exä oli maksanut mun tilille palkkaa
Välit meni poikki noin 3 kuukautta sitten, oltiin yhdessä kaksi vuotta. Otin äsken tiliotteen ja siellä oli 300 euron pano selvityksellä "toimistosiivous 1.8.2016, sis alv".
Tuo oli sellainen päivä, jonka tosiaan olin hänen kanssaan raivaamassa yrityksensä toimistoa, tehtiin perusteellinen tavaroiden poisvienti + siivous katosta lattiaan.
Haluaisin tietysti palauttaa rahat, mutta mulla ei ole hänen tilinumeroa. Hänellä oli mun tilinumero, kun oli kerran maksanut yhdet konserttiliput mun tilille. Hän on yrittäjä, joten tuo on tietysti hänelle verovähennyskulpoinen kulu. Mun pitäisi ilmoittaa summa veroilmoituksessani - enkä halua muuta kuin palauttaa summan. Miten sen teen?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä.
Kyllä on murheet. Jos ei raha kelpaa niin anna pois. Eiköhän kadulta ottajia löydy.
Ei se raha kuulu kadullakulkijalle. Haluan palauttaa sen exälleni. Onko vaikeata ymmärtää??
Ap
No laita exällesi viesti, jossa kerrot, että et tahdo rahoja ja pyydä tilinumero palautusta varten.
Jos ei vastaa niin unohda koko juttu.
Kuinka avuttomia ihmiset ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä.
Kyllä on murheet. Jos ei raha kelpaa niin anna pois. Eiköhän kadulta ottajia löydy.
Ei se raha kuulu kadullakulkijalle. Haluan palauttaa sen exälleni. Onko vaikeata ymmärtää??
Ap
Kysy sitten sen tilinumeroa siltä itseltään. Ei me tääll tiedetä sun exäs tilinroa. Tai jos et saa tilinroa, ota käteisenä ulos ja postita/vie postilaatikkoon. Vai etkö tiedä missä mies asuu?
Ap, soita pankkiisi ja sano, että on tullut sinulle kuulumaton suoritus, pyydä palauttamaan maksajalle. Joskushan muistaakseni palkkojakin mennyt väärille tileille, lehdissäkin taisi olla.
Kyllä ne varmaan pankin kautta palauttavat, tietävät kuitenkin tilinumeron, jota ei tässä tapauksessa tarvitse sullekaan kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap takaisin.
Pari vastaajaa ehdotti exälle soittamista. Ei vastaa puheluihini.
Kukaanhan meistä ei tiedä, millaisen tositteen on tehnyt firmansa kirjanpitoon, mulla lukee tiliotteessa vain tuo 300, sis alv.
Minullakin on y-tunnus, joten tuota ei tarvitse käsitellä palkkana. Voin laatia oman tositteen, maksaa alvit päältä pois ja kirjata loput verotettavaksi yritystuloksi, ihan ok. MUTTA KUN EN OLISI HALUNNUT TÄLLAISTA RAHAA. Jotenkin loukattu olo.
Mitä pirua teet Y-tunnuksella, jos et kerran suostu ottamaan vastaan maksua palveluistasi ja koet tulleesi loukatuksi, jos joku ostaa yritykseltäsi jotain!? WTF oikeesti!?
Ap