A2: Yksinäisyys-ilta
Keskustelua ohjelmasta ja aiheesta tähän ketjuun. :) Jos on jo vastaava ketju olemassa, niin linkatkaa ja unohtakaa tämä.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Haluan mummoystävän <3
Sama. Kaikki isovanhempani ovat kuolleet ja kaipaan hirveästi mummoa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoi noi Rinteen iänikuiset kommentit. "Kyllä tähän pitää puuttua." "Tämä on minusta sellainen asia johon yhteiskunnankin pitää nyt herätä."
Niin, kauan siihen heräämiseen oikein menee?
Ja mitä ihmettä sitten mahtaa tapahtua? Tuleeko kenties joku lomake, jossa pitää selvittää yksinäisyytensä syyt ja kuinka aktiivinen on ollut löytääkseen ystäviä? Sen jälkeen yhteiskunta päättää oletko oikeasti oikeutettu kutsumaan itseäsi yksinäiseksi vai onko yksinäisyys pelkästään omaa syytäsi ja pelkkä tekosyy olla olematta sosiaalinen ja siitä tullaan rankaisemaan ystävänpäivänä erääntyvällä lisäverolla.
Edelleenkään kenelläkään yksinäisellä ei ole ystäviä, mutta yhteiskunta on herännyt ja puuttunut asiaan ja se siitä sitten.
N40
Noniin, yksinäisyystoimisto vähän te-toimiston tyyliin. Pitää raportoida 3kk välein montaako uutta ihmissuhdetta on yrittänyt 3kk aikana ja tulokset yrityksistä. Välillä tulee postissa nimellä ystävyystarjous joidenkin satunnaisten samassa läänissä asuvien yhteystietoja joihin pitää ottaa yhteys ja koittaa solmia ystävyyssuhde. Nämäkin tulokset pitää raportoida ystävyystoimistolle. Jos ystävyyssuhteiden solmiminen ei tunnu onnistuvan niin saattaa joutua pakolliselle palkattomalle 3kk nettitreffiilmoitusten täyttökurssille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfaurokset? ö.Ö
Nyt av mammatkin näkevät että kyseessä on ihan normaali käsite.
Normaali jonkun tasoteoriamiesten keskuudessa. Ilmeisesti tämä herra pitää itseään alfana tai sitten hän on salaa alter egona palstan uliulimies.
MGTOW-mies. Vähättelevät palstamammat koittavat unohtaa sen totuuden, että naisten "rusinat pullasta" touhuun on suurin osa miehistä kyllästyneet. Niin palstalla kuin sen ulkopuolellakin.
MGTOW ei voi olla alfa, koska alfa huolehtii myös laumasta. Valtaan sisältyy aidossa elämässä aina vastuu. Pleijerit ja MGTOWit eivät voi olla aitoja alfoja vaan ovat lauman kannalta luonnehäiriöisiä tai sosiaalisesti vammaisia.
Ei viestissäni mainittu sanaakaan mistään alfuuksista. Ja miksei MGTOW voisi olla alfa, jos alfuus kuuluisi hänen valitsemaansa tiehen. Eikä alfat nykyisin mistään laumoista huolehdi, paitsi jossain eläinlaumoissa. Naiset pöksyt märkinä vain luulevat moista.
Raija on ihana. Voisin olla sen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaislääkäri olisi voinut ottaa pukeutumisoppia nuorilta herroilta.
Aa, siis maalaislääkärillä oli vääränlaiset vaatteet ja ei olisi siksi saanut osallistua. Pukeutuminenhan se onkin kaikkein olennaisinta, kun keskustellaan yksinäisyydestä. Te naiset osaatte sitten aina keskittyä olennaiseen.
Kommenttini vaatetuksesta oli irrallinen. Mielestäni lääkärin asu ei ole tilanteen arvon mukainen.
Minkä helvetin arvon???
