Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ilmaista 18v synttärikutsuun että lahjaksi halutaan vain rahaa?

Vierailija
24.11.2016 |

Lähes kaikkia kapiot on hankittu, ja loput tytär tahtoo valita itse, ei halua tiettyä astiastoa tms, vaan ihan itse mennä kauppaan valitsemaan ne.
17v juhlissa sai saippuoita/rasvoja yms kosmetiikkaa ison kasan, joista käytti ihan paria vaan. Miten estää vastaava tänä vuonna?

Tytär kerää rahaa omaan hevoseen, ja tahtoisikin kaikki lahjat rahana sitä varten.

Miten siis ilmaista kauniisti, että lahjaksi ei haluta mitään tavaraa vaan vain ja ainoastaan rahaa/lahjakortteja.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotat, että lahjoitukset kohdistuvat hevoseen. Se on konkreettinen peruste rahan toivomiselle. Asiasta ei voi loukkaantua kuin shoppailuholistit, joilta viedään mahdollisuus oman nautinnon tavoitteluun.

Vierailija
2/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka ohjaatte pankkitilille lahjoitukset.

Toiveena hevonen, jonka hankintaan voit osallistua haluamallasi summalla ja tilin nro perään. Kolkkoa, mutta niinhän naimisiin menevätkin tekee lahjalistat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mielestäni kyllä  oikein mitenkään...

Vierailija
4/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kutsussa hevosenhankintasuunnitelma ja toive, että saisi siihen rahoitusta. Yksinkertaista! Vieraat tekevät sitten oman valintansa.

Vierailija
5/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on hevosen hinta? Taitaa kuitenkin olla siinä hintaluokassa,että siinä viiden kuuden tavallisen nuoren ihmisen keskiverto-normaali synttärilahja kaverille (rahaksi muutettuna ei paljon sitä hepan hankintaa helpota) .Entä jos joku on halunnut lahjoittaa jotain itse tekemäänsä,esim. villapaidan ? Ei nuorelta opiskelijalta tai ensimmäisessä työppaikassaan olevalta voi mitään satojen eurojen hintaisia lahjoja kavereille (tai muillekaan edellyttää) Kahdella kympillä saa jo ihan antamiskelpoisen lahjan, tärkeintähän on muistaminen ja huomaaminen.

Vierailija
6/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hevosen osto on ihan  satasesta, parista kiinni,niin riittääköhän rahaa enää  sen ylläpitoon sitten kun se on hankittu?

Kustannuksia siitä näet  on sitten  jatkuvasti,sillä se ei ole mikään mopo, tai moottoripyörä jonka voi panna vaikka puoleksi vuodeksi puuliiteriin,jos ei sillä hetkellä ole varaa ajella.

Se on elävä olento,joka vaatii jotain joka päivä .

Minä nyt suhtautuisin jonkun hevoshankinnan rahoittamiseen hieman penseästi,varsinkin kun en sitten todennäköisesti kuitenkaan  pääsisi itse ratsastamaan sillä. 

Ei tuollaisia eliittiharrastuksiaan  voi laittaa kenenkään  kaverien rahoitettavaksi.Muistan itse,että kun sai joltain koulukaverilta jonkun mieleisen äänilevyn ja vielä kukkiakin,tai konvehtirasian ja tietysti onnittelukortin ,niin siinä oli jo ihan tarpeeksi muistamista. Vanhemmilta sai uuden rannekellon tai videonauhurin tms.

Nykyään kai vaatimukset ja odotukset ovat jo hieman 'toisessa potenssissa'...(...joillain siis)

Vierailija
7/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän  pahalta jo sinänsä  tiedottaa ystävilleen haluavansa heiltä  vain rahaa...

Vierailija
8/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti hevoseen?

Nönnöö, nyt tuntuu että apinaa koijataan... Ei se sun lapsesi taida pelkästään sitä heppaa varten rahaa tarvita, haluaa vaan itse päästä shoppaamaan kaikenlaista?

Vierailija
9/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksumpaa olisi esittää toive, että ei lahjoja. Voisko pitää juhlat ihan juhlien takia vaan.

Vierailija
10/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista, mitä asiaa kiertelemään: " Tervetuloa 18v-synttäreilleni, mutta ilman tuntuvaa rahalahjaa ei ole mitään asiaa paikalle. Rahat menee hevonpersiiseen." T. Mannet

Vierailija
11/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että jättää kutsut pitämättä, ja laittaa nekin rahat siihen heppaan.

Vierailija
12/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjatoiveena hevoskolehti 😃

Vierailija
13/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mautonta. Varsinkin joasain juhlissa alkaa keräämään rahaa, vaikka se näennäisesti olisikin vapaaehtoisesti. Kyllä itselläni ainakin jäisi se kuva, että halutaanko tässä nyt vieraiden osallistuvan juhlien kustannuksiin.

Keitä nämä kutsutut on? Jos omanikäisiä niin harvalla sen ikäisellä varmaan on varaa muutamaa kymppiä enempää laittaa, jos sitäkään. Kympillä voi jo saada kuoharipullon ja vaahtokarkkeja. Mutta rahana sama summa on aika...pieni. Kannattaa miettiä, että ei rahankeruusta varmaan kuitenkaan sen enempää saa rahaa kuin mitä näihin juhliin uppoaa.

Itse en keräisi mitään. Miksi 18- vuotias ylipäätään haluaa hevosen, aikooko hän asua loppuelämänsä kotona?

Vierailija
14/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 18-vuotissynttäri ole mikään semmoinen, johon muut ihmiset (muut kuin vanhemmat) satsaisi mitään hirmu summia; eikä todellakaan kuulukaan.

Joten pikkasen sitä rimaa alemmaksi. Viidentoista saippuapaketin hinnalla ei vielä hevosesta saa edes häntätupsua. Ja sitten tosiaan se hevosen hoito on vielä asia erikseen.

Ei ihme jos tyttärell on hommat hakusessa kun äidilläkin näyttää olevan realiteetit kateissa.

Vierailija
15/32 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma lapsi täytti 18v, järjesti hän omat synttärit itse. Sukulaisille voi sanoa että rahaa kiitos

Vierailija
16/32 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan hevostarvikeliikkeeseen lahjatavaralistaa? Olisi parempi toivoa lahjoituksia hevosen varusteita kuin itse hevosta varten. Onko tuo hevosasia edes loppuun saakka mietitty? Onko tallipaikka tiedossa? Kuka kustantaa hevosen pitämisen kulut vuosikausien ajan? Ei niillä rahalahjoituksilla kuitenkaan saa ostettua edes ponia, joten turhaa olettaa syntymäpäivän kustantavan hevosen. Suunnitelma kuulostaa hyvin kypsymättömältä.

Vierailija
17/32 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiskutsut? Öö...

Vierailija
18/32 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä miten kauniisti sanoisi tarvitsevansa taloudellista tukea hevosen ostoon, jos jo ennestään on rahaa ollut ostaa liiaksi asti tavaraa ja materiaa ja osa on vielä jäänyt käyttämättä.

Lahjatoivekin tuntuu todella isolta, kun kysymys on synttärilahjasta.

Meidän 18 vuotias on tottunut paljon vaatimattomampaan ja haluaa järjestää synttärinsä itse ja lahja on vain symbolinen, koska kaveri- ja sukulaispiiri koostuu niin eri tulotasoista ja varallisuus piireistä.

Vierailija
19/32 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärilahjaksi ruinataan kaveripiiriltä ja sukulaisilta hevonen ja sitten joulu- ja nimipäivälahjaksi rahaa hevosen ylläpitokustannuksiin, jotka ovat 700-1500€/kk.

Vierailija
20/32 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysymys on oikeasta hevosesta, eikä jätehevosesta, niin sitä ei voi sanoa lahjaksi, vaan taloudelliseksi hyödyksi, varallisuuden kartuttamaksi. Ihan sama kun pyytäisi kutsuvieraita kartuttamaan osakesalkkua.

Ei hyvä, jos nuori saa mallin, että muut maksavat hänen varallisuutensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme