Mihin näistä ammateista kouluttautuisit jos pitäisi näistä valita? (hoitoalan ammatteja aikalailla)
Kommentit (14)
Sori. Lähihoitajan tilalle olisi pitänyt laittaa sosionomi tietysti, jotta kaikki tutkinnot olisivat amk-tasoisia.
Ensisijaisesti optikoksi ja toissijaisesti röntgenhoitajaksi. Molemmissa ammateissa potilaat käyvät, tekevät mitä käsketään ja lähtevät, eivätkä jää narisemaan ja passuuttamaan itseään.
Optikko, röntgenhoitaja tai terveydenhoitaja. Siisti päivätyö. Toisaalta sairaanhoitajan työ menisi poliklinikalla tai terveyskeskuksen vastaanotolla mutta ei missään nimessä 3-vuorotyössä sairaalassa. Myös bioanalyytikon työ olisi siistiä päivätyötä, muttei ehkä kuitenkaan oma juttuni.
Röntgenhoitajan työ ei ole kovinkaan "siistiä päivötyötä". Ainakaan yliopistollisessa/keskussairaaloissa.
Se ruhjoutunut monivamma potilas kuvataan kyllä vaikka keskiyöllä. Ja ne patologian kuvaukset siihen vielä. Jaa-a, kai se siistiä jonkun mielestä on. Ja melkein päivätyötä. Sädehoidot voi olla aika mielenkiintoisia ja ulostustutkimukset siihen päälle varjoaineineen. Siistiä!
Osa karsiutui pois selkäsairauden takia.
Vierailija kirjoitti:
Ensisijaisesti optikoksi ja toissijaisesti röntgenhoitajaksi. Molemmissa ammateissa potilaat käyvät, tekevät mitä käsketään ja lähtevät, eivätkä jää narisemaan ja passuuttamaan itseään.
:D Ei se mene ihan noin, tietäisitpä vaan... T: optikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi :D olen nykyään töissä röntgenosastolla, sen puolen olen nähnyt. Optikolla vain asiakkaana (en narise).
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin näin, kun hain röntgenhoitajaksi. Totuus paljastui sitten harjoittelujen aikana.
Ensihoitaja, olenkin sellainen jo. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi :D olen nykyään töissä röntgenosastolla, sen puolen olen nähnyt. Optikolla vain asiakkaana (en narise).
Pidän työstäni ja ihmisistä, mutta joskus sitä törmää myös hankaliin tai puheliaisiin asiakkaisiin. Parasta on ihmiset, jotka eivät millään usko, että heillä on "huono" näkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän työstäni ja ihmisistä, mutta joskus sitä törmää myös hankaliin tai puheliaisiin asiakkaisiin. Parasta on ihmiset, jotka eivät millään usko, että heillä on "huono" näkö.
Hassua, luulisi ainakin aikuisten ihmisten ymmärtävän, miten vapauttavaa on nähdä kunnolla (sanoo -4). Vaikka onhan sitä tapauksia, joissa mieli sulkee ulos raskaudenkin, miksei sitten huonoa näköä. Asiakkaat 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin näin, kun hain röntgenhoitajaksi. Totuus paljastui sitten harjoittelujen aikana.
Minä en (onnekseni, tällä luonteella) ole hakenutkaan. Olen kuitenkin ollut vuosia töissä sairaalassa, ja verrattuna esim sis-kir sairaanhoitajan potilaskohtaamisiin röntgenhoitajan työ vaikuttaa mielekkäämmältä. Mikä sopii pienellekin. Minulle röntgen oli pelastus, huomattavasti vähemmän tarvitse olla tekemisissä potilaiden kanssa kuin vuodeosastoilla. Vuodet tekevät kyynikon ;) (ei huolta, olen vaihtanut alaa)
Miksi laitoit lähihoitajan tähän kun muut ovat amk-tutkintoja ja lähihoitaja amis-tutkinto? On tietysti selvää että kouluttaudutaan mielummin esim. sairaanhoitajaksi kuin lähihoitajaksi, vaikka lähäriksikin voisi kouluttautua?