Hyi kamala löysin metsästä hautakiven tai jonkun muistopaikan!
Aikaisemmin tänä syksynä menin tuota samaa polkua pitkin ja ihmettelin kun siinä on sellainen vanha kivijalka tms, siis ollut siinä niin että tuskin kukaan sitä on erikseen paikalle raahannut. No, silloin siihen oli kirjoitettu nimi hakkaamalla pieniä kuoppia kiveen ja risti ja päiväys mikäli oli siitä vierailusta muutama viikko aikaisemmin. Nimi sopii koirankin nimeksi, toisaalta voi olla miehen etunimikin.
Tänään taas menin siitä ohi ja nyt paikalle oli tuotu kukkiakin, joulutähti oli ja sitten joku toinenkin kukka (näytti mustanmerenruusulta mutta tähän vuodenaikaan?) sekä hautakynttilä joka ei palanut kyllä nyt.
Mikä ihmeen paikka tuo voi olla? Eihän mitään eläinten hautausmaatakaan saa minnekään yleiseen metsään laittaa? Lisäksi maa on sellaista kalliosta ettei heti tule mieleen sitä lähteä kaivamaankaan.
Voisikohan joku olla kuollut tuohon?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkesit siis luontopolulta ja menit yksityisen omistamalle maalle, vai mitä?
Oletko kuullut sellaisesta kuin jokamiehenoikeus?
Olen tutustunut aiheeseen kun mua yritettiin häätää pois omasta metsästäni:)
Minulle on yritetty tehdä sama. Marjastajat selittivät silmä kirkkaana, että se on heille varattu alue. Kysyin, että kuka kumma niitä maita saa varailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkesit siis luontopolulta ja menit yksityisen omistamalle maalle, vai mitä?
Oletko kuullut sellaisesta kuin jokamiehenoikeus?
Olen tutustunut aiheeseen kun mua yritettiin häätää pois omasta metsästäni:)
Minulle on yritetty tehdä sama. Marjastajat selittivät silmä kirkkaana, että se on heille varattu alue. Kysyin, että kuka kumma niitä maita saa varailla.
Tollaset tilanteet on niin odottamattomia ja jopa koomisia. Ensin järkytyin, sitten meinasin suuttua ja lopuksi pitelin naurua. Ilmeisesti niitä mustikkamättäitä varaillaan:)
Kivijalka? Tuo on betonista valettu pylväs/pilari, joka toki on voinut olla osa talon perustusta.
Tuohon kuka tahansa nakertaa nimet ja vuosiluvut. Ja jos se on kaupungin maalla, se on yhteinen ja sille saa kuka tahansa tehdä, mitä tahtoo.