Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkona on aivan mustaa. Miksei ihmiset käytä heijastinta?

Vierailija
23.11.2016 |

Mustassa säässä mustat vaatteet päällä. Minä 20v nainen olen ollut nyt jo pari kertaa erittäin läheltä piti-tilanteessa kun olen nähnyt about metrin kahden päässä yhtäkkiä keskellä tietä kävelijän/juoksijan mustissa vaatteissa ilman heijastinta. Teitä ei ihan oikeasti näe, ihan pelottaa miten uskallatte olla noin?!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olenkin itsetuhoinen ja välinpitämätön.

Vierailija
2/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"heijastin on nolo"

sanoi mies 49 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sä ap tilanteessa teet?

Vierailija
4/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ajatella sitä autoilijaakin. On se kiva ajaa jonkun päälle vahingossa. Tuolla ei ihan oikeasti näe jalankulkijoita jossei heillä ole heijastinta.

Vierailija
5/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jarrutan äkkiä tietenkin enkai mä nyt päälle kaahaa?! Mutta kyllä on sydän jättänyt lyönnin välistä! Oikeen suututtaa ihan omaa tyhmyyttä tollanen!

Vierailija
6/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se hyödyttää? Päälle ne ajaa joka tapauksessa vaikka keskellä kirkasta päivää suojatiellä. Ei Suomessa jalankulkijoita väistetä vaikka ne olisi puettu päästä kantapäihin heijastimiin.

Vierailija
7/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastinta käyttävät miehet ovat homoja ja naiset "anteliaita".

Vierailija
8/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ajatella sitä autoilijaakin. On se kiva ajaa jonkun päälle vahingossa. Tuolla ei ihan oikeasti näe jalankulkijoita jossei heillä ole heijastinta.

Jos sulla riittävä tilannenopeus niin eihän sun tarvitsekaan nähdä. Pidätkö jalankulkijoiden arviointikykyä huonona vai pelkäätkö pimeää?

Vierailija
9/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jarrutan äkkiä tietenkin enkai mä nyt päälle kaahaa?! Mutta kyllä on sydän jättänyt lyönnin välistä! Oikeen suututtaa ihan omaa tyhmyyttä tollanen!

Ja pahimmillaan aiheutat äkkijarrutuksellasi peräänajon.

Vierailija
10/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton vauhti pitää mitoittaa sellaiseksi, että auton pystyy pysäyttämään tien näkyvällä osuudella. Muistatko ap tällaista autokoulusta? Jos ulkona on aivan mustaa, on ajettava todella hiljaa. Vauhtisi on ollut liian kova, jos läheltä piti-tilanteita on jo päässyt käymään. Ota hyvä ihminen niistä opiksesi!

Vierailija
11/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kyllä hulluja riittää.

Juuri äsken joku vanhempi mies polki pyörällä valaisematonta maantien laitaa, mustat vaatteet päällä, eikä yhtään heijastinta yhtään missään! Ihan tuurilla sai koko autoletka sen väistettyä, 80km/h nopeudessa ei ole kovin paljon aikaa reagoida jos viime metreillä huomaa.

Pyörän valo näytti etupuolella vilkahtavan, mutta takana ei mitään mistä olisi pyöräilijän erottanut!

Ihan hullun hommaa, skarppaisi nyt hiukan.

Vierailija
12/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole selitys, mutta itse köyhänä opiskelijana olen järkyttynyt heijastimien hinnasta. Ihan perusheijastin ässässä maksaa 4-5e.?! Miksei voi olla ihan tavallaisia perusrumia heijastimia eurolla? Ei kaikki halua sitä typerää pikku myy -heijastinta. Mun mielestä tästä pitäisi olla kampanja ja esim jakaa jokaiselle kansalaiselle heijastimet kotiin kerran vuodessa ilmaiseksi. Hyysäystä joo ehkä, mutta onpa sitä typerämpiäkin rahankäyttökohteita verorahoille.

Vierailija
13/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt hyvä ihminen itsekin jotain vastuuta. Nopeusrajoitukset on ylinopeusrajoituksia, hitaammin saa ja pitää ajaa, jos tietä ei näe. Tällaisessa tilanteessa vauhdin pitää oikeasti olla sellainen, että auton myös pystyy pysäyttämään tien näkyvällä osalla. Se vauhti ei voi olla kovin korkea! Lopeta toisten syyttäminen ja hellitä sitä kaasujalkaa ennen kuin jotain oikeasti tapahtuu. Se on ihan sun omaa tyhmyyttä sitten jos niin käy. 

Huhhuh. Pelottaa ajatella, että tuolla oikeasti liikkuu autoilijoita jotka ei ajattele tämän vertaa vaan odottavat vaan että kyllä muut hoitavat minun näkemiseni heijastimilla.

Vierailija
14/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole selitys, mutta itse köyhänä opiskelijana olen järkyttynyt heijastimien hinnasta. Ihan perusheijastin ässässä maksaa 4-5e.?! Miksei voi olla ihan tavallaisia perusrumia heijastimia eurolla? Ei kaikki halua sitä typerää pikku myy -heijastinta. Mun mielestä tästä pitäisi olla kampanja ja esim jakaa jokaiselle kansalaiselle heijastimet kotiin kerran vuodessa ilmaiseksi. Hyysäystä joo ehkä, mutta onpa sitä typerämpiäkin rahankäyttökohteita verorahoille.

Eikö niitä saa enää ilmaiseksi? Vai oliko se ennen 90-luvun lamaa, kun mm. pankit jakelivat heijastimia?

Vierailija
15/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinhan olevani välinpitämätön.

Vierailija
16/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä saa enää ilmaiseksi? Vai oliko se ennen 90-luvun lamaa, kun mm. pankit jakelivat heijastimia?

Onko joku saanut jostian ilmaiseksi? menen ilman muuta hakemaan, ja jaan mielelläni naapureillekin. 

Vierailija
17/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen jalkakäytävällä enkä autotiellä, sen takia en käytä heijastinta.

Vierailija
18/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla riittävä tilannenopeus niin eihän sun tarvitsekaan nähdä. Pidätkö jalankulkijoiden arviointikykyä huonona vai pelkäätkö pimeää?

Taas tämä tolvana spämmäämässä joka liikenneketjun.

Joo. Voithan sä ajaa vaikka metrin tunnissa, ettei kukaan vaan jää alle!

Vierailija
19/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:tä ensinnäkin tarkistamaan autosta palaako molemman puoleiset ajovalot ja sen jälkeen käymään tarkistuttamassa näkönsä. Veikkaan vahvasti, että vaikka sun näkösi sanoo välimatkaa jalankulkijaan olevan kaksi metriä niin todellisuudessa sitä on liki kolme. Jalankulkija ehtii vallan mainiosti ylittämään tien, jos sulla nopeus sallittu.

Vierailija
20/21 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen jalkakäytävällä enkä autotiellä, sen takia en käytä heijastinta.

Etkä koskaan ylitä tietä?