Miten ihmeessä noissa Brumbergin pusuissa saa vieläkin olla tuo alkuasukkaiden kuva????
Tai mitä nyt ovatkaan, en edes kunnolla tiedä mistä pitäisi olla loukkaantunut mutta ei toi voi oikein olla!!!!
Kommentit (50)
No mikä siinä nyt on kamalaa? Sekö olis parempi, jos siinä olisi vaaleaihoisia? Minusta se alkuasukaskuva on söpö ja kyllä edelleenkin tulee sanottua neekerinpusuiksi, mutta en minä kyllä miellä mikään rasisti olevani silti.
Vierailija kirjoitti:
No mikä siinä nyt on kamalaa? Sekö olis parempi, jos siinä olisi vaaleaihoisia? Minusta se alkuasukaskuva on söpö ja kyllä edelleenkin tulee sanottua neekerinpusuiksi, mutta en minä kyllä miellä mikään rasisti olevani silti.
Et mielläkään mutta ei sen sanan käyttö silti ole ok. Ennen ehkä oli mutta ajat ovat muuttuneet. Vertaa jos joku sanoisi sinua vaikka pillutelineeksi ja sanoisi perään "mut en mä mikään sovinisti ole enkä tarkoita pahalla"
Vierailija kirjoitti:
No oletpa kun tuollaista sanaa käytät. Hyi häpeä. Kyllä mua hävettää olla suomalainen, tuollaisia tuotteita!!
Voi niitä aikoja, kun käsityksenme olivat peräisin näistä. Tuo oli positiivinen. Nyt jos joku laittaisi somalimiehen varaan brändinsä, niin ei arvais syödä kun tiiä mitä hennaa niissä ois.
Pitääkö siinä olla joku kuva? Ja onko niiden pakko olla pusuja? Eikö voisi keksiä muuta?
Mustat pussaamassa, onhan siinä jo rasismia. Ja ihan kuin kaikki olisi jotain alkuasukkaita, jotka vaan pussailee.
On niiden elämässä muutakin.
Onneksi minulla ei ole aloittajan kaltaisia ongelmia. Olen sinut oman rasistisuuteni/rasistittomuuteni kanssa. Oma epävarmuus on pahinta.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö siinä olla joku kuva? Ja onko niiden pakko olla pusuja? Eikö voisi keksiä muuta?
Kakkaa
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä aikoja, kun käsityksenme olivat peräisin näistä. Tuo oli positiivinen. Nyt jos joku laittaisi somalimiehen varaan brändinsä, niin ei arvais syödä kun tiiä mitä hennaa niissä ois.
Katsokaa Yle Areenasta dokumenttisarja Afroamerikkalaiset. Siinä oli mielenkiintoista juttua propagandan vaikutuksesta.
Orjuuden aikaan mustat kuvattiin iloisiksi, lauhkeiksi, uskollisiksi, ahkeriksi ja luotettaviksi. Heille saattoi hyvin antaa vaikka pienet valkoiset lapset hoitoon. Vasta sisällissodan aikaan ja jälkeen kuvat muuttuivat halventaviksi. Propaganda toimii!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla ei ole aloittajan kaltaisia ongelmia. Olen sinut oman rasistisuuteni/rasistittomuuteni kanssa. Oma epävarmuus on pahinta.
Se on aloittajan ongelmien kaltaisia ongelmia. Artikuloi selvästi. Ei mulla ole ongelmia, en varmasti ole rasisti.
Siksi mun oikeustaju sanoo, et toi ei ole oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Yle Areenasta dokumenttisarja Afroamerikkalaiset. Siinä oli mielenkiintoista juttua propagandan vaikutuksesta.
Orjuuden aikaan mustat kuvattiin iloisiksi, lauhkeiksi, uskollisiksi, ahkeriksi ja luotettaviksi. Heille saattoi hyvin antaa vaikka pienet valkoiset lapset hoitoon. Vasta sisällissodan aikaan ja jälkeen kuvat muuttuivat halventaviksi. Propaganda toimii!
Kyllä! Tuossahan selvästi yritetään halventaa tumma ihoista, et ne olisi jotain alkuasukkaita!!!
Onkohan "vanhaa mallia" ne pusupakkaukset mitä ap on nähnyt? Täällä päin ei enää ole pakkauksissa mitään kuvaa, pelkkää tekstiä.
Fazerin Kina-karkeissa taas säilyi nimi, mutta riisihattuisen kiinalaisen kuva lähti. Sama kävi Geishalle.
Vierailija kirjoitti:
Se on Brunberg, ei Brumberg.
Ihan sama. Pysy asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan "vanhaa mallia" ne pusupakkaukset mitä ap on nähnyt? Täällä päin ei enää ole pakkauksissa mitään kuvaa, pelkkää tekstiä.
No hyvä sit. Mies osti tuollaisen ison laatikon ja siinä on vielä tumma ihoisten kuva. Hyvä jos vaihtuu. Ei siinä saa olla tumma ihoisten kuvaa.
Aatelkaapa jos niillä olisi muualla maailmassa noin rasistisia pakkauksia. Vaik et sokerissa tai maidossa olisi saamelainen!!!
Vierailija kirjoitti:
Aatelkaapa jos niillä olisi muualla maailmassa noin rasistisia pakkauksia. Vaik et sokerissa tai maidossa olisi saamelainen!!!
Suurin osa sokerista ja suolasta on valkoista. Onko oikein?
Mitäs loukkaavaa siinä sitten on?