Miehillä, jotka haluavat kontrolloida naisia, on todennäköisesti mielenterveysongelmia
Indiana Universityn tekemän tutkimuksen mukaan miehillä, jotka pitävät itseään pelimiehinä, ja jotka haluavat kontrolloida naisia, on todennäköisesti useammin mielenterveysongelmia kuin "betamiehellä".
Minusta on hauskaa, että tämä asia on tiedetty tälläkin palstalla jo vuosikausia, mutta silti tarvittiin oikein yliopiston teettämä tutkimus aiheesta...
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Indiana Universityn tekemän tutkimuksen mukaan miehillä, jotka pitävät itseään pelimiehinä, ja jotka haluavat kontrolloida naisia, on todennäköisesti useammin mielenterveysongelmia kuin "betamiehellä".
Minusta on hauskaa, että tämä asia on tiedetty tälläkin palstalla jo vuosikausia, mutta silti tarvittiin oikein yliopiston teettämä tutkimus aiheesta...
Minusta taas on "hauskaa", että tässä tuodaan esiin sukupuoli.
Ihan kuin kontrollihaluiset naiset olisivat OK ja mieltään terveitä?
"miehiä nyt vähän kuuluukin alistaa"?
Tässä tulee esiin sukupuoli, koska se oli olennainen osa tutkimusta. Kismittääkö? Tutkimuksen mukaan pelimiehillä ja kontrollinhaluisilla miehillä on suuri todennäköisyys mielenterveysongelmiin, ja se on faktatietoa tuon tutkimuksen valossa. Tutkimuksessa ei tutkittu naisia.
Itsevarma narsisti ja heikkoitsetuntoinen läheisriippuvainen vetävät toisiaan puoleensa.
Pitkällä aikavälillä narsisti tuhoaa kiltin ihmisen. Mielenterveyden järkkyminen on looginen seuraus äärimmilleen viedystä henkisestä väkivallasta. Fyysinen nöyryytys sisältää aina henkisen nöyryytyksen.
Arvostakaa itseänne kiltit, älkää jääkö revittäviksi.
Olisi kiva lukea tämä tukimus, mitenköhän se on tehty?
Kysytty tuhansilta miehiltä: Oletko pelimies, joka haluaa kontrolloida naisia? Sen jälkeen verrataan "kyllä"-vastanneiden joukkoa johonkin potilasrekisteriin. Yli 50 prosentilla (=todennäköisesti) tästä "kyllä"-vastanneiden joukosta pitäisi siis olla todettuja mielenterveysongelmia.
Tai ehkä niin, että ensin kysytään: oletko pelimies, joka haluaa kontrolloida naisia. Sitten kysytään, että onko sinulla mielenterveysongelmia.
Oli tutkimus tehty niin taikka näin, niin eipä tulokset kovin yllättäviä tosiaan ole. Varmasti löytyy mielenterveysongelmia enemmän sellaisesta joukosta, jossa vastataan ensimmäiseen kysymykseen myöntävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on "hauskaa", että tässä tuodaan esiin sukupuoli.
Ihan kuin kontrollihaluiset naiset olisivat OK ja mieltään terveitä?
"miehiä nyt vähän kuuluukin alistaa"?
Tässä tulee esiin sukupuoli, koska se oli olennainen osa tutkimusta. Kismittääkö? Tutkimuksen mukaan pelimiehillä ja kontrollinhaluisilla miehillä on suuri todennäköisyys mielenterveysongelmiin, ja se on faktatietoa tuon tutkimuksen valossa. Tutkimuksessa ei tutkittu naisia.
Ei heillä ole "suuri todennäköisyys" mielenterveysongelmiin, vaan noiden ominaisuuksien ja mt-ongelmien välillä on vahva korrelaatio.
http://psycnet.apa.org/?&fa=main.doiLanding&doi=10.1037/cou0000176
"The three norms that researchers found to have the most consistent negative effects on men's mental health were self-reliance, pursuit of sexual promiscuity, and power over women. Y. Joel Wong of Indiana University Bloomington was not surprised by the results. "It's not rocket science," he tells Popular Science. "It’s something that’s been demonstrated over 20 years of research."
So what accounts for the consistent effects of these three norms in particular? Wong says that self-reliance is outdated in a world that increasingly stresses interdependence and interconnectedness among people. "The norm of self-reliance is increasingly not helpful," he says. "You have to often rely on others."
The other two – the pursuit of sexual promiscuity and wielding power over women – are not just associated with masculinity, but closely tied to sexism, Wong says. No big shock there. He points out that what makes them particularly harmful now, though, is that societal attitudes have changed over time to make these qualities increasingly unacceptable. "Perhaps 30 years ago you could behave in a sexist manner, you could do and say things that'd be inappropriate and get away with it," Wong tells Popular Science. "People would suffer in silence and not speak out. But that’s changed a lot."
It would be remiss to approach this topic without recognizing the reality that, to many people, these qualities simply encompass what it means to be a man. Many believe that these traits are biologically ingrained, and critical for the evolutionary success of our species. It's not hard to see the appeal of being self-reliant, for example – being strong enough to best life's challenges without assistance. But putting too much stock in self-reliance could also make it hard for a man to reach out for help in times of crisis or difficulty, as this research suggests. This can have a negative effect on men's mental health, especially if they think any other course of action would emasculate them. In such a scenario, suffering in silence may appear to be the only acceptable option."
http://www.popsci.com/research-shows-that-toxic-masculinity-is-harmful-…;
Ihmisillä, jotka haluvat kontrolloida toisia ihmisiä, on mt-ongelma.
No juu. Samoin voi sanoa, että ihmisillä, jotka kuulevat ääniä, on yleensä mt-ongelma. No shit Sherlock.
Sama pätee oikein hyvin myös toisinpäin. Se tosin tekee 90% naisista mielenterveysongelmaisia mutta sehän onkin totta.
Todennäköisesti tässä on tutkittu ihmisiä jotka nimeävät itsensä pelimiehiksi tms. Ei silleen ihme että sattuvat olemaan miehiä.
Luin muuten kiinnostavan kolumnin siitä miten tuollainen mgtow ja lassukka -ideologia, missä kaikki on mustavalkoista peliä jossa heikkojen sietääkin saada turpaansa, on yhteydessä mm. kouluampujien rikkinäiseen maailmankuvaan. Internet on vaan antanut henkisesti heikoilla mahdollisuuden tukea toisiaan näissä harhoissa.
Melkoisen kasan diagnooseja sais kyllä rutistettua ulos näistä palstankin ruikuttajista. Ei siinä mutään, mt ongelma voi osua kenelle vaan. Niiden tiedostaminen ja hoitoon hakeutuminen on se ydin asia. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Niin ei se luonne taida ratkaistakkaan, vai mitä naiset ?
Vierailija kirjoitti:
Sitten taas toisaalta mulla on läheinen ystävämies, joka on ulkoisilta ominaisuuksilta ihan samanlainen (lyhyt ja hintelä), mutta ei pidä itseään minään alfana. Päinvastoin, hän osoittaa hyvin avoimesti mm. herkkyyttään, huumoriaan, haavoittuvuuttaan, rakkauttaan ja kaikkea muutakin "epämiehekästä". Siitä huolimatta tai ehkä juuri sen takia hänen ympärillään suorastaa kuhisee viehättäviä, rakastavia naisia! Ihan itse omin silmin olen tämänkin asian todistanut. Mua aina huvittaa nämä alfa/ beta-jutut, kun itsensä alfaksi luokittelevat eivät tunnu ymmärtävän, että heidän käytöksensä vetoaa vain sisäisesti rikkinäisiin, läheisriippuvaisiin ja aitoon rakkauteen kykenemättömiin naisiin. Tai ehkä ymmärtävät ja tämä on tavoitekin? Sitä rikkinäistä kun on paljon helpompi kontrolloida...
Aika tasan tuollainen minäkin olen. 172 cm, 67 kg, pitkäaikaistyötön, mutta sosiaalisesti taitava, komea ja riippumaton. Ei siihen tarvitse mitään muuta. Sosiaalisesta taitavuudestani johtuu mm. se, että en vitussa ala itseäni alfaksi kutsua oikeassa elämässä. Sehän on ihan helvetin vammaista puuhaa. Yksin on kuitenkin mukava tietää olevansa alfa ja kirjoitella siitä anonyymina nettiin.
T: Se keskustelun toinen alfa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei se luonne taida ratkaistakkaan, vai mitä naiset ?
Miten niin ei ratkaise? On naisia, joiden mielestä on ihan ok, että mies on kontrolloiva. Yleensä nämä naiset ovat läheisriippuvaisia eli siis siten mt-ongelmaa heillä itselläänkin tai sitten arvomaailma on hyvin konservatiivinen ja heidän mielestään miehen kuuluukin olla nk perheen pää. On myös naisia, joiden mielestä ei ole ok, että mies on kontrolloiva. Nämä naiset eivät kauaa kontrolloivan miehen kanssa olekaan vaan nostavat kytkintä heti, kun tuo ominaisuus miehessä tulee esille.
Miehet, jotka puhuvat alfa- tai betamiehistä ovat KAIKKI luusereita. Totaaliluusereita.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jotka puhuvat alfa- tai betamiehistä ovat KAIKKI luusereita. Totaaliluusereita.
Mielipiteesi on huomioitu ja sukupuolesi takia arvottomaksi todettu.
Vierailija kirjoitti:
Tässä mainio esimerkki viestistä, joka ei tuo keskusteluun mitään lisäarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen muiden mielestä betamies, omasta mielestäni täysi alfa. Tämä on jännä ilmiö, en tiedä mistä se johtuneekaan. Mutta anyways, minulla ei ole mielenterveyden kanssa mitään ongelmia, olen terve kuin pukki sillä mentaaliosastolla.
Mä tutustuin muutama vuosi sitten mieheen, joka luuli itsestään samaa. Oli lyhyt ja hieman hintelä mies (missä ei siis sinänsä ole todellakaan mitään vikaa), ja luonteeltaan jotenkin tosi takertuva. Piti kuitenkin itseään hyvinkin miehekkäänä ja luonteeltaan vahvana, vaikka oikeasti kyseessä vaikutti olevan vain omasta epävarmuudesta johtuva tarve kontrolloida varsinkin niitä naisia ja esiintyä jonakin johtohahmona. Aluksi mulla ihmetytti se, sitten suututti, lopulta nauratti ja nykyään säälittää. Kyseinen mies ihan aidosti oli mm. sitä mieltä, että hänen tehtävä miehenä on jotenkin asettaa raamit mahdollisen naisystävän ajatusmaailmalle ym. :D Ne näkemykset oli kyllä jotenkin täysin käsittämättömiä...
Sitten taas toisaalta mulla on läheinen ystävämies, joka on ulkoisilta ominaisuuksilta ihan samanlainen (lyhyt ja hintelä), mutta ei pidä itseään minään alfana. Päinvastoin, hän osoittaa hyvin avoimesti mm. herkkyyttään, huumoriaan, haavoittuvuuttaan, rakkauttaan ja kaikkea muutakin "epämiehekästä". Siitä huolimatta tai ehkä juuri sen takia hänen ympärillään suorastaa kuhisee viehättäviä, rakastavia naisia! Ihan itse omin silmin olen tämänkin asian todistanut. Mua aina huvittaa nämä alfa/ beta-jutut, kun itsensä alfaksi luokittelevat eivät tunnu ymmärtävän, että heidän käytöksensä vetoaa vain sisäisesti rikkinäisiin, läheisriippuvaisiin ja aitoon rakkauteen kykenemättömiin naisiin. Tai ehkä ymmärtävät ja tämä on tavoitekin? Sitä rikkinäistä kun on paljon helpompi kontrolloida...
No kun alfamiehet vetoavat lähes kaikkiin naisiin niin eikö tämä sitten tarkoita että lähes kaikki naiset ovat sisäisesti rikki, läheisriippuvaisia ja kykenemättömiä rakkauteen? Ja näiden mt- ongelmien pitää myös sitten olla osa naisen biologiaa sillä luonnonlait määrittävät miksi naiset ihailevat ja tavoittelevat alfamiehiä.
Mä tutustuin muutama vuosi sitten mieheen, joka luuli itsestään samaa. Oli lyhyt ja hieman hintelä mies (missä ei siis sinänsä ole todellakaan mitään vikaa), ja luonteeltaan jotenkin tosi takertuva. Piti kuitenkin itseään hyvinkin miehekkäänä ja luonteeltaan vahvana, vaikka oikeasti kyseessä vaikutti olevan vain omasta epävarmuudesta johtuva tarve kontrolloida varsinkin niitä naisia ja esiintyä jonakin johtohahmona. Aluksi mulla ihmetytti se, sitten suututti, lopulta nauratti ja nykyään säälittää. Kyseinen mies ihan aidosti oli mm. sitä mieltä, että hänen tehtävä miehenä on jotenkin asettaa raamit mahdollisen naisystävän ajatusmaailmalle ym. :D Ne näkemykset oli kyllä jotenkin täysin käsittämättömiä...