Haluatko kysyä vanhan ajan elämää viettävältä jotain?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nykyajan mukavuuksia löytyy?
Sähkö tietysti joten televisio,netti yms.
No eihän se sitten mitään vanhan ajan elämää ole...
Vierailija kirjoitti:
uskottavuus kirjoitti:
Onko teillä sähköä?
On.
WÄÄNG! WÄÄNG!(summerin ääni) Virhe! Väärä vastaus!
Se siitä vanhanajan elämästä.
Käytte vissiin kiertokoulua pari vuotta ja sitten loppu koulunkäynti, kun pitää saada lapset mukaan tilan touhuihin? Ainakin oikeinkirjoituksesta päätellen...
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulot? Pidättekö eläimiä?
Mies käy töissä. Eläimiä meillä ei ole. Emme saa tulla eli itse elämämme itsemme.
:`D voihan vanhan ajan elämä, vauvapalsta ja internetti. Ei tule naurulta loppua ei.
Onko pakon sanelemaa vai vapaaehtoinen elämäntapa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies käy töissä. Eläimiä meillä ei ole. Emme saa tulla eli itse elämämme itsemme.
Mmmtäh..? Ette saa tulla? Meepäs sinne kiertokoulun penkille vielä pariks viikoks.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakon sanelemaa vai vapaaehtoinen elämäntapa?
Osittain pakko,pienten tulojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mmmtäh..? Ette saa tulla? Meepäs sinne kiertokoulun penkille vielä pariks viikoks.
Emme saa tukia.
Kuinka kauan olette leikkineet tätä leikkiä? Kuinka kauan meinasitte vielä leikkiä? Minkä ikäisiä olette? Minkälaisia vaatteita käytätte? Onko teillä kersoja? Miten nolo voikaan ihminen olla? Alat olemaan aika maksiminolo jo. :)
Meilläkin elellään monen mittapuun mukaan vanhan ajan mukaan, osittain. Riippuu tietysti mitä pitää vanhana aikana, 70- vai 50- lukua, vaiko 20- lukua? Vai mennäänkö 1800-luvulle. Mulle vanha aika on lähinnä sellaista 50-70-lukua, tämä netti meillä on miehen työn ja koululaisten takia, mun tulee harvoin käytettyä, mutta joskus kuitenkin.
Mutta siis mikä meillä tai mulla on sieltä vanhasta ajasta? Mulla ei ole kännykkää, lankapuhelimeen puhun, muilla meidän perheessä on kännykkä. Meillä on pihasauna, mutta on meillä sisällä suihku ja vessa, sellainen kompostoiva. Vesi tulee omasta kaivosta, mutta ihan hanasta vääntämällä. Talo lämpiää puulla. Omat vaatteeni lähes kaikki itse, osan muidenkin vaatteista, ruuat tehdään aina itse, leivät leivon, meillä on iso kasvimaa, perunamaa, marjapensaita, kasvimaa, hedelmäpuita, kanoja, lampaita, vuohia, sikoja. Miesväki metsästää ja kalastaa, marjat ja sienet kerätään talteen.
Auto on, mutta sitä käytetään vain kun on pakko, muuten kävellään, pyöräillään ja käytetään julkisia. Eletään niukasti, ostetaan lähinnä sitä, mitä ilman ei tulla toimeen, varsinkin me aikuiset.
Onkohan ap teillä samanlaista?
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin elellään monen mittapuun mukaan vanhan ajan mukaan, osittain. Riippuu tietysti mitä pitää vanhana aikana, 70- vai 50- lukua, vaiko 20- lukua? Vai mennäänkö 1800-luvulle. Mulle vanha aika on lähinnä sellaista 50-70-lukua, tämä netti meillä on miehen työn ja koululaisten takia, mun tulee harvoin käytettyä, mutta joskus kuitenkin.
Mutta siis mikä meillä tai mulla on sieltä vanhasta ajasta? Mulla ei ole kännykkää, lankapuhelimeen puhun, muilla meidän perheessä on kännykkä. Meillä on pihasauna, mutta on meillä sisällä suihku ja vessa, sellainen kompostoiva. Vesi tulee omasta kaivosta, mutta ihan hanasta vääntämällä. Talo lämpiää puulla. Omat vaatteeni lähes kaikki itse, osan muidenkin vaatteista, ruuat tehdään aina itse, leivät leivon, meillä on iso kasvimaa, perunamaa, marjapensaita, kasvimaa, hedelmäpuita, kanoja, lampaita, vuohia, sikoja. Miesväki metsästää ja kalastaa, marjat ja sienet kerätään talteen.
Auto on, mutta sitä käytetään vain kun on pakko, muuten kävellään, pyöräillään ja käytetään julkisia. Eletään niukasti, ostetaan lähinnä sitä, mitä ilman ei tulla toimeen, varsinkin me aikuiset.
Oli tässä samoja juttuja kuin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö ehkäisyä?
Käytetään. Emme ole lestadiolaisia tai muutenkaan uskovaisia.
Onko twitter-tiliä? Entä face book?
Seuraako ukko formuloita?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa ihanalta maalaiselämältä! :) Olen kade!
Eli mikä oli vanhan ajan elämää muuta kuin se, ettei teillä oo vesijohtoa ja lämmitätte puilla?
On.