Miten pitkäksi veikkaat 168cm 16v pojan kasvavan?
Täyttää keväällä 17v.
Vanhemmat äiti 164cm ja isä 172cm.
Poika kasvoi 15 vuotis synttäreistä 16 vuotis synttäreihin 10cm. Nyt kasvu ruvennut hidastumaan ja on kasvanut vuodessa siis 2016 vuoden aikana 6cm. Viime jouluna oli vain 162cm ja nyt 168cm.
Mun puolella miehet yli 180 cm kaikki ja naiset yli 160 cm.
Isän puolella taas miehet 170 cm pitkiä ja naiset vain 155 senttisiä.
Paljo veikkaatte poikani saavuttavan aikuispituudekseen?
Kommentit (21)
Pojan isä kasvoi vielä yli 18 vuotiaana.
Ap
Tulee kasvamaan178 cm pituiseksi. Kasvannee armeijaikään asti. Eli kaikki alle 170 cm naiset ovat hänelle liian lyhyitä.
No voi hyvällä säkällä 175-178cm tulla
Aika pikkuiseksi jää, venyy enää max. 170 cm asti.
Vierailija kirjoitti:
Pojan isä kasvoi vielä yli 18 vuotiaana.
Ap
Mutta poika ei kasva. Jää alle 170-senttiseksi.
169-171 cm. Ei tule isäänsä pidemmäksi.
Meilläkin isä (187) kasvoi vielä armeijassa, mutta 16 v on jo nyt 187 - toivottavasti ei kasva isänsä malliin armeijassa...
Hei. Kyllä 16 - vuotiaana on kasvanut mitä kasvaa. Yksilöllisiä eroja on, mutta eiköhän se ole tuossa. Itse olin tuossa iässä 203 cm ja viisi vuotta myöhemmin intissä ihan saman verran.
Poika kasvaa noin 180 cm pituiseksi. Alkaa olla jo hankala löytää naisia, kun 175 cm on niin pätkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kääpiöksi jää, ei voi mitään.
Näin on, julma tosiasia.
No riippuu ihan missä vaiheessa puberteettia on. Periytyy aika suoraviivaisesti isältä. Jos isä kasvanut vielä armeija-aikana, niin todennäköisesti poikakin. Ollaan pojan kanssa käyty lääkärissä ja verikokeissa/luustokuvaukses. Myöhäinen puberteetti. Lääkäri siis sanoi tuon et periytyy suoraan isältä puberteetti tahti. Eri asia mitkä pituusgeenit geenilotossa teiltä sai.
Vierailija kirjoitti:
Poika kasvaa noin 180 cm pituiseksi. Alkaa olla jo hankala löytää naisia, kun 175 cm on niin pätkiä.
Eiko 185 cm ole kääpiön uusi Eu standardi raja?
Itse en kasvanut yhtään 16v tai ehkä joku sentti tuli ajalla 16-19v
Kaveri taas kasvo 172cm>185.. eli yksilöllistä
Veikkaan että 173 cm. Samaa luokkaa tulee varmaan olemaan munkin poikani. Minä oon 164 ja mies 173 ja poika kasvaa jossain -1.5 SD:llä. Tosin on vasta 11-v. eikä murrosikä ole alkanut, mutta uskoisin hänestä tulevan myös n. 170-senttinen.
Mutta hei, älä huoli, se on ihan normaali miehen pituus! Olen nähnyt 160-senttisilläkin miehillä vaimoja ja lapsia! Niin ja oma miehenikin pärjää elämässään mainiosti.
Veikkaan että kasvaa vähän reilu 170-senttiseksi, ehkä 175 cm. Meillä kasvoi kasvupyrähdyksen aikana hurjimmillaan yli 1 cm/kk yli vuoden ajan, mutta kasvupyrähdyksen loputtua pituutta on tullut vain 1-2 cm/vuosi.
Ei tule koskaan elämässään pillua saamaan tuolla pituudella.
169 cm.