Jyväskylä HUOMIO(neuvoja)
Apua, jyväskylä on minulle täysin tuntematon entuudestaan, joten tarvitsisin todella neuvoja, olemme ehkä (sain opiskelupaikan) muuttamassa jyväskylään tammikuussa 3vee poikani kanssa. Koulu sijaitsee viitaniemellä, katselin asuntoja (mitä mieltä olette esim. Rautpohjankatu 11(onko mäkimattia vai viitaniemeä, koulu olisi lähettyvillä n.1km etäisyydellä)? Haluaisin tietoa asuinalueista, haluaisin että asuinalueella on hyvät palvelut lähietäisyydellä, lapsiystävällistä(ei kovin rauhatonta/uskaltaa hyvillä mielin olla). Katselemme pääasiassa siis kerrostalo(miksei rivitalo,luhtitalokin) asuntoja ja pääasiassa saton,jvkn vuokra asuntoja. Mitä mieltä olette tuosta rautpohjankadusta(oli paljon asuntoja vapaana, joten aloin miettimään miksi/onko jotain vikaa? Onko lapsen kanssa hyvänasua, päiväkoti&leikkipuistoja lähettyvillä? Kiitollisena ottaisin kaikki neuvot vastaan.
Kommentit (7)
Vanhempia taloja, mutta ei se haittaa. Uimahalli lähellä ja reippailet kaupunkiin näppärästi.
Oon itse asunut noissa rautpohjankadun taloissa, muistaakseni just 11. Siitä on muutama vuosi jo mutta siis oli siellä ihan rauhallista. Jäähalli ihan vieressä. Saton asuntoja eikö vaan? Muutenkin musta ihan viihtyisä asuinalue.
Vanhoja taloja ovat ja osaa rempattu enemmän, osaa vähemmän.
Älä muuta myllyjärvelle äläkä keltinmäkeen äläkä pupuhuhtaan! Kuokkalan joku jo mainitsi nou nouna mutta se riippuu et minnepäin kuokkalaa. Itse asun ainolanrannassa kuokkalassa ja tää rauhallista aluetta.
Täällä on ne pahimmat slummit jo mainittukin näköjään.
Kaikki viitaniemen lähellä olevat alueet on hyviä. Viitaniemi itsessään ihan kaupungissa kiinni, mutta silti rauhallista ja luonto tuomiojärven muodossa alkaa heti "takapihalta".
Ite oon asunu Kuokkalassa 6 vuotta, ensin parin sadan metrin päästä Kuokkalan keskustasta ja nyt Kekkolassa Survontien varrella. Aika rauhallista on ollu ja tykkään tästä asuinalueesta. Lyhyt lenkkimatka niin Päijänteen kuin Jyväsjärven rantaan ja myös metsää löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon asunu Kuokkalassa 6 vuotta, ensin parin sadan metrin päästä Kuokkalan keskustasta ja nyt Kekkolassa Survontien varrella. Aika rauhallista on ollu ja tykkään tästä asuinalueesta. Lyhyt lenkkimatka niin Päijänteen kuin Jyväsjärven rantaan ja myös metsää löytyy.
Ja kuusi päiväkotia kävelymatkan päässä.
Viitaniemi ja etenkin Mäki-Matti kivoja, noista Rautpohjankadun talousta en tosin osaa sanoa.
Vältä Pupuhuhtaa ehdottomasti ja tietyin varauksin myös Keltinmäkeä ja Kuokkalaa, niin olet turvallisilla vesillä.