Kyseiseen tilaisuuteen ei pomminvarmasti ollut minkäänlaista pukeutumiskoodia, joten jokainen pukeutui niin kuin parhaaksi näki. Ei siellä kukaan kuitenkaan alasti ollut. Kiminkinen ollut aina persoonallinen tyyppi, mutta asiaa hän on puhunut aina ja se tässäkin tilaisuudessa oli se olennainen asia, eikä se mitkä rytkyt oli niskassa.
Katsomossa pari niin sexyä mimmiä, että ottaisin punkkaani milloin vain eheytymään yksinäisyydestä.. ;) Rumilukset voivat pitää seuraa keskenään. Myös peruukkipään ottaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoi noi Rinteen iänikuiset kommentit. "Kyllä tähän pitää puuttua." "Tämä on minusta sellainen asia johon yhteiskunnankin pitää nyt herätä."
Niin, kauan siihen heräämiseen oikein menee?
Ja mitä ihmettä sitten mahtaa tapahtua? Tuleeko kenties joku lomake, jossa pitää selvittää yksinäisyytensä syyt ja kuinka aktiivinen on ollut löytääkseen ystäviä? Sen jälkeen yhteiskunta päättää oletko oikeasti oikeutettu kutsumaan itseäsi yksinäiseksi vai onko yksinäisyys pelkästään omaa syytäsi ja pelkkä tekosyy olla olematta sosiaalinen ja siitä tullaan rankaisemaan ystävänpäivänä erääntyvällä lisäverolla.
Edelleenkään kenelläkään yksinäisellä ei ole ystäviä, mutta yhteiskunta on herännyt ja puuttunut asiaan ja se siitä sitten.
N40
Noniin, yksinäisyystoimisto vähän te-toimiston tyyliin. Pitää raportoida 3kk välein montaako uutta ihmissuhdetta on yrittänyt 3kk aikana ja tulokset yrityksistä. Välillä tulee postissa nimellä ystävyystarjous joidenkin satunnaisten samassa läänissä asuvien yhteystietoja joihin pitää ottaa yhteys ja koittaa solmia ystävyyssuhde. Nämäkin tulokset pitää raportoida ystävyystoimistolle. Jos ystävyyssuhteiden solmiminen ei tunnu onnistuvan niin saattaa joutua pakolliselle palkattomalle 3kk nettitreffiilmoitusten täyttökurssille.
Huikea idea!
Eli siis ratkaisu, ota mummo kaveriksi. Just.. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun joskus saiskin olla yksin! Mutta ei, aina joku soittaa tai tulee käymään kutsumatta tai muulla tavalla häiritsee. Ei voi laittaa puhelinta pois päältä tai äänettömälle, koska sitten alkaa se siunailu, että onkohan jotain sattunut tai olenko suuttunut kun en vastaa. Huono homma olla ainoa introvertti ekstroverttien tuttujen keskuudessa. Joskus olen täräyttänyt, että nyt en vaan jaksa olla sosiaalinen, saisinko viettää pari päivää omissa oloissani ja siitäkös riemu on revennyt. Silloin alkaa tuttavien keskenäinen märehdintä ja asioideni puiminen ja huoli ja närkästys, että mikäs sillä nyt on kun noin sanoo.
Noin veljenikin aina sanoo. Siks mun on vaikeeta lähteä sinne sosiaalisemmalle tielle, kun en oikeesti kuitenkaan ole niin sosiaalinen. Mulle riittäis vain pari ystävää ja parisuhde. En halua mihinkään piireihin.
Olen aina ollut ihminen josta ei kiinnostuta. Mulla oli lapsena muutama kaveri ja aikuisena toki työkaverit työpaikalla, mutta en ymmärrä kuinka ihmiset hankkivat ystäviä ja parisuhteita. Loukkaa aina kun joku vihjailee, ettet vaan yritä tarpeeksi. Yritin kyllä nuorempana paljonkin. Pyysin ihmisiä kahville, syntymäpäivilleni, mökille, sienimetsälle, tupperkutsuille jne. Mutta olin aina se jonka luokse kukaan ei tule.
