Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia mokia olet tehnyt työhaastattelussa?

Vierailija
23.11.2016 |

Olin aamulla haastattelussa, ja sen jälkeen olen vain masistellut. Tilanne itsessään oli rento ja eteni hyvässä hengessä, mutta en ollut kovin vakuuttava ja selitin joistakin asioista liiankin vapaasti. Sen kerran kun pääsen haastatteluun, niin pitää mokata. :(

Onko av:llä omia tarinoita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin lasillisen vettä. Lasi lipesi kädestäni ja särkyi lattialle.

Toimitusjohtaja, joka toimi haastattelijana, siivosi jäljet - apuni ei kelvannut. Täydellinen katastrofi siis.

Vierailija
2/11 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työtön ja pääsin haastatteluun. Haastattelija kysyi ammattiani ja sanoin vahingossa merkonomi, haastattelija tuhahti ja sanoi sen olevani koulutukseni. Jatkoi sitten, että olen työtön, jonka siis tiesi jo etukäteen, koska täytettävä paikka oli vuorotteluvapaan sijaisuus. Kyllä silloin hävetti:( mistä lähtien työtön on ollut kenenkään ammatti?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua haastatteli erään pienen yksityisen firman miespuolinen pomo, ja keskustelu eteni aika rennoissa merkeissä. Tuli puhetta perhesuhteista, (olin jo hakemuksessa kertonut, että teen vanhempainvapaan jälkeen paluuta työelämään. Tämä siksi, että CV:ssäni oli kolmen vuoden väli edelliseen työsuhteeseen). Kysäisin siis, että onko firmassa muita perheellisiä työntekijöitä (kyllä oli, eikä sen suhteen ongelmaa), ja että oliko pomolla itsellään lapsia. Hän kertoi, että viisi. Tyyppi oli siis minua muutaman vuoden nuorempi, noin 30-vuotias, ja minulta pääsi ihan spontaanisti, että "Oho!" Yritin pehmentää kommenttiani, mutta jäi kaivelemaan, että ei kai pomo ottanut sanomistani negatiivisena taivasteluna... :/ Tarkoitukseni ei siis missään nimessä ollut kritisoida toisen ihmisen valintoja. No, en päässyt töihin, tuosta syystä tai sitten jostain muusta.

Vierailija
4/11 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ettei oltaisi oltu saman yrityksen haastattelussa tänään? :D

Mäkin mokasin nimittäin tänään haastattelussa. Jännitti kovasti ja kaikki ajatukset karkasi päästä. Päädyin vastailemaan ihan kaikkea muuta kuin olin suunnitellut. Haastattelijat nauroi mulle päin naamaa. En odota henkeä pidätellen tietoa jatkosta :D

Tsemppiä ja leuka pystyyn! Voi olla että se haastattelu meni paremmin kuin luulin :) Jos ei tärppää, niin kyllä niitä mahdollisuuksia vielä tulee!

Vierailija
5/11 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paremmin kuin luuliT tarkoitin!

T. 4

Vierailija
6/11 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tää oli oikeasti jo paha. Hain puolustusvoimille ja puhuivat organisaatiostaan. On kuulemma nämä sotilaat ja sitten siviilejä jne. Minä totesin siihen iloisesti, että "kiva, että on siviilejä, kun olisi vaikea tehdä pelkästään sotilaiden kanssa töitä.." Meinasin purra kieleeni. Ihan oikeasti? Haen puolustusvoimille ja epäilen kykyäni työskennellä sotilaiden (=upseerien) kanssa...

Vierailija
7/11 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin kysymyksiin rehellisesti nuorena ja naiivina.

Vierailija
8/11 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin hermostunut, että käytin vahingossa jotain ihme slangisanoja, jota en siis ikinä normaalistikkaan käytä.. en tiedä mikä muhun sillon tuli. Nolotti jälkeenpäin. En saanut paikkaa.. enkä yllättynyt.

Vierailija
9/11 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani olin ryhmähaastattelussa kolmen haastattelijan edessä ja kysymykset rupesivat olemaan jo läpikäytyinä, viimeisimpänä oli kysymys omasta luonteesta ja persoonasta. Pari edellistä kertoi samat mitä sata muutakin, "sosiaalinen, iloinen, ahkera". Jossain aivopierussa aloin sitten latelemaan samoja perus latteuksia omalla kohdalla ja jossain vaiheessa tajusin luetelleeni jo liikaa, tyylikkäästi totesin loppuun sitten vielä puheripulin jälkeen " plaaaa.. Ja siis iloinen... Samat kuin muillakin".

Ton jälkeen mietin, että päästinkö oikeasti jotain noin tyhmää suustani ja että eiköhän tää ollut sitten tässä.

Sain kuitenkin paikan, reilusta 600 hakijan joukosta palkattiin n. 10.

Vierailija
10/11 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ettei oltaisi oltu saman yrityksen haastattelussa tänään? :D

Mäkin mokasin nimittäin tänään haastattelussa. Jännitti kovasti ja kaikki ajatukset karkasi päästä. Päädyin vastailemaan ihan kaikkea muuta kuin olin suunnitellut. Haastattelijat nauroi mulle päin naamaa. En odota henkeä pidätellen tietoa jatkosta :D

Tsemppiä ja leuka pystyyn! Voi olla että se haastattelu meni paremmin kuin luulin :) Jos ei tärppää, niin kyllä niitä mahdollisuuksia vielä tulee!

Olin oman alan harjoittelupaikan haastattelussa. Mulle tulee jatkuvasti lisää mokia mieleen sitä tahtia, että nyt jo naurattaa. Törppö mikä törppö, eihän tästä nyt voi muuta kuin ottaa onkeensa ja välttää tekemästä just näitä samoja virheitä seuraavassa haastattelussa. Kiitos tsempistä! :) Onpa kurjaa, että sulle naurettiin päin naamaa, toisaalta voihan sekin olla hyväntahtoista ja voit vaikuttaa kaikesta huolimatta hyvältä tyypiltä. Rekryihmisten tiet ovat tunnetusti joskus tutkimattomat.

/ Ap.

Vierailija
11/11 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole mokaillut kun en ole edes haastatteluun päässyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän