Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saamme tukina yhtä paljon kuin miehen siskon perhe jotka molemmat käy töissä!

Vierailija
24.11.2016 |

Emme vaan viitsi kertoa heille, koska ovat kyräileviä ja kateellisia tiukkiksia. Meidän elämä on paljon tasapainoisempaa ja onnellisempaa kun ei tarvitse juosta rahan perässä niinkuin he.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota nyt ei kauaa kestä kun kaikki tuet otetaan kohta pois.

Vierailija
2/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Onhan se joo varmasti rentoa kun voi kustantaa elämisensä muiden työllä. Ymmärrän jos edes jompikumpi on kouluttautumassa tai hakee töitä, muuten en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta vaan lisätään kun demarit, vassarit ja vihreät tulee valtaan! Sitten alkaa vasta kissanpäivät! Ap

Vierailija
4/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n tukiprovoketju, osa 27583

Vierailija
5/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan olet oikeassa siinä, että teillä on kivempaa. Koska onhan se nyt ihan perseestä raataa duunissa ja elää silti pienillä varoilla. Mutta mä uskon, että teillä olisi vielä kivempaa, jos te kävisitte molemmat keskipalkkaisissa tai paremmin palkatuissa duuneissa.

Eli miksi ette yrittäisi parantaa asemaanne yhteiskunnassa? Siskosi perheellä raha-asiat saattavat parantua tulevaisuudessa, palkat saattavat nousta, saavat ostettua asunnon ja sitä kautta kerrytettyä omaisuutta. Mutta jos te elätte aina vain tuikka, niin ei teillä ole samaa mahdollisuutta. Mulle ainakin elämässä on hirveän tärkeää se, että koen meneväni eteenpäin, ei musta olisi kiva jumittaa paikallaan.

Vierailija
6/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Onhan se joo varmasti rentoa kun voi kustantaa elämisensä muiden työllä. Ymmärrän jos edes jompikumpi on kouluttautumassa tai hakee töitä, muuten en.

Ollaan työttömiä. Mä jäin suoraan koulusta työmarkkinatuelle ja mies jäi työttömäksi YT:den jälkeen kun oli sairauspäiviä yli 100 vuodessa. Et ilman omaa syytä ollaan tässä tilanteessa. En ole saanut koulutusta vastaavaa työtä kotipaikkakunnalta. Ap

Vierailija
7/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap:n miehellä on hulppea ansiosidonnainen tai sitten lapsia sen verran että se nostaa tukisummaa.

Meinaan vaan että meillä on viisihenkinen perhe ja tulot reilu 2000e/kk. Ei tipu sossutukia.

Vierailija
8/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti ymmärrä, mikä tarve näillä hallituksen (EK:n) lobbareilla on avata näitä tuki- ja työttömyysketjuja joka päivä. Suomessa tuet ovat jo nyt niin pieniä, että niillä hädin tuskin tulee toimeen. Ei valtio oikeastä säästä yhtään mitään niitä leikkaamalla. Jostain ihmisen on se perustulo saatava, jos niitä ei saa tukina valtiolta, niin silloin rikollisuus on ainoa vaihtoehto. Se taas vasta yhteiskunnalle kalliiksi tulee, kuten Yhdysvalloista on saatu huomata.

Vierailija
9/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan työttömiä. Mä jäin suoraan koulusta työmarkkinatuelle ja mies jäi työttömäksi YT:den jälkeen kun oli sairauspäiviä yli 100 vuodessa. Et ilman omaa syytä ollaan tässä tilanteessa. En ole saanut koulutusta vastaavaa työtä kotipaikkakunnalta. Ap

Eli peruslusmuja ja vielä rehentelette asialla. Ja sitten ihmetellään, kun Suomessa kummastellaan tukijärjestelmiä. Teidän perhe on juuri oiva esimerkki siitä, että näitä kaikkia tukia pitäisi leikata.

Vierailija
10/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on asiat aika hyvin.

Vierailija
11/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti ymmärrä, mikä tarve näillä hallituksen (EK:n) lobbareilla on avata näitä tuki- ja työttömyysketjuja joka päivä. Suomessa tuet ovat jo nyt niin pieniä, että niillä hädin tuskin tulee toimeen. Ei valtio oikeastä säästä yhtään mitään niitä leikkaamalla. Jostain ihmisen on se perustulo saatava, jos niitä ei saa tukina valtiolta, niin silloin rikollisuus on ainoa vaihtoehto. Se taas vasta yhteiskunnalle kalliiksi tulee, kuten Yhdysvalloista on saatu huomata.

Mutta katse pitäisikin suunnata joidenkin alojen erittäin pieniin palkkoihin. Ei ole ihan oikein, että ihmiset käy töissä ja joutuvat ehkä vielä nostamaan jotain asumistukea ja lopulta nettotulot tukineen ovat samat kuin pelkillä tuilla elävillä.

Vierailija
12/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tajua. Olen 4 lapsen yh ja työtön. Ystäväni on pieni palkkaisessa työssä ja saa kyllä silti enemmän kuin minä. Ja se on mielestäni ihan oikein. Hän myös yh. Mistä helvetistä te niitä tukia oikein revitte. Toimeentulotukeako? Sitä mä en ole koskaan saanut. Ei kukaan voi olla noin tyhmä että leveilee kun ei mitään tee rahojensa eteen.

Vierailija
13/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä töitä voi etsiä muualtakin kuin kotipaikkakunnalta. Mun mies sai töitä 350km päästä. Otti työn vastaan, koska on erittäin hyvin palkattu oman alan esimiestyö. Vuorotyötä tehtaassa ja tekee 12h tunnin työvuoroja, kierto menee näin 2aamua 2yötä. 6vapaata. Eli on aina 4 päivää pois kotoota ja tulee 6 päiväksi kotiin. Ihan kivasti menee näinkin ja meillä on lapsia. Työpaikkakunnalla asuu tehtaan asunnossa.

Vierailija
14/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei löydy koulutusta vastaavaa työtä, lähdetään hankkimaan työtä vastaavaa koulutusta eli opiskelemaan jotain mikä hyvin todennäköisesti työllistäisi. Vaikka en mä tiedä, ei täällä kuitenkaan enää mihinkään suuriin työllisyyslukuihin päästä. Ehkä on ihan sama vaikka oleileekin vapaaehtoisesti työttömänä jos niin viihtyy.

Vierailija
15/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaiset oksettavat tällaista 35 v työtä tehnyttä ja terveytensä työssä menettänyttä. No, voinpahan kuitenkin katsoa itseäni peilistä silmiin ja todeta että olen elänyt rehellisesti omillani tämän elämän ja ansainnut kaiken mitä minulla on. Mutta vituttaahan se elättää loisia...

Vierailija
16/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vois huvittaa, jos ei oltais 100 miljardin veloissa.

Vierailija
17/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan ap on. Elin aiemmin avioliitossa ja maksoin omaa taloa. Erosin ja nyt asun keskustan liepeillä vastaremontoidussa, kivassa kolmiossa. Tulot on asumistuki 608, elarit 170, lapsilisät 298, työttömyyspäiväraha 630 ja palkka 300-600 euroa. Toki palkan myötä pienenee työttömyyspäiväraha. Sossussa en ole käynyt.

Vierailija
18/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oteta vaan lisätään kun demarit, vassarit ja vihreät tulee valtaan! Sitten alkaa vasta kissanpäivät! Ap

Tää nyt viimeistään paljasti ap:n agendan. Ei pitänyt maltti provon kehittelyssä.

Vierailija
19/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te edes vastailette tällaiseen aloitukseen jossa ei ole mitään faktoja tai lukuja tarinan todeksi? Juu, kyllähän niin voi olla että joku perhe saa saman tai vaikka vähemmän kun tukien varassa elävä mutta se riippuukin siitä sitten paljon että minkälaisia tukia tuo tuella elävä perhe saa ja minkälaista palkkaa tuo työssäkäyvä saa. Onko perheet edes henkiömäärältään samankokoisia? Eihän erikokoisia perheitä voi ikinä verrata keskenää tai voi, mutta se on tyhmää koska se ei kerrositten mitään siitä kumpi loppujen lopuksi elää paremmin jos katsotaan vain lukuja että kummalla on suuremmat nettotulot.

Kyllä se nyt vain on niin että jos perhe elää niillä pienimmillä tukisummilla mitä yleensä saa jos on esim. pitkäaikaistyöttömistä kysymys tai perheestä, joka saa sossun toimeentulotukea niin, eipä tuon perheen tukisummilla kovin mukavaa elämää taloudellisessa mielessä voi elää. Ne summat voi kaikki tarkistaa mitä ne ovat ja takaavat minusta ainakin todella köyhän elintason.

Työssäkäyvä perhe voi joutua yhtä ahtaalle esim. sellaisessa tapauksessa, jossa perheessä on vain yksi tulonsaaja pienehköllä palkalla, tai kaksi erittäin pienipalkkaista ja useampi lapsi. Tosin työssäkäyvä perhekin on sitten ihan samojen laskuoppien mukaan oikeutettu toimeentulotukeen, eli periaatteessa työssäkäyvälle perheelle ei ikinä voi jäädä vähemmän käteen kun työttömälle vastaavankokoiselle, mutta se edellyttää sen että tuo perhe hakee toimeentulotukea (itse asiassa toimeentulotuki on hieman isompi kun tulot muodostuvat työssäkäynnistä eikä tuista) ja se edellyttää myös sen että esim. säästöjä ei ole tai omistuasunnon lainanmaksu on laitettava jäihin, ennenkuin voi saada toimeentulotukea, koska lainanmaksua ei oteta huomioon asumiskuluina.

Vierailija
20/21 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, ota pää pois pensaasta :) Ei tarvitse olla edes kaksi erittäin pienipalkkaista. Ja ainakin minä elän kyllä tukirahoilla mielestäni ihan mukavaa elämää! Toki saan keikkatyöstä palkkaa. En ole kyllä mikään kova shoppailija koska en pidä tavararöykkiöistä mutta syödään hyvin, välillä käyn teatterissa, baarissa, ulkona syömässä jne. Kerran vuodessa reissataan. Joskus vaan mökille, joskus jossain päin Suomea tai ulkomailla. Säästöön menee n. 200 euroa kuussa ja tuhlaan esimerkiksi tupakkaan paljon! Yksi teini ja yksi 9-vuotias. Toinen harrastaa ratsastusta pari kertaa kuukaudessa.