Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä vanhan ajan elämää viettävältä jotain?

Vierailija
22.11.2016 |

Kysymyksiä

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskottavuus kirjoitti:

Onko teillä sähköä?

On.

Vierailija
22/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nykyajan mukavuuksia löytyy?

Sähkö tietysti joten televisio,netti yms.

No eihän se sitten mitään vanhan ajan elämää ole...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulot? Pidättekö eläimiä?

Vierailija
24/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskottavuus kirjoitti:

Onko teillä sähköä?

On.

WÄÄNG! WÄÄNG!(summerin ääni) Virhe! Väärä vastaus!

Se siitä vanhanajan elämästä.

Vierailija
25/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte vissiin kiertokoulua pari vuotta ja sitten loppu koulunkäynti, kun pitää saada lapset mukaan tilan touhuihin? Ainakin oikeinkirjoituksesta päätellen...

Vierailija
26/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies käy töissä. Eläimiä meillä ei ole. Emme saa tulla eli itse elämämme itsemme.

Vierailija
27/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:`D voihan vanhan ajan elämä, vauvapalsta ja internetti. Ei tule naurulta loppua ei.

Vierailija
28/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakon sanelemaa vai vapaaehtoinen elämäntapa?

Vierailija
29/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies käy töissä. Eläimiä meillä ei ole. Emme saa tulla eli itse elämämme itsemme.

Mmmtäh..? Ette saa tulla? Meepäs sinne kiertokoulun penkille vielä pariks viikoks.

Vierailija
30/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakon sanelemaa vai vapaaehtoinen elämäntapa?

Osittain pakko,pienten tulojen takia.

Vierailija
31/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mmmtäh..? Ette saa tulla? Meepäs sinne kiertokoulun penkille vielä pariks viikoks.

Emme saa tukia.

Vierailija
32/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olette leikkineet tätä leikkiä? Kuinka kauan meinasitte vielä leikkiä? Minkä ikäisiä olette? Minkälaisia vaatteita käytätte? Onko teillä kersoja? Miten nolo voikaan ihminen olla? Alat olemaan aika maksiminolo jo. :)

Vierailija
33/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin elellään monen mittapuun mukaan vanhan ajan mukaan, osittain. Riippuu tietysti mitä pitää vanhana aikana, 70- vai 50- lukua, vaiko 20- lukua? Vai mennäänkö 1800-luvulle. Mulle vanha aika on lähinnä sellaista 50-70-lukua, tämä netti meillä on miehen työn ja koululaisten takia, mun tulee harvoin käytettyä, mutta joskus kuitenkin.

Mutta siis  mikä meillä tai mulla on sieltä vanhasta ajasta? Mulla ei ole kännykkää, lankapuhelimeen puhun, muilla meidän perheessä on kännykkä. Meillä on pihasauna, mutta on meillä sisällä suihku ja vessa, sellainen kompostoiva. Vesi tulee omasta kaivosta, mutta ihan hanasta vääntämällä. Talo lämpiää puulla. Omat vaatteeni lähes kaikki itse, osan muidenkin vaatteista, ruuat tehdään aina itse, leivät leivon, meillä on iso kasvimaa, perunamaa, marjapensaita, kasvimaa, hedelmäpuita, kanoja, lampaita, vuohia, sikoja. Miesväki metsästää ja kalastaa, marjat ja sienet kerätään talteen.

Auto on, mutta sitä käytetään vain kun on pakko, muuten kävellään, pyöräillään ja käytetään julkisia. Eletään niukasti, ostetaan lähinnä sitä, mitä ilman ei tulla toimeen, varsinkin me aikuiset.

Onkohan ap teillä samanlaista?

Vierailija
34/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin elellään monen mittapuun mukaan vanhan ajan mukaan, osittain. Riippuu tietysti mitä pitää vanhana aikana, 70- vai 50- lukua, vaiko 20- lukua? Vai mennäänkö 1800-luvulle. Mulle vanha aika on lähinnä sellaista 50-70-lukua, tämä netti meillä on miehen työn ja koululaisten takia, mun tulee harvoin käytettyä, mutta joskus kuitenkin.

Mutta siis  mikä meillä tai mulla on sieltä vanhasta ajasta? Mulla ei ole kännykkää, lankapuhelimeen puhun, muilla meidän perheessä on kännykkä. Meillä on pihasauna, mutta on meillä sisällä suihku ja vessa, sellainen kompostoiva. Vesi tulee omasta kaivosta, mutta ihan hanasta vääntämällä. Talo lämpiää puulla. Omat vaatteeni lähes kaikki itse, osan muidenkin vaatteista, ruuat tehdään aina itse, leivät leivon, meillä on iso kasvimaa, perunamaa, marjapensaita, kasvimaa, hedelmäpuita, kanoja, lampaita, vuohia, sikoja. Miesväki metsästää ja kalastaa, marjat ja sienet kerätään talteen.

Auto on, mutta sitä käytetään vain kun on pakko, muuten kävellään, pyöräillään ja käytetään julkisia. Eletään niukasti, ostetaan lähinnä sitä, mitä ilman ei tulla toimeen, varsinkin me aikuiset.

Oli tässä samoja juttuja kuin meillä.

Vierailija
35/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö ehkäisyä?

Vierailija
36/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö ehkäisyä?

Käytetään. Emme ole lestadiolaisia tai muutenkaan uskovaisia.

Vierailija
37/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko twitter-tiliä? Entä face book?

Seuraako ukko formuloita?

Vierailija
38/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa ihanalta maalaiselämältä! :) Olen kade!

Vierailija
39/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä oli vanhan ajan elämää muuta kuin se, ettei teillä oo vesijohtoa ja lämmitätte puilla?

Vierailija
40/54 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oottepa te pahalla päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan