Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako hankkia mankeli?

10.03.2006 |

Olen vähän katsastellut käytettyjä mankeleita (uudet on tosi kalliita), kun olen aivan kypsä tilaa vieviin liinavaatteisiin, joita en todellakaan jaksaisi silittää. Kertokaahan mankelin omistajat hyvät ja huonot puolet!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin sitä tulee käytettyä! En kyllä osaa mennä nukkumaan sänkyyn, jossa ei ole silitettyjä tai mankeloituja lakanoita, mutta onneksi meillä on niitä niin paljon, että ehtii pestä ja vaihtaa monet kerrat ja kerätä niitä tuonne kaapin perukoille ja sitten pari kolme kertaa vuodessa viettää yksi päivä niitä mankeloiden. Helpompaa tuo kyllä on silittäminen, mutta jälki ei ole aivan yhtä sileää (tietenkään). Itse teen silleen, että levittelen lakanat meidän sängyn päälle ja suihkautan suihkupullosta hieman vettä päälle, kasaan tälleen läjään kaikki lakanat ja niin ne kostuu sen verran, että siliävät hyvin siellä mankelissa. Teen silleen, että imen lakanan sinne mankelin sisälle ja annan pyörähtää pari kertaa. Sitten pysäytän koneen ja annan sen lakanan jäädä sinne mankelin sisään pariksi minuutiksi. Säästää vähän konetta, sähköä ja meteliä, sillä ääntä tuosta vehkeestä kyllä lähtee niin, ettei esim. toivoakaan, että voisi mankeloida lakanoita sillä välin kun lapsi nukkuu päikkäreitä.

Vierailija
2/4 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä on jostain saatu. Ihan perusmallia, mutta ei pidä minusta kovaa ääntä. Mulla tulee kyllä käytettyä sitä. Nykyisin kun mulla on kuivausrumpu, niin otan ne sieltä sopivan kosteana ja laitan mankeliin heti. Ennen mulla jäi ne lojumaan ihan ryppysenä odottamaan inspistä, mutta nyt tosiaan teen sen heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissa totuin kauniisiin, sileisiin lakanoihin ja tähän asti omassa kodissa on ollut vain ryppyisiä lakanoita, jotka vievät niukoista säilytystiloista liian ison osan. Onneksi isä osti mulle huutokaupasta vanhan mankelin, joka on ihan käyttökelpoinen. Ja nyt nautin kovasti, kun saan mankeloida omat lakanat, pyyhkeet ja pöytäliinat siisteiksi pinoiksi. Suosittelen ja kannatan!

Vierailija
4/4 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jaksaisi silittää lakanoita ja ryppysten väliin en taas halua mennä nukkumaan.

Aiemmin kun asuimme vanhassa kerrostalossa, kasasin isomman määrän lakanoita ja mankeloin ne sitten talomankelilla. Kun se mahdollisuus meni muuton myötä, olin tosi murheissani. Uudet mankelit maksaa paljon eikä niiden laatukaan suoraan sanoