Miksi tupakka tuntuu pahalle keuhkossa, vaikka olen polttanut jo pitkään?
Olen siis polttanut 1.5v.
Ja poltan riippuvuuden takia.
Kuitenkin tupakan vetäminen henkeen on tuntunut jo pitkään lievästi pahalta.
Ei mitään karvimaa tuskaa, mutta vähän kuitenkin tuntuu inhottavalle keuhkossa. Ei oikeastaan edes satu vaan sellainen jännä ärsytyksen tunne.
Onko se kaikilla tupakoitsijoilla?
Nyt olin 2 pv polttamatta ja ratkesin tänään ja huomasin, että 2 pv tauon jälkeen tupakansavu ei tuntunut millekkään keuhkossa!
Eli mikä tuo inhottava tunne on keuhkossa?
Ja miksi se helpotti parin päivän tauon jälkeen? Se ei siis tunnu kuin poltraessa mutta nyt tauon jälkeen polttaminen tuntui kumman hyvälle.
Aion kyllä yhä lopettaa, mutta mietin tota tunnetta! Pitäiskö huolestua?
Merki jstain vakavasta?
Kommentit (19)
Siellä on joku tulehdus. Krooninen?
No miksi pitää polttaa? Ite en ainkaa polttaisi jos se pahalta tuntuisi.
T. 12v polttanut
Ei ole lekuria paikalla. Lopeta se polttaminen, sun kroppa kertoo sillä pahalla ololla että se ei ole ok juttu!!!!!!!!!!!!!!!
Keuhkoahtauma ei ole kiva tauti, siinä tukehtuu hi-taas-ti kuoliaaksi. Sitäkö sä haluat?
Ensimmäiset henkoset lamaa keuhkojen värekarvat, joten kun puolustus on lyöty nurin on pöpösten on helppo marssia kohti keuhkorakkuloita ja verenkiertoa.
Mutta kun tää tunne on jatkunut pitkään. Mitä jos sielä on ollut joku tulehdus pitkään?
Eikö se voi myös aiheuttaa syövän?
Siis pitkään jatkunut ärsytystila?
- Ap
En tiedä mistä puhut. Hyvältä se minusta on aina tuntunut. Kannattaa lopettaa niin ei tarvitse miettiä tälläisiä.
No valitettavasti ne keuhkot ei mitenkään totu kestämään sitä savua, ne tuhoutuu.
Kannattaa googlettaa mitä tuhoja tupakka tekee keuhkoille. Muutakin kuin syöpää. Tiesithän että esim. keuhkoahtauma ei parane koskaan. Sen etenemisen voi vain pysäyttää lopettamalla polttamisen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lekuria paikalla. Lopeta se polttaminen, sun kroppa kertoo sillä pahalla ololla että se ei ole ok juttu!!!!!!!!!!!!!!!
Keuhkoahtauma ei ole kiva tauti, siinä tukehtuu hi-taas-ti kuoliaaksi. Sitäkö sä haluat?
Keuhkoahtauma ei tule ihan viikossa eikä kahdessakaan. Itse lopetin ahtauman pelon takia, mutta olen aapeetä juttujen perusteella 20 vuotta vanhempi.
No oletko katsonut kertaakaan valokuvaa tupakoitsijan mustiksi tervautuneita keuhkoista? Sitten mieti sitä kipua siinä samalla kun vedät savua henkeen niin ehkä se kipu ei tunnu enää niin kovin oudolta.
Se on myrkky eikä sitä ole tarkoitettu ihmiselimistölle. Vaikka eiköhän tämä ollut provo. Ei kukaan voi olla noin tietämätön.
Se kertoo siitä, että keuhkojen limakalvo ärtyy tupakansavusta. Tauko auttaa sitä paranemaan. Mitä pitempään poltat, sitä hitaampaa toipuminen on. Itse tunnen yhden, joka sai keuhkoahtaumataudin alle nelikymppisenä. Se on ihan järkyttävä tauti sairastaa.
Tietämätön? Niin mutta eihän tupakan kuulu tottumisen jälkeen pahalta tuntua?
Mulla vaan tuntuu :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keuhkoahtauma ei tule ihan viikossa eikä kahdessakaan. Itse lopetin ahtauman pelon takia, mutta olen aapeetä juttujen perusteella 20 vuotta vanhempi.
Ap. on polttanut pitempään. Mun miehellä diagnosoitiin keuhkoahtauma 25-vuotiaana. Oli ollut polttamatta jo pari vuotta.
Miten ihmeessä kukaan uskaltaa polttaa?
Itse oon saanut kammon kun isän kituminen oli niin kauheaa katsottavaa. Oli vielä ollut polttamatta 20 vuotta. Silti tuli syöpä ja oli keuhkoahtaumakin. Ne kivut oli kauheita, jatkuva happipullon kanssa eläminen ja silti on tukehtumaisillaan. Kasvaimia ympäri kroppaa. Ihan järkyttävää. :(
Pappa kuoli keuhkosyöpään kun olin lapsi, verensyöksyyn tukehtui.
Itellä oli sama, kun poltin. Mutta en tiedä mistä johtui.