Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

:-)SYYS04MUORISON VIIKONLOPPU:-)

11.03.2006 |

Perjantain suklaaturinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6668563&p=1&mpage=3&tmode…

Puuroa keittelemään,

Ankkis

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niisk LIL kuinka ihanan herkkää pikkuisen ja perheen kesken teillä.ihana kun jaat meidän kanssa tuon. Mä muistn kun V:n kassa alkuajat oli älyttömän helppoa,poika kun söi ja nukkui ja isyyslomalla miehen kanssa vuokrttiin videoita ja " pesitttiin" kunnolla kotona syksynpimeillä. nyyyh...

Ynis,kade sun innolle keittiöpuuhissa,mä vaan teen aina tavvllisia,makaronilaatikkoa yms. tälle päivälle ois tarkotus tehdä lohisuikaleista pastaa.

Kiva gallup Aaviksella: mellä ehdoton pop palloleikit ja vesileikit,pakkasilla on kylvetty päivittäin. Myös kiva kun poikaa voi ottaa arjen puuhiin yhä enempi mukaan.Minäkään e kauaa jaksa palikoilla leikkiä ja kirjoja poika ei kovin kauaa jaksa selata saatikka kuunnella. Äsken sytyteltiin takkaa ja poika ojenteli sytykkeinä olevia pahvinpaloja. pyykejä kanssa laitellaan yhdessä,mä heitän märät pyykit sankoon lattialle ja poika ojentelee niitä. ja ruokaa laittaessa kattiloissa poju hämmentää pilttipurkin kansia yms. kauhalla.Kutitusleikit on kassa pop ja möyriminen isin ja äidin päällä.

Oma tahto on lisääntynyt.

Lepppoisaa sunnuntaita!

tiivii ja Vilholiini

Vierailija
22/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättä on tosiaan ilmassa. Taas päivä näyttää upealta. Ajattelin kävellä lääkärikeskukseen, kun vien Valman korvat (ja ehkä keuhkotkin ;)) näytille. Tulee samalla tunnin lenkki. Tyttö oksensi vielä eilen illalla, vaikka kaikki näytti jo paremmalta. Tämä lienee nyt taas sellainen tauti, että kestää pidempään. Mun olo ei sitten pahentunutkaan, onneksi. Otso ei ole syönyt pariin vuorokauteen oikeen mitään, toivotaan että hänelläkin tauti menis helposti ohi.

Lila: meillä on molempien vauva-ajat olleet helppoja. Kun Valma syntyi pelotti etukäteen, että millainen kaaos arjesta tulee. Mutta yllättäen eka 8 kk oli tosi helppoa, oikeasti. Sitten alkoikin sairastelut, mutta sehän on sitten jo erijuttu. Nauti suloisesta arjesta :).

Hyvää ulkoilupäivää toivottaen,

Piude

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko tuon Lionel Richien biisin? Tulee just radiosta. On täällä pakkasasteiden hupenemista odotellessamme tanssittu typyn kanssa. Hotel Californiaa ja muuta :) Typy tanssittaa koiraa, ihanasti pyörii ympyrää suuntaan ja toiseen - on jo äkännyt että kannattaa välillä vaihtaa pyörimissuuntaa ettei mee pää sekaisin. Eipä voisi juuri ihanampi sunnuntai-aamu olla. Eikä oo ees töitä huomenna, to vasta! Aah.

ynis, minäkin katselin sitä bataattireseptiä, täytyypä kokeilla!

nyt tuli muuminlukuaika

- tea -

Vierailija
24/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolaseilla on jo käyttöä, ellei ole liian kylmä ja pakkanen jäädytä isona olevat silmät:)

Pile, mun mielestä vatsataudeissa monesti tulee pieni takapakki, kun ensin näyttää paremmalta. Onko Valma syönyt jo jotain. Se syöminen meillä varsinkin miehelle tekee sen, että oksentaa uudelleen, vaikka näyttäis parantuneen. Sitten vasta oikeasti helpottaa. Toivottavasti teillä ja muilla sairastelijoilla tullaan kuntoon pian!

Tiivii, ehkä mulla on kevättä rinnassa, kun jaksoin keittiössä puuhastella eilen. Oli muuten ihana väsymys illalla. Oikeasti sellainen aito positiivinen väsymys, kun oli koko päivän puuhastellut ja saanut paljon aikaiseksi. Nukuinkin kohtalaisen hyvin. En tiedä kostautuuko vaan toi parempi ruoka heti, kun aamulla ahdisti toppahousut ihan täysillä, kun käytin koiran ulkona. Onneksi löysin lasketteluhousut eilen, ettei tarvi kärvistellä numeroa liian pienissä lomalla:) Nyt on oikeasti motivaatiotakin löytynyt syömisten suhteen, mutta viikossa ei enää maha kauheasti ehdi pienentyä, reisistä ja takapuolesta puhumattakaan:)

Mies ehdotti, että lähdettäis tänään kaupungille. Saa nähdä mikä on fiilis iltapäivällä. Aamulla on huono lähteä, kun sitten on kiire päikkäreille ja iltapäivällä on muutenkin lämpimämpi jo. Suunnataan kenties Kaivariin laskemaan mäkeä ja kahville jonnekin. Katsotaan jaksetaanko kuitenkaan:)

Hyvää sunnuntaipäivää mammat! Otetaan ilo irti vikoista talvipäivistä, vaikka eivät vielä kokonaan loppuiskaan ensi viikollakaan...

T: Ynis

Vierailija
25/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilun luona kuulin ekaa kertaa ko. kanavaa ja eilen fiiliksissä kuuntelin sitä ruokaa tehdessäni. Mies ei voi käsittää, että viitsin kuunnella kasarimusaa ja vielä innostua siitä:)

Vierailija
26/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi tahmeasti. Vesilaitoksessa (omakotitalossa kun on ihku oma sellainen...) oli jo eilen ongelmia, ja niin oli tänäänkin. Naps, loppui vedentulo kaikista hanoista, ilman varoitusta. Vettä pullonpohjalla pari ruokalusikallista. Kun olin pukenut toppahousut, karvalakin, rukkaset ja takin ja päässyt postilaatikolle, ei Hesaria ollutkaan laatikossa. Taidan perua koko tilauksen siitä hyvästä.

Kun aikani tuossa pihalla puuhastelin vesiä alakerrasta pulloilla ja kattiloilla ylös, alkoi mielikin parantua. Ei tuossa auringonpaisteessa voi olla huonolla tuulella. Taidetaan mennä pihalle ihailemaan katolta sulavia lumia.

Kukkasella on taas ripuli. Eli alkoikohan tämä tauti kuukausi sitten ja välillä oli tauko, mutta on kestänyt, on. Viikolla kloorasin koko vessan ja eilen pakastin pöpöjä pihalla. Jos päästäisiin eroon vihdoin taudista. Piletykselle voimalähetys toisesta tautipesästä. Ihme mahatautikierre tänä keväänä.

Tea, menen samaan aikaan samaan kaupunkiin kuin lekurit. Ai mistä tiedän? Kun menen kaverille yöksi, joka lähtee kanssa lääkäripäiville. Me taas mennään katsomaan siskon näyttelynavajaisia.

Kukkasen tanssissa on uusi liike, katseli modernia tanssia telkkarista, ja osaa lyyhistyä kasaan kuten tanssijat tekivät. Jalkakin nousee kuin taitoluistelijoilla.

Aurinkoa ja iloa,

Kukkuu

Vierailija
27/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvilla. Tyttö " lukee" kirjojaan omassa rauhassa. Pian lähdetään ulos, aivan upea päivä taas, tosiaan! Mennään varmaan meidän rantaan - tai siis järvelle pulkan kanssa kävelemään. Siellä pienellä järvellä taitaa taas käydä aikamoinen kuhina kun ihmiset urakalla kömpineet ulos järvenjäälle kävelemään, hiihtämään ja luistelemaan.

Ynis, mitä siinä sun herkkukeitossa oli? Se mitä eilen täällä kehuit, että hyvää oli :) Mun tekisi mieleni tehdä illaksi jotain lämmintä keittoa. Jos vaikka saisi hyvän reseptin täältä.

Aurinkolaseista tuli mieleeni, että kaipa ne täytyy myös kaivella jostain taas esiin. Kun tuo aurinko porottaa niin täysillä. Tytölläkin on kahdet eri aurinkolasit (kun en viime keväänä ollut kovin perillä aurinkolasi-varustelusta lasten osalta, niin tuli hankittua ensin vääränlaiset jotka sitten olivatkin ihan ok .. ja no joo ..) Mutta tyttö ei suostu lasejaan pitämään lainkaan. Repii ne välittömästi pois.

Eli kysymys: Suostuvatko teidän taaperot pitämään aurinkolaseja?? Mä olen kyllä vähän huolissani noista tytön silmistä kun ne a.lasit nyt olisi ihan hyvä suoja - mutta jos ei suostu, niin mitä siinä sitten voi tehdä.

Kaikkea sitä äiti-ihminen miettii. Kivaa kevätpäivää kaikille (joo, pakko kai se munkin on myöntää että kevät jo on ..)

Alli

Vierailija
28/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on laittaa vielä pikana. Minä hihittelen taas kerran täällä hyville jutuille :) Tällä kertaa nauruhermoja kutitti ihan hirveästi tuo Kukkasen moderni-tanssi. Voin sieluni silmin nähdä kuinka pieni tanssija lyyhistyy dramaattisesti jalan noustessa ilmaan. Heh. Ihana.

Vielä paranemista kaikille mahataudin kourissa kärvisteleville.

Ja nyt ulos!

Alli

Vierailija
29/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osan ketjusta ehdin yöllä lukee, mutta puhti loppui kesken eikä jaksanut vastata :)

Pilen perheeseen paranemista oksutaudista, pyykkiä varman piisaa. Ja kurjaa kun vielä korvajututkin siihen samaan syssyyn kiusaa :(

Allille yhtä mukavia aamuja toivotan :) Jotain hyötyä kerankin toisinpäin kun eilen valitin ettei saa nukkuua enää pitkään, tänään sain nukkua puoli ysiin! Kummatkin oli levottomia kyllä välillä, mutta nukkuivat uudelleen. Ainoo miinus, ett tuli kukuttua netissä yli puolen yön eli saldona väsymystä.

Jatu, lapset kuuntelee yllättävän tarkkaan, olen huomannut :D Voi typyä, voin kuvitella näyn! Varmaan teki mieli desinfioida koko tyttö, jaiks! Meillä on saldona pari kertaa pöntössä uinut uninalle, yök.

Tikru, kiva kun teilläkin oli eilen ainakin hyvä yö, tän aamun pinoo en oo lukenut vaan aloitin vastaamisen alusta. Eilen yritin iltapäivällä nukahtaa itse kun olin kuin horroksessa, mutta toisaalta hyvä etten nukahtanutkaan. Mun ei kärsi nukkua tai mua ei saa millään hereille eikä illalla uni tuu.

Käytiin eilen ihanalla retkellä. Ajettiin autolla yhdelle laavupaikalla jossa käyty valovuosia sitten. oli vielä olemassa ja kun kelkkareitti kulkee siitä niin ei tarvinnut tieltä kävellä kun sata metriä. Oli mukava ilma, pakkasta pari astetta ja tuo ihana aurinko paistoi. teimme notskit, herätin pojat autosta ja aloimme paistaan makkaraa. Pojat tepasteli laavussa ja kantoivat puita. Makkaraa odottivat malttamattomina, Nyttynen ei oikein halunnut ymmärtää että se makkara pitää olla lämmin ennen kuin syödään. Mahat pullollaan makkarasta ja mehusta menimme kävleen lammelle ja laskettiin pinestä nyppylästä mäkeä. Tosi ihana fiilis jäi, kun tehdtiin jotain KOKO perheen voimalla.

Illemmalla sitten tuli paskempi fiilis, kun mies kokoajan kuittaili mun tulvasta virkistypäivästä ja työmatkasta tosi v-mäisesti. sanoinkin että selvä perun kaikki koulutukset jos kerran on niin vaikeeta! Alkoi änkyttää jotain. Että tympii, niin kuin oisin jatkuasti menossa!!!!!!

Tea, oih shoppamisen iloja! Jospas minäkin sitten kun " rikastun" ylitöillä, jotain pitää itselle hankkii sanokkoot mitä tahansa. Mun pitis kans jotkut mustat housut sijoittaa tai sitten täytyy laihtua. Se olisi kyllä halvempi ja tärkeempi vaihtoehto. Iltarutiininne kuulostaa taivaalliselta. Milloinhan jaksaisin yrittää opettaa isompa nukahtaan itse, tuskin ikinä kun ei se pysy millään sängyssä jos en ole vieressä :( Tympii nyklyään tunti toista maata siinä kun voisi tehdä jotain muutakin, kamalan sitkaassa pojilla unet nykyään vaikka aamusta herätään aikaisin. Ketuttaa oikeesti aina maata siellä makkarissa ja pahimmillaan nukahdan itse vaikka pitis tehdä jotain muuta vielä, lukea, käydä suihkussa jne.

Nyt meni vaikeeksi kirjoittaa kun Nyttynen tahtoi syliin.

Lila, arkenne sujuminen kuulostaa ihanalta. Kyllähän se aika helppoo loppujen lopuksi oli alussa kun nyytti nukkui paljon. Ja kun ei oo mistään koliikeista kärsitty, niin pienistä kai sitä on valittanut. Ihana kuulla, että voitte hyvin ja jaksat!

nyt meni jo mahdottomaksi kirjoittaa, molemmat tuli koneelle, taäytyy kai jotain teletappipeliä isomman kansa hetki pelata, kun lupasin aamulla.

Aurinko armas, tule pilven takaa, lupasivat plussaa, mutta miinusta on vielä 6 astetta.

Tuttis

Vierailija
30/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosekeitto

1 sipuli

2 valkosipulin kynttä

2 rkl öljyä 1 tl currya

500 g bataattia

2 porkkanaa (200 g)

1 jauhoinen peruna (200g)

8 dl vettä

2 kasvis- tai kanaliemikuutiota tai fondia maun mukaan

2 rkl limettimehua

1/2 tl chilimausteseosta

1 tlk ranskankermaa (200 g)

2 tl hunajaa mustapippuria myllystä

suolaa

2 rkl korianteria

Kuullota sipulit öljyssä kattilassa. Lisää curry ja sekoita hetken aikaa.

Lisää kuutioidut bataatit, perunat ja porkkanat.

Lisää vettä niin, että kasvikset juuri peittyy.

Kun vesi kiehuu, lisää liemikuutiot tai fondi sekä limettimehu ja chilimauste. (Mulla ei ollut limettimehua, joten laitoin vähän sitruunaa).

Odota, että kasvikset kypsyy ja soseuta sauvasekottimella.

Lisää ranskankerma ja sekoita joukkoon.

Kuumenna kiehuvaksi. Lisää hunaja ja pippuri.

Lisää jauhettu korianteri.

Siinä pääpiirteissään. Ainekset sain kopioitua Hesarin sivuilta. Ohje muistista:)

Vierailija
31/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pilkillä kavereiden kanssa,poika nukkuu.

Tuli meileen yksi tapaus menneeltä viikolta. mies käski mun tilata autolle huollon. Minä soittelen huoltoon,vastaa nuorehko varsin sympaattinen miesääni,joka kysyy: " mikäs rekisterinumero? " Minä: " ööh,alku XXB-loppua en kyllä muista." naputtaa konetta,ei löydy rekisteristä. MInä:" no mun pitää soittaa miehelle ja kysyä rekkari." Teen sen ja kysyn siis mieheltä vaan rekkarin loppuosan. soitan miellyttävälle mieäänelle uudelleen," tässä on se rekkarin loppuosa" " ei täältä kyllä löydy" " minä: no,jos se alku olikin XXP? naputtaa konetta" ok,nyt löytyi nimellä XXX, minkäs vuosimallin auto on" minä: " öh tuota 96....tai ehkä 98," ok...minkäs mallin vectra? minä: " tota,ai mikä malliko? sellanen takaluukku siinä on,että ei ole farmari" seuraavaksi kyseli jostain tuuleutuksesta johon minä sopersin " ei ole ilmastointia,mutta edessä kyllä on ne luukut joista ilma puhaltaa" nyt alkoi jo tosissaan hävettää. Kyseli vielä jostain tuuletussysteemien uusimisesta ja mä olin ihan pihalla.Ehdotti pakokaasumittausta ja minä siihen et otetaan joo ilman muuta.Lopulta oli huollosta sovittu niin mies pyysi puhelinumeron johon voi ongelmatapauksissa soittaa.minä:" parempi ehkä antaa miehen numero kun osaa paremmin vastata tarvittaessa kysymyksiin" Sitten, " voi P,miehen numero on tässä puhelimessa(soitin kännykällä) enhän mä sitä tästä saa,enkä muista kun kännykällä aina soitan" tässä vaiheessa repesin ite ja aloin nauraa ihan hysteerisenä,mitähän se mies ajatteli,varmaan et ihan kaheli nainen.

Kevättä kaikkien mieleen,ajatelkaa kuika kohta tuoksuu märkä maa ja syyslapsoset pääsee kuravellileikkeihin!! jippii!!

tiivii,onneton tunari kaikkien teknisten laitteiden kanssa

Vierailija
32/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulu kovin hyvää, Motin tauti oli eilen parempi, mutta sitten oksensi yöllä. Säikähdettiin oikein kunnolla. Heräsin ensin sellaiseen tunteeseen ettei kaikki ole ok. Kävin vessassa ja tultuani Motti hengitti todella tiheästi. Katselin Mottia hetken lampulla, mutta mies oli meidän välissä, joten en kokeillut ollenkaan. Jäin makaamaan hereille joskos Motti kohta söisi. Hetken kuluttua Motti alkoi oksentaa, makasi selällään eikä herännyt ollenkaan, korisi vain kauheasti. Nostettiin pystyyn ja todettiin, että koko poika on kuuma kekäle ja mittari kipusi yli 39 asteen.

Oksennusta ei ole sen jälkeen tullut, aivan naatti poika on, mutta jonkin verran on jaksanut leikkiä, nyt nukkuu ja taas oli kuume 39,3. Taitaa olla joku tosi ärhäkkä virus, viikon on tämä kumma tauti kestänyt. Olen kyllä huolissani, mutta onneksi käytiin lääkärissä silloin perjantaina, niin voin soitella sille lekurille neuvoja jos tämä vielä pahenee. Ihana lääkäri on luvannut, että saa soittaa vuorokauden ympäri.

Jaksua kaikkiin muihin sairastupiin, toivotaan nopeaa paranemista, keväinen auringon paiste saa kyllä tahtomaan ulos!

Ihanalta kuulostaa Lila:)

Palaan siihen gallupiin myöhemmin, yöunet jäi hyvin vähiin, joten olen aivan väsy.

Aavis ja Motti

Vierailija
33/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten kävi, että T sairastui, ihan niin kuin arvelinkin. Kuume eilen hyppäsi 40 asteeseen ja hengitys rohisi ja pihisi. Siispä ei auttanut, kuin mennä päivystykseen spiralle. Verikokeetkin otettiin, mutta virustulehdushan se oli. Poika oli ihan naatti kun mentiin lääkärille. Onneksi oli fiksu hoitaja, ja laittoi meidät melkolailla jonon eteen, niin saatiin heti spiralla lääkkeet ja Pronaxenia kuumeeseen. Tunti siitä, niin poika juoksenteli pitkin käytäviä ja levitteli hyvin omaan tapaansa kuuluvasti kaiken alas... Lääkärikin näki, että lääkkeet vaikutti, niinpä päästiin sitten kotiin, vaikka aluksi jo " peloteltiin" osastohoidolla. Aattelin vielä illlasta käyttää uudestaan spiralla, niin jospa enskin yö menisi kohtuudella. Kunpa vain Neiti ei sairastuisi. Itsellä henki kutakuinkin pihisee (ihan kirjaimellisesti), ahtaalla on myös allekirjoittaneen hengitys, mutta aina sitä itse pärjää.

Piti tuolle Tiiviin auto-jutulle nauraa :D itse olen ihan samanlainen tekniikan ihmelapsi. Autosta tiedän suurinpiirtein merkin ja värin. Nooh, tankata osaan, mutta siihen se sitten rajottuukin. Ajamista ei oteta lukuun (mies voisi tietysti kommentoida tuotakin ajamispuolta!).

Lila! Ihanaa, että hyvin sujuu! Itsekin pelkäsin tuota hetkeä, kun mies menee töihin isyyslomalta, mutta äkkiä sitä saa arkirytmin päälle. Nykyisellään enemmän häiritsee, jos mies on kotona aamusta. Eli se on se mies joka sotkee rutiinit. Mitenkähän käy ens vkolla kun mies on talvilomalla ja seuraavalla viikolla menee polvileikkaukseen ja siitä sairaslomalle sitten. Apua, selvitäänkö arjesta enää ollenkaan?!

Yniskö se tulee tänne nurkille Vuokattiin talviloman viettoon? Toivottavasti on näin ihanat ilmat sittenkin; aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta eikä pakkastakaan ole kuin viitisen astetta (tosin aamulla oli -17 kun herättiin, mutta siitä se aurinko jo lämmittää). Kunpa pääsis vain itsekin ulos.

Diipa daapa, nyt katkes ajatus.... palailen, mikäli vielä henki pihisee ;)

Mimmu, kera talvilomalaisen ja kahden nukkuvan kersan

Ai niin ja Kukkuulle piti vielä kommentoida aiheesta " Kaikki kolmannessa synnytyksessä on helpompaa" . Kaikki muu, paitsi raskauskilojen pois saaminen... ei lähde läskit, ei....

Vierailija
34/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iih, olikohan virhe mennä:) Hulluus iskee jälleen. Muutama mukula piti ostaa mukaan ja 8 narsissiruukkua (joista osan vien sitten äidille koristeeksi juhliinsa).

Mimmu, mehän täältä tullaan. Miten kaukana Vuokatista asuttekaan? Enhän minä muistanut, että sielläkin päin majailee syysimmeisiä.

Enpä muuten usko Kukkuulla olevan ongelmia kilojen kanssa;)

Vierailija
35/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia pienille ja äideille jaksuja!!!

Tiivii, :-DDD. On paikkoja minne ei naiosen kannata soittaa/mennä. Esim. Auton huolto ja katsastus. Rautakaupat, muissa kuin sisustus- ja maalausasioissa. Siksi meillä on miehet, että ne hoitaa nuo asiat. Me naiset kun osataan hoitaa kaikki muut asiat. ;-)

Ihana aurinkoinen päivä ollut. Upea ilma oli olla Sinin kanssa ulkona. Ja kun ei ollut itsellä tukala olo ison mahan kanssa. Hmm. Iso mahahan on edelleen, mutta sentään 14cm on navanympäriltä kadonnut.

Karuja tarinoita synnäriltä; kysyin eräältä kätilöopiskelijalta että mikä on ollut mieleenpainuvin tapaus käytännönharjoitteluissa. Hän kertoi olleensa harjoittelussa Kiinassa. Toisessa sängyssä äiti oli ollut synnyttämässä, viereisessä pedissä (1.5m päässä) toiselle äidille oli tehty aborttia. Ei väliverhoja, ei mitään kivunlievitystä, Siis Kummallakaan!!! Äidille jonka toivottu vauva abortoitiin ei edes kerrottu syytä miksi niin tehtiin. Äiti oli tietenkin järkyttynyt että miksi se otetaan pois toivottu vauva, äiti kun oli naimisissa ja heillä ei ollut ennestään ollut lapsia. Rosa heräsi, syöttämään.. Lottovoitto on todellakin syntyä naisena Suomeen.

Lila75

Vierailija
36/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi kuitenkin kauheasti paranemista uusille sairastuplaisille, huhhuh. Eikös jo luulisi että tauteja olisi tässäkin pinossa jo ihan tarpeeksi sairastettu!!

Mekin olemme nimittäin mukana taas tässä joukossa. Ei se tytön nuha sitten mennytkään ohi, luulin jo olleen voiton puolella mutta eieiei .. Tänä aamuna kauhea korina ja todella paksua, inhottavan näköistä räkää. Menimme silti ulos kun ei muuten tyttö vaikuttanut kärsivän ja söikin aamulla OK. Lounaskin maistui ja päiväunet jotka olivat tosi pitkät. Mutta kun tyttö heräsi päiväunilta, oli tosi lämmin. Mittasin kuumeen ja melkein 39 astetta :( Sen jälkeen ei juuri ole muuta halunnut kuin hiukan juoda ja viili/jogurtti/marja-juttuja syödä. Pieni raukka :( Mikä ihme sitä vaivaa. Kuume laskee, nuha menossa pois - ja sitten taas koko rumba uudestaan! Huomenna kyllä tilaan lääkärin heti aamusta!! Ihan varmasti nyt jyllää joku suurempi pöpö.

Muuten olenkin ollut tosi tehokas tänään. Kävin tamppaamassa olohuoneen sohvan tyynyt ulkona, oikein oli terapeuttista hakata mattopiiskalla niin että nivelissä tuntui. Sitten imuroin oikein kunnolla muutoin tuon sohvan. Jynssäsin keittiön työtasot sekä altaat. Ehkäpä kevätaurinko saa tämän aikaan kun armoton valo näyttää kaiken lian ja pölyn. Ikkunat ovat aivan järkyttävät! Oksettaa edes katsoa niitä. Ja kaikkea muuta kotihommaa teen ihan mielelläni mutta inhoan todella ikkunoiden pesua! Se tökkii jostain syystä pahasti. Pitäisiköhän tilata siivouspalvelua siltä osin .. Sen rahan ihan mielellään sijoittaa omaan hyvinvointiin siltä osin. Tinkii sitten vaikka jostain muusta.

Lilalle piti vielä sanoa, että on tosi kiva lukea että teillä voidaan hyvin ja kaikki alkanutkin mukavasti! Kamala tuo juttu minkä kirjoitit niistä kiinalaisista naisista siellä paikallisessa sairaalassa :( Paha mieli tuli. Johtuikohan tuo abortti, että odotti tyttölasta? Siellähän ei tyttölapsilla ole mitään arvoa :( Pahalta tosiaan tuntuu ja kiitollinen saa olla tosiaan, että täällä asutaan!

Menen katsomaan pientä potilastani, omaa rakasta tyttöäni!

Alli

Vierailija
37/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen Itis reissu meni ihmeen hyvin,poika oli muksulassa ja typy nukku ½tuntia!Yhdessä syötii sitten..Kaikki sai aurinkolasit :-)

Ilta venähti saunan takia ja typyki oli nukkumassa vast klo22,mut ihmeen vähillä kiukuilla...HEräski ekan kerran puol7 juomaa vettä,puol8 vellin ja nukku yli 9 :-) Mun piti nousta aiemmin jumppaa..

On taas paljon sairastajia :-( paljon paranemista!

Mä kans luulen et Kukkuulle ei jää kilo-ongelmia :-)

Kevät tulee..Ynis on päässy kukka vauhtiin :-)

Pitäs typylle ruokaa antaa,pojat jäi viel pulkkamäkee...

jatu

Vierailija
38/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut ihana päivä! Lähdettiin heti aamupuuron jälkeen Oittaalle jossa hiihdeltiin vaihtuvin kokoonpanoin: ensin minä poikien kanssa, sitten mies poikien kanssa, sitten mies yksin, sitten minä yksin ja joka välissä vielä pojat vähäsen siinä ympärillä. Lilli nukkui enimmän osan aikaa rattaissa, hereillä ollessaan hän tepasteli ympäriinsä ja ihmetteli lunta ja väenpaljoutta. Ja ilma oli mitä mahtavin!

Ainakin esikoinen sai Oittaalta muistoksi paljon pisamia, itse en ole vielä uskaltanut peiliin katsoa ;-) Vaikka sopisihan ne pisamat ihan hyvin yhteen tukan kanssa joka eilen kampaajalla sai kauniin punaisen värin. Mistä tulikin mieleeni, etten ehtinyt perjantaina kehua Yniksen upeaa tukkaa, vaikka meinasin. Hieno on!

Nyt miesväki meni vielä uudestaan ulkoilemaan, minä en enää viitsinyt kun Lillin posket hehkuvat aamupäivän ulkoilusta punaisena ja lämpimänä. Eikä rasvatakaan voi kun ylihuomenna on ne prickit.

Eilen esikoinen nukahti siis sohvalle neljän aikaan kun oli haettu juhlista kesken pois. Nukkui siinä kunnes heräsi, kävi pissalla, riisui vaatteet, puki pyjaman ja meni sänkyyn jatkamaan unia. Puoli viideltä aamulla hän tuli meidän makuuhuoneeseen kysymään mitä kello on, haki itselleen vettä juotavaksi ja meni taas sänkyyn jatkamaan unia. Heräsi sitten seitsemän jälkeen aamulla. Eli nukkui viisitoista tuntia putkeen! Ilmeisesti tauti voitettiin melko helposti. Nyt minua jännittää vain huominen koulupäivä, pitäisiköhän ilmoittaa opettajalle että näin on käynyt niin opettaja tietää varautua mahdolliseen kiusaamiseen? Vai luottaisinko vain pojan kavereihin?

Tiivii, hih, kerroitpa hauskasti puhelustasi. Ehkä laitat ensi kerralla miehen hoitamaan mokoman asian ;-). Minäkin kävin viemässä itse auton katsastuksen jälkitarkastukseen muutama viikko sitten mutta siellä ei tarvinnut muuta kuin juoda kahvia joten selvisin ihan hyvin.

Lila, kiva että teillä arki sujuu.

Mimmun T:lle, Aaviksen Motille, Pilen Valmalle ja Kukkuun Kukkaselle oikein pikaista paranemista! Myös muille tautisille paranemissäteitä, en tainnut muistaa ihan kaikkia. Meillä muuten esikoinen pienenä reagoi juuri tuohon kuumeen nopeaan nousemiseen oksentamisella, mistä lie johtuu. Eli vaikkei kyseessä olisi vatsatauti niin silti kuumeen nouseminen aiheutti oksentamisen.

Jokohan sauna alkaa olla lämmin... Taidan käydä katsomassa.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
39/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen verran tykkäsin viikko sitten alkaneesta Tanssii tähtien kanssa ohjelmasta, että odotan sitä ihan innoissani:)

Eilen sitten kävin kaverin kanssa istumassa iltaa. Olin ennen 23 kotona ja miehen yllätykseksi en edes kaatokännissä:) No en nyt yleensä ihan siinä kunnossa ole mutta eilen otin vain siiderin ja punaviinilasin. Kiva oli jutella rauhassa.

Tänään on ollut ihan mieletön ilma! Aamulla kun mentiin ulos, pakkasta oli mittarin mukaan jotain 11. Laitettiin hulluna vaatetta Onnille, kun yleensä on ollut vielä kylmä viima. Ihmeteltiin sitten kun ei poikaa kiinnostanut kävellä ja totesin pukeneeni itsekin liikaa. Sisälle tullessa poika oli ihan kuumissaan. Aurinko lämmitti niin kovasti tyynessä säässä. Iltapäivällä oli enää -1 pakkasta.

Viime yökin nukuttiin loisteliaasti, joskin se oli " vain" 10-tuntinen. Mielettömiä päiväunia tuo ukkeli vetelee. Nyt oli tänään jo kolmas päivä kun nukkui pitkään. Tänään 3h. Varmaan sekin vaikutti (uskon ainakin), että täällä oli elämää ja ääniä unten aikaan. Pakattiin nimittäin miehen kanssa muuttokuormaa.

Hui, niin se muutto vaan lähenee. Astioista saatiin aika suuri osa jo pakattua, kirjahylly on tyhjennetty jne. Ja vaatteista kirpparille menevät on karsittu. Iso osa laatikoista lähtee huomenna anopin ja appiukon mukaan.

No niin, röyhkeästi ensin omat kuulumiset:/

Todella hurjan kuuloisia tauteja liikkeellä. Toivottavasti tauti pahaset poistuvat pikimmiten.

Tuttikselle piti sanomani, että ihanalle kuulosti teidän makkaranpaisto retki. Tänään mies just tuumaili, että ilma oli täydellinen jäällä hiihtelyyn. Totesi samaan hengenvetoon, että Onnin kanssahan ei voi mennä kun se ei viihdy missään:/ Tottahan se onkin tavallaan. Ja varsinkin mulla itsellä on semmonen ennakko asenne aina tuommosia reissuja kohtaan, että jää usein tekemättä koska en osaa olla stressaamatta mistään sitten.

Hampaiden pesu. Voi jee, että se on meillä ykköspuuhaa. Ei meinaa uskaltaa vessan ovea avata päiväsaikaan monesti, kun heti on yks tyyppi haluamassa hampaiden pesulle=imemään hammasharjasta vettä ja kasteleen hihat. Nytkin itki vessan oven takana äsken ja päästin pojan sinne. On ollut varmaan pian 10min. Seisoon tuommosen Liha Polarin muovisen laatikon päällä. Ja mikä huuto tulee, kun homma lopetetaan.

Puuhagee taisi olla ilmoilla. Minäkään en lukeudu niihin äiteihin, jotka touhuaa tai paremminkin leikkii lapsen kanssa paljon. Enimmäkseen touhutaan yhdessä kotihommia, imuroidaan jne. Aamuisin on nyt tapana Onnilla pyytää lastenlevy soimaan. Sitten osoittaa telkkaria, että kiinni tai ainakin ääni pois:) Sitten se vaan kuuntelee, tanssiskelee ja leikkii musiikin soidessa. Sänky sijataan, tiskataan (Onni roikkuu lahkeessa), ulkoillaan jne. Jos jotain leikkejä pitää mainitan, rakennan joskus ehkä legoilla tai sitten autan tuon nalletalon kanssa, kun aina pitää laittaa tikapuut paikoilleen. Onni ihan kivasti toisinaan piirtelee tuohon piirrustuslevylle tai leikkii itsekseen jotain.

Pian pitää saunaan mennä, että ehtii katsoon tanssimista:)

T-P

Vierailija
40/40 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että kehuit hiuksiani. Minä kun ajattelin lähtiessä, että toivottavasti kukaan ei edes katso, vaikka kiharoista aikoinani intoilin. Pari päivää kun on hattu päässä, niin eipä ole hääppönen lopputulos, vaikka kuinka yrittäis laittaa hiuksia:) Kiharoistakaan ei ole paljoa jäljellä.

Mun veljellä on muuten silleen, että oksentaa välillä ihan sikana flunssassakin, kun korkea kuume aiheuttaa sitä. On aina ollut sellainen ja jos kuume nousee, niin sitä tulee yleensä lähes 40 astetta.

Nyt pakko mennä iltapuuhiin. Täällä on levottomia, kitiseviä lapsia.