Mä oon ihminen, jolle ei kukaan muu soita kuin äiti ja lehtimyyjät.
Musta ei vaan kiinnostuta, miehetkään ei kiinnostu. 4 miestä on musta olleet kiinnostuneita koko elämäni aikana, kaikki varattuja ukkoja. Eli kelpaisin vain hyväksikäyttö mielessä, en tosimielellä.
Samaistuin paljon siihen Jenniin, että mieluumin sitä sitten lähtee vapaaehtoistöihin jonkun vanhuksen seuraksi, heille sentään kelpaan. Toinen mihin samaistuin oli se koulusurman suunnittelija, joka sanoi ettei 7 vuoteen kukaan kertaakaan käynyt hänen luonaan vaikka pyysi. Ainut että mun kohdalla puhutaan 12 vuodesta, enkä ole koskaan suunnitellut muiden surmaamista kuin itseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain eturivi keskustelee, varmasti yksinäisyyttä _kokeneilla_ olisi jotain sanottavaa asiaan.
Mitä sitten, nehän on tottuneet siihen ettei ketään kiinnosta. Paljon tärkeämpää on että kaksi poliitikkoa saa keskenään jauhaa p*skaa.
Mitä v*ttua noi kaksi ukkoa edes tekee tuolla?
Käy presidentinvaalikampanjaa. Tai no, Vanhanen ainakin. Ei kyllä vakuuttanut.
Sinänsä positiivista, että Rinne kertoi omakohtaisia kokemuksiaan avioeron jälkeen. (en katsonut ihan loppuun, mutta siihen mennessä Vanhasen anti oli liirum laarum vailla mitään henkilökohtaista)
Minusta just Rinne ja Vanhanen esittivät erittäin hyviä kommentteja molemmat. Molemmat avioeron kokeneina myös ovat varmasti olleet yksinäisiä. Rinne sen koskettavasti myönsikin. Kun perhe ja lapset eivät pyörineetkään siinä huuhollissa enää niin tuli kouraiseva yksinäisyys.
Itse koin suurta yksinäisyyttä kun ainoa lapseni muutti pois kotoa. Vaikka mies oli kotona niin se ei ollut sama juttu. Olimme tyttäreni kanssa kuin parhaat ystävät ja koko ajan touhusimme yhdessä. Sitten kun hän lähti, läjähti vastoin kasvoja suuri yksinäisyys ja ikävä. Kuitenkin siitäkin toipui ja lähennyimme mieheni kanssa kun minulla oli taas hänelle aikaa enemmän. Mieheni kuoleman jälkeen auttoi koira,jonka läsnäolo lohdutti suunnattomasti. Nyt ei ole koiraakaan, mutta olen jo osittain tottunut yksinäisyyteen.
Olin ohjelmassa mukana keskustelussa ja päällimmäiset fiilikset olivat nämä:
- Vieraskattaus oli mielestäni tosi mukava. Esimerkiksi Villellä, Jennillä ja Raijalla oli heille ennen lähetystä jutellessani paljon kiinnostavaa kerrottavaa aiheeseen liittyen. Samoin Juho Saaren kirja 'Yksinäisten Suomi' kuvailee yksinäisyyttä ilmiönä erittäin tasokkaasti, joten sinänsä tietopohjaa hyvälle keskustelulle olisi ollut.
- KUITENKIN itse ohjelmassa keskustelun tahti oli tosi nopea ja reippaasti hypittiin aiheesta toiseen. Puheenvuorot olivat suhteellisen lyhyitä ja ihmisillä olisi ollut monikymmenkertaisesti sanottavaa. Paljon olennaisia juttuja jäi tämän vuoksi käsittelemättä.
- Oma asiani sosiaalisesta itsensäkehittämisestä tuli esiteltyä aika lyhyesti. Olen koittanut koostaa tähän blogikirjoitukseeni kattavasti pohdintaa, tietoa ja linkkejä aiheeseen liittyen: http://valtsuhealth.blogspot.fi/2015/07/sosiaalinen-elama-yksinaisyys.h…
- Jos haluat pysyä ajan tasalla yksinäisyysaiheeseen liittyvästä keskustelusta, liity fb-ryhmään 'Yksinäisyys ei leviä'. Siellä on kaiken maailman dosentteja ja muita kiinnostuneita aiheesta juttelemassa: https://www.facebook.com/groups/1525561261024627/
t. Vladimir (yksinäisyys-illan nuori partamies)
Vladimir H kirjoitti:
- Vieraskattaus oli mielestäni tosi mukava. Esimerkiksi Villellä, Jennillä ja Raijalla oli heille ennen lähetystä jutellessani paljon kiinnostavaa kerrottavaa aiheeseen liittyen. Samoin Juho Saaren kirja 'Yksinäisten Suomi' kuvailee yksinäisyyttä ilmiönä erittäin tasokkaasti, joten sinänsä tietopohjaa hyvälle keskustelulle olisi ollut.
- KUITENKIN itse ohjelmassa keskustelun tahti oli tosi nopea ja reippaasti hypittiin aiheesta toiseen. Puheenvuorot olivat suhteellisen lyhyitä ja ihmisillä olisi ollut monikymmenkertaisesti sanottavaa. Paljon olennaisia juttuja jäi tämän vuoksi käsittelemättä.
- Oma asiani sosiaalisesta itsensäkehittämisestä tuli esiteltyä aika lyhyesti. Olen koittanut koostaa tähän blogikirjoitukseeni kattavasti pohdintaa, tietoa ja linkkejä aiheeseen liittyen: http://valtsuhealth.blogspot.fi/2015/07/sosiaalinen-elama-yksinaisyys.h…
- Jos haluat pysyä ajan tasalla yksinäisyysaiheeseen liittyvästä keskustelusta, liity fb-ryhmään 'Yksinäisyys ei leviä'. Siellä on kaiken maailman dosentteja ja muita kiinnostuneita aiheesta juttelemassa: https://www.facebook.com/groups/1525561261024627/
Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Vladimir H kirjoitti:
Olit ihana! :) Kaikkea hyvää sinulle!
Joku on sanonut että "ihminen joka tuntee itsensä, ei ole koskaan yksinäinen".Olen ollut lähes koko ikäni ilman ystäviä, mutta yksinäiseksi olen alkanut tuntea vasta eläkeiässä.Töissä ollessani tarvitsin yksinoloa palautumiseen.Nykyisin ei ole ainuttakaan ystävää.Toisaalta ajattelen, että tässä iässä on ihan sama, olen jo elämäni elänyt ja nyt vain nautiskelen entistä enemmän kirjoista,ruoasta, leffoista ja unesta.Olen aina väsynyt joukossa ja varmaankin minunkin seurani on koettu uuvuttavaksi.
En halua elää kovin vanhaksi, itseasiassa olen valmis lähtemään tältä istumalta.Ajatus vielä 20 vuodesta tuntuu lähes rangaistukselta.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään Antista. Tuossakin aivan järkeviä puhuu, hyviä ratkaisuja ehdottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten noin nätti nainen muka voinut olla yksinäinen opiskeluaikoina? Siis tuo Jenni.
Kerjää vain sääliä ja huomiota. Ei hän ole yksinäinen ollut koskaan.
Eihän tästä kauaa ole, kun jokainen artisti oli koulukiusattu, kun sillä sai sopivasti huomiota ja näkyvyyttä.
Kommenttini vaatetuksesta oli irrallinen. Mielestäni lääkärin asu ei ole tilanteen arvon mukainen.