Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoinaan kosi ja sanoin ei koska sormus...

872
22.11.2016 |

ei ollut mieleinen, lisäksi olimme seurustellut vasta 2 vuotta ja hän oli menossa armeijaan siis olimme 18 ja 19 vuotiaita silloin. Seurustelemme siis edelleen, kahdeksas vuosi menossa. Sovimme, että kun haluan naimisiin minä sitten kosin. Nyt olisi hyvä aika mielestäni kun suhde on vakaa, koulut hoidettu ja töissä molemmat + ei lapsia meillä. Olemme valmistuneita ja kumpikin tienaa hyvin, 3000/kk. Haluan nätin sormuksen. Uskon, että mies pitää muutaman tonnin sormus kohtuullisena. Olen kuitenkin niin itsekäs/materiaalisti/pinnallinen jossain mielin, että sormukset, jotka pidän nättinä ovat 5000-10000 luokkaa. Tiedän, että summa on aivan naurettava, mutta se on sormessani joka ikinen päivä ja minulle tärkeä. Siksi aionkin maksaa puolet sormuksesta, mitä se nyt tulee maksamaankaan. Mitä olette mieltä, jos nainen maksaa puolet sormuksesta ja että käydään yhdessä katsomassa ja valitsemassa? Onko kokemuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulissihan se tärkein on aina. Älä kerro tutuillesi että maksoit itse.

Vierailija
2/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa että annoit rukkaset koska sormus oli ruma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

872 kirjoitti:

ei ollut mieleinen, lisäksi olimme seurustellut vasta 2 vuotta ja hän oli menossa armeijaan siis olimme 18 ja 19 vuotiaita silloin. Seurustelemme siis edelleen, kahdeksas vuosi menossa. Sovimme, että kun haluan naimisiin minä sitten kosin. Nyt olisi hyvä aika mielestäni kun suhde on vakaa, koulut hoidettu ja töissä molemmat + ei lapsia meillä. Olemme valmistuneita ja kumpikin tienaa hyvin, 3000/kk. Haluan nätin sormuksen. Uskon, että mies pitää muutaman tonnin sormus kohtuullisena. Olen kuitenkin niin itsekäs/materiaalisti/pinnallinen jossain mielin, että sormukset, jotka pidän nättinä ovat 5000-10000 luokkaa. Tiedän, että summa on aivan naurettava, mutta se on sormessani joka ikinen päivä ja minulle tärkeä. Siksi aionkin maksaa puolet sormuksesta, mitä se nyt tulee maksamaankaan. Mitä olette mieltä, jos nainen maksaa puolet sormuksesta ja että käydään yhdessä katsomassa ja valitsemassa? Onko kokemuksia?

Juu, nainen voi hyvin maksaa puolet sormuksesta tai vaikka koko sormuksen hinnan miehen tulotasosta riippuen. Jos olisin mies, niin kyllä tuonhintainen nätti sormus tuntuisi vähän kalliilta omalle kukkarolle. Itselläni on huoooomattavasti halvempi nätti sormus : ) Muistaakseni maksettiin sekin miehen kanssa puoliksi 

Vierailija
4/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää. En ymmärrä, miksi sormuksen täytyy olla jokin 10.000 sormus, että kelpaa.

Vierailija
5/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla menolla voi jäädä häät haaveeksi. Ukkos voikin sanoa ettei kiinnosta enää.

Vierailija
6/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin valitsemassa mieleiseni liikkeessä. Maksoin 50 % ja sovin myyjän kanssa että kun mies tulee niin ei puhu mitään. Sanoin miehelle että tuolta haet, kysy Mariaa ja sano että tällä nimellä varaus. Myyjä rahasti miestä 2700 € (mieheni oli jo tästä summasta ihan pöyristynyt, vaikka puolet olin jo salaa hoitanut).

Mies sai pitää kasvonsa ja minä sormuksen minkä halusin. Ainoa tilanne missä totuus voisi selvitä on jos sormus varastetaan/ katoaa ja vakuutukseen pitäisi kertoa timantin koko (todistus on pankissa tallelokerossa ettei mies vaan näe).

Tämä oli avioon mennessä. Kihlat vaihdettiin alle satasen sormuksilla aikanaan ja tunsin että ansaitsen loppuelämäkseni täydellisen sormuksen... ja koska mieskin on täydellinen minulle vikoineen kaikkineen niin miksei se sormuskin saisi olla?

Vierailija
7/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kosia ostakaan sormusta?

Vierailija
8/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, ei mene läpi. Keksi parempi aloitus.

Vierailija
9/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs siinä jokainen tallaa tavallaa. maksoin itse puolet  vihkisormuksesta mutta kihlasormuksesta en maksanut mitään sillä mies oli jo sen hommannut kosiessaan. tiedän useitakin jotka ovat yhdessä menneet kihlasormuksia ostamaan

Vierailija
10/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua naisten hinkua laittaa monta tonnia sormukseen. Idea lienee apinoitu jostain jenkkileffoista tajuamatta että leffat on satuja.

Mä laittaisin itse moisen summan sijoituksiin, sormusta  tai muita helyjä kun en osaa käyttää vaikka  nainen ja naimisissa olenkin.

Sori avautuminen - tajuan hyvin miksi miehet eivät halua naimisiin, bridezillat.

Vierailija
11/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minun sormus maksoi 23 € ja ihan itse toivoin, ettei sormuksiin tuhlailla. En kyllä edes ottaisi mieheksei sellaista, joka haluaisi ostaa monen tonnin sormuksen, saati että suostuisi jos minä oikein vaatisin. Järki on ihan hyvä piirre puolisossa.

Vierailija
12/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain niin yksinkertaisesta kuin sormuksesta, sen mallista, hinnasta ja maksamisesta ei voi keskustella ihan avoimesti ja ääneen sen oman kumppanin kanssa, ei ehkä kannata mennä naimisiin.

SInänsä sanoisin, että minusta tämä on ainoa järkevä tapa:

872 kirjoitti:

Mitä olette mieltä, että käydään yhdessä katsomassa ja valitsemassa?

Tämä taas on joka tapauksessa lopputulos, jos perheen rahat ovat yhteiset. Ja järkevää, vaikkei olisikaan.

872 kirjoitti:

nainen maksaa puolet sormuksesta

Vierailija
13/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikäs siinä jokainen tallaa tavallaa. maksoin itse puolet  vihkisormuksesta mutta kihlasormuksesta en maksanut mitään sillä mies oli jo sen hommannut kosiessaan. tiedän useitakin jotka ovat yhdessä menneet kihlasormuksia ostamaan

Sehän on se perinteinen suomalainen tapa: morsian ostaa sulhasen sormuksen ja sulhanen morsiamen sormuksen. Tämä ison timanttisormuksen poppaaminen päivällispöydässä on tullut amerikkalaisista elokuvista ja yleistynyt viimeisen parinkymmenen vuoden aikana.

Vierailija
14/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan koskaan minulta kysynyt kuka on minun sormukseni maksanut, joten mitä väliä sillä on, jos ei kumpaakaan osapuolta rassaa se kumpi sen maksaa

Vierailija
15/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi maksaa 10.000 tai edes 5.000€ sormuksesta jättäisin menemättä naimisiin. Olisi aivan väärä ihminen vaimokseni, vaikka rahaa onkin.

Vierailija
16/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 euroa on sijoitusyksiön käsiraha tai joillekin koko häiden budjetti. Ymmärrän kyllä että sormuksen on oltava mieluinen, mutta koska ette ole hyvätuloisia niin kymppitonnin sormus sormessa ei istu kokonaiskuvaan jos ymmärrät mitä tarkoitan. Tuskin asutte westendissä tms hienostoalueella ? Kymppitonnin sormus tavisduunia tekevällä keskituloisella näyttää vähän, no, siltä että on yritetty liikaa.

Jos haluat kalliin sormuksen niin ihan kohtuullista että maksat puolet itse. Yleensä sormusbudjetti pk-seudulla on 1000-2000 e, hyvin tienaavissa piireissä toki enemmän. Mieheni on kovatuloinen (8000 e netto) ja mulla on kuuden tonnin sormus, joka on meidän ystävä- ja tuttavapiirin kalleimmasta päästä. Itse asiassa kun tarkemmin ajattelen niin 7000 e + sormusta ei ole yhdelläkään, vaikka aviomies on toimari tms kovatuloinen.

Vierailija
17/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti voi nainen maksaa oman sormuksen kokonaankin ja se voidaan yhdessä valita. Itse aion maksaa meidän molempien sormukset kunhan mennään kihloihin, tosin ne tulee maksamaan alle tonnin kappale.

Vierailija
18/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ymmärrä että miksi pitää olla monen tonnin sormus. Se on vain yksi sormus ja enemmän pidän tärkeänä sen merkitystä.

Kun mieheni kosi minua, se oli hänelle vain äkillinen päähänpisto eikä siis sormusta ollut. Menimme yhdessä pari viikkoa myöhemmin valitsemaan ja valitsin muutamankympin maksavan hopeasormuksen ja sanoin sitä ennen miehelleni että periaatteessa vaikka tuohisormus käy, mutta olisi toki kiva jos se kestäisi eikä hajoaisi heti.

Ja entä jos on kallis sormus ja joku ryöstää sinut? Siinä meni monen tonnin sormus eikä ole sitte varaa uuteen joten joudutki ostamaan halvemman tilalle.

Vierailija
19/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä ymmärtänyt tätä sormusjuttua. Mulle tärkein on mies. En tarvii sormusta ollenkaan, vaikka koruja pidänkin.

Vierailija
20/44 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin valitsemassa mieleiseni liikkeessä. Maksoin 50 % ja sovin myyjän kanssa että kun mies tulee niin ei puhu mitään. Sanoin miehelle että tuolta haet, kysy Mariaa ja sano että tällä nimellä varaus. Myyjä rahasti miestä 2700 € (mieheni oli jo tästä summasta ihan pöyristynyt, vaikka puolet olin jo salaa hoitanut).

Mies sai pitää kasvonsa ja minä sormuksen minkä halusin. Ainoa tilanne missä totuus voisi selvitä on jos sormus varastetaan/ katoaa ja vakuutukseen pitäisi kertoa timantin koko (todistus on pankissa tallelokerossa ettei mies vaan näe).

Tämä oli avioon mennessä. Kihlat vaihdettiin alle satasen sormuksilla aikanaan ja tunsin että ansaitsen loppuelämäkseni täydellisen sormuksen... ja koska mieskin on täydellinen minulle vikoineen kaikkineen niin miksei se sormuskin saisi olla?

Aloitit sitten avioliiton hienosti valehtelmalla. Toivottavasti se sormus tosiaan on sen arvoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme