Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yhtäaikaa fiksu ja tyhmä?Siis puutteellinen käytännön älykkyys, maalaisjärki

Vierailija
23.11.2016 |

Siis pystyn ymmärtämään esim. matemaattisia malleja tai muita teoriajuttuja, oivallan nopeasti mistä on kyse ja vaikutan fiksulta, MUTTA sitten taas kun tulee käytännön asia, jonka oletetaan sujuvan, tuottaa se minulle vaikeuksia ja vaikutan aivan tampiolta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemusta vastaavasta?

ap

Vierailija
2/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Jonkun yksinkertaisen jutun tajuaminen/suorittaminen voi mennä ihan pieleen. Esim. aikataulujen organisointi matustuksessa/kavereiden kanssa. viivytän ratkaisuja viime tinkaan ja mietin kaikkia vaihtoehtoja (sitten kun x niin y, mutta jos w niin sitten taas x ei onnistu ja y pitäisi tehdä a:n ja b:n kautta...) lopulta ratkaisen asian kauhean paineen alla mahdollisimman epäfiksusti ja kärsin sitten siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans tyhmä ja fiksu samassa.

Vierailija
5/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on erittäin akateeminen mutta maalaisjärki uupuu.

Erinomaisesta koulusta erittäin vaikea tutkinto

Yritti keittää itselleen kananmunan nakkaamalla yhden mikroon (muna räjähti)

Puhuu kolmea kieltä natiivitasolla

Ei tiennyt, että pölynimuri pitää tyhjentää (osti uuden, kun vanha ei toiminut)

Korkea virka hienossa firmassa

Luuli villaa vedenpitäväksi, koska lampaat (mitä vit?!)

Kultturelli ja lukenut

Ei osaa vaihtaa lamppua

OK, tuo lammaskommentti on teini-iältä mutta muuten on vieläkin vähän pösilö näissä käytännönjutuissa. Rakas mutta pösilö :)

Vierailija
6/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän vastaavia kokemuksia. Töissä ihmetellään älykkyyttäni ja kykyä hoitaa monta asiaa yhtä aikaa. Sen sijaan arjen asiat mukaan lukien siivouksen ovat minulle hepreaa ja kotini muistuttaa kaatopaikkaa. 

Vierailija
7/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyttä on monenlaista, akateeminen voi olla täysi idiootti arkielämässä lukeneisuudesta huolimatta.

Vierailija
8/8 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen idiootti, jonka käsissä esimerkiksi useat tekniset vempaimet menevät rikki. Pelkästään uuden kaukosäätimen tai älypuhelimen käytön opettelu tökkii. Asioiden aikatauluttaminen on hankalaa ja viivyn usein omissa ajatuksissani niin, että vaikutan hömelöltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi