Aikuisen veljen kämppä kuin narkkariluola, vanhemmat vain hyysäävät
Veljeni 19v asunto on järkyttävässä kunnossa. Hänellä ei siis ole huume/alkoholiongelmaa, hän on vaan yksinkertaisesti laiska ja paapottu kermaperse joka on aina saanut haluamansa.
Äitimme käy kolme kertaa viikossa siivoamassa ja pyykkäämässä + vie ruokaa. Perustelut ovat älyttömiä "No ei se muuten söisi kuin valmisruokaa jos en veisi" No herran jestas, syököön jos ei viitsi sen verran kättään heiluttaa että kokkaisi! On sanonut äidille että pyykkituvan kone on erilainen mitä kotona oli niin ei osaa käyttää sitä. Vanha äitimme, jolla reuma, sitten juoksee neljännestä kerroksesta pyykkituvassa.
Isä ei paranna tilannetta, kun veli unohti pellillisen kanankoipia uuniin yöksi eikä sitten "muistanut" lue viitsinyt siivota, koko uuni oli lopulta sellaisessa kunnossa homeiset kanat sisässään että se vietiin kaatopaikalle ja isä osti uuden. Jälleen kerran "No vahinkohan se oli, ei *Marko muistanut" Tasan varmaan muisti koska kävin hänen luonaan ja kysyin mikä haisee ja hän tiesi. Vanhemmat olivat tuolloin viikon lomalla ja asunnossa oli jo kerros roskia, likaa, astioita ja mainoksia pitkin poikin. Hän ei siis pärjää VIIKKOA ilman että mami käy siivoamassa.
Kuulostan nyt varmaan paskalta isosiskolta mutten vaan ymmärrä tai enää edes yritä. Itse olen saanut omilleni muuttaessa tienata kesätöillä kaikki tavarani, vanhan sohvan sain kotikotoa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Veljesi on varmasti todella masentunut tms. eikä tuo paapominen auta yhtään asiaa.
Joskus tulee vielä sekin päivä eteen, kun pitäisi oikeasti pärjätä yksin, eikä hän tule pärjäämään, jos sama meno jatkuu.
Vaikka olisi kuinka provo aloitus, niin kyllä tällaista oikeasti tapahtuu. Vanhemmat silittelevät lapsensa tien niin sileäksi, ettei se lapsi tule sillä tiellä pystyssä pysymään.
Ei saatana taas! Joko laiskuudestakin tehdään sairaus? Hieno homma. Ja laiskan toki pitää saada kuntoutusta, tukea, ilmaista rahaa ja loputtomasti ymmärrystä. Voi vittu ny.
Olen myös itse nuoren äiti ja ymmärrän vanhempiesi toimintaa. Auttamisen halu ja siivoaminen johtuvat siitä, etteivät he vanhempina voi katsoa vain vierestä kun veljesi hukkuu siihen kaaokseen joka hänet ympäröi. Jos veljesi ei tee mitään kodissaan niin jonkun toisen on sitten tehtävä. Äitisi on ottanut vastuun tästä. Pahoin pelkään että tästä kuviosta on vaikea irrottautua tai ihme täytyy tapahtua että veljesi käytös muuttuu. Onnea jatkoon.
Onkohan kyseessä exäni? :D kaikki kohdat täsmäävät. Nimi alkaa Ma....
Vanhempiesi tulisi vain luopua hyysäämisestä ja avuttomaksi auttamisesta. Ei kukaan opi tekemään asioita itse, jos joku toinen tekee ne puolesta. Antaa veljen hukkua mainoksiinsa, nauttia homeisen kanan hajusta ja kuoriaisten juoksentelusta keittiössä, ihmetellä, että kun ei ole puhtaita vaatteita ja vaikka sitten saada lopulta häädön asunnosta, sillä Siperia opettaa.
Eli eniten apua tässä tilanteessa tarvitsisivat vanhempasi, jotta osaisivat keskittyä omaan elämäänsä ja antaa veljesi opetella elämään omaansa. Huoli on tietysti heilläkin kova veljen pärjäämisestä ja hyysäämisen lopettaminen varmasti vaikeaa, mutta jossakin vaiheessa on pakko päästää irti. Äitisi uurastaa itsensä sairaaksi ja hautaan pelkkää äidinrakkauttaan, ei se niin saa mennä. Veljestäsi tulee pikkuhiljaa vielä oikein hyvä kotinsa isäntä, jos vain vanhemmat ymmärtävät osansa!