Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää ikinä nuku vauvan vieressä!

Vierailija
23.11.2016 |

Viime yönä otin vauvan viereeni, koska se aloitti armottoman huutamisen heti, kun päästin siitä otteen irti. Ajattelin vaan pidellä sitä hetken vierelläni, että se rauhoittuisi ja nukahtaisi, mutta hiljaisuuden vihdoin koittaessa nukahdinkin vahingossa itse. No, ei siinä kaikki...

Heräsin pari tuntia myöhemmin ja tajusin heti, mitä on tapahtunut. Tosin vauva ei enää ollut edessäni, jolloin meinasin saada sydärin, kun nanosekunnissa ajattelin sen pudonneen lattialle ja kuolleen. Olinkin unissani nostanut sen toiselle puolelle sänkyä, mistä mulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa! Univajeessa voi tosiaan tapahtua vaikka mitä. Älkää vaan ikinä ottako vauvaa viereenne nukkumaan, mikäli ette pysty varmistamaan, että omat kädet eivät voi tavoittaa vauvaa unissaan.

Onko muille tapahtunut vastaavia vahinkoja?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, vahinko oli siis se että sulle ei jäänyt muistikuvaa vauvan huolehtimisesta jonka teit puolinukuksissa?

Kyllä, noin on käynyt minulle kymmeniä kertoja. Kymmenkunta kertaa olen herännyt tuollai "missä vauva" ja sekunneissa löytänyt sen jostain vierestäni.

Silti kumpikin lapsi on yhä elossa ja voivat hyvin. Enkä ole koskaan pelännyt nukkuvani vauvan päällä, ensin uni on kevyttä ja myöhemmin vauva pitää ääntä liikkuessani mikä auttaa minua varomaan sitä.

Kun se huutava vauva rauhoittuu parhaiten viereen.

Odota vaan aikoja kun torkahdat ja sinulla on taapero asunnossa... sit saa oikeasti pelästyä havahtuessaan.

Oletteko te täysin kahjoja kun nukutte lapsen kanssa samassa sängyssä?

Edesvastuutonta

Kuinka monta vauvaa Suomessa kuolee perhepedissä tukehtumiseen? Kun tää kerran on niin vaarallista, niin kertokaa nyt. Jotain tilastoahan tästä täytyy olla ja kuolleita vauvoja täytyy olla useampi kymmenen joka vuosi.

Suomessa ei ehkä, en tiedä, saattaa olla myös että on, linkittäkää joku jos tiedätte, julkaistu ko. tilastoja. Yhdysvalloissa on asiaan enemmän kiinnitetty huomiota ja tutkittu sitä: "Tutkimusten mukaan samassa huoneessa mutta eri sängyssä nukkuminen vähentää kätkytkuolemia jopa 50%" "Suomalaisesta näkökulmasta ohjeet kuulostavat tutuilta. Myös terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ohjeissa vauvan paras nukkumapaikka on omassa sängyssä vanhempien kanssa."

Vierailija
22/23 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, linkki jäi! :)

http://www.hs.fi/m/elama/a1477453648238

Pointti siis on että perhepeti on tarpeetonta venäläistä rulettia lapsensa hengellä. Voi olla että selviää, tai voi joutua kokemaan vauvansa kätkytkuoleman koska piti olla jääräpäinen ja ohittaa suositukset. Ei vauvalla tule hylättyä oloa jos hän nukkuu pinnasängyssä kiinni vanhempien vuoteessa jos sitä pelkäätte :) vauva on tuossa kuitenkin aivan vieressä: Kuulee vanhempien hengityksen ja meillä ainakin rakastan pitää vauvaani sylissä päivällä melkein koko sen ajan kun aamulla noustaan ja illalla mennään maaten :D Eli kyllä saa läheisyyttä. Ohis mutta siksi haluan ja rakastan pitää päivät pikkuista sylissä kun kohta hänen lähtiessä ryömimään/konttaamaan ei mamman syli ole enää cool :D ♡ Nyt ilo irti tästä ajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän