niin kyllä tällaista oikeasti tapahtuu. Vanhemmat silittelevät lapsensa tien niin sileäksi, ettei se lapsi tule sillä tiellä pystyssä pysymään.

Vierailija
12/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin varmaan ymmärrät, että sillä että sua ei ole paapottu niin on ollut vain sulle eduksi, jos kerran sinä pärjäät elämässä ja veli ei.

Ehkä veli vain on laiska ja välinpitämätön, joa aina saanut kaiken tekemättä oikeastaan mitään. Mutta entä, jos tossa on taustalla jotain, eikä veli itsekään kenties ymmärrä sitä. Olen suoraan sanottuna itse aika samanlainen, voin saada asunnon hetkessä sotkuun, enkä vain saa siivottua. Sillä erotuksella etten ole laiska, vaan mulla on ADD. Ulkopuolisennsilmin käytös voi näyttää jurikin laiskuudelta tms. En tarkoita, että veljelläsi olisi mutta ehkä oleellista onko hänellä ollut hankaluuksia jo lapsesta asti, esim. onko hänellä aina ollut tavaroita tms. kadoksissa. Tai onko hän esim. aliauoriutunut koulussa.

Vierailija
13/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeä ei naiset kiinnosta? Ei kai naisia voisi tuoda tuollaiseen kämppään? Saisiko siitä motivaatiota siivota?

Vierailija
14/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan kuulemma perinne etelä-pohojammaalla ihan nykyisinkin käytäntönä että sisko käy aikuisen veljen kämpässä siivoamassa sen jälkeen kun äiteemuari on heittäny mopin nurkkaan. Ei poikien ny tottajumalauta tartte, akkojen hommia ruveta tekemähän,

likkojen täytyy.

Vierailija
15/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeä ei naiset kiinnosta? Ei kai naisia voisi tuoda tuollaiseen kämppään? Saisiko siitä motivaatiota siivota?

Veli on reilusti ylipainoinen ja on keskittänyt elämänsä tietokonepeleihin, elää fantasiamaailmassa. Kerran tapaili yhtä tyttöä mutta homma kaatui siihen että veli oli kiinnostuneempi tietokoneesta kuin tästä naisesta,

Ap

Vierailija
16/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä jutella itse sen veljen kanssa. Vetoa äitinne reumaan. Mutta ei riitelemällä tai syyllistävästi.

Vierailija
17/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri pakotin juniori (9v) voitelemaan hunajalla paahtoleipänsä, sen sijaan että vaatisi aina äitiään palvelemaan iltapalan nokan eteen. Samalla tavalla joutuu itse viemään toistaiseksi valmiiksi viikatut pyykit vaatekaappiin siisteihin pinoihin, parin vuoden kuluttua joutuu itse viikkaamaan pyykkinsä pesukoneen jäljiltä. Huoneen siivoaminen on ollut itsestään selvää 7-vuotiaasta asti, aamuisin sänky pedataan säntillisesti...

Eli katsokaapa peiliin mammat ja faijat, jos poikalapsi inttiin mennessään ei osaa näitä "peruskuvioita". Intti ei pysty korjaamaan 6-12 kk aikana 20 vuoden aikana tehtyjä kasvatusmokia, vaikka kuinka väittävät - hetkeksi auttaa mutta kun intti loppuu, niin parin kuukauden kuluttua perseily jatkuu.

Vierailija
18/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teidän äiti asuu samassa kerrostaloasunnossa? Tosta pyykkihommasta päätellen?

Vierailija
19/24 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teidän äiti asuu samassa kerrostaloasunnossa? Tosta pyykkihommasta päätellen?

Ei, mutta asuu n. kilometrin päässä. Samalla kun käyttää koirat niin käy veljen luona.

Ap

Vierailija
20/24 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhempasi perustelevat sen, että sinä et saa tukea yhtä paljon?

Vai ovatko oikeasti niin pimeitä, että eivät älyä sitä, että poika ei ikinä opi tulemaan omillaan toimeen tuollaisella paapomisella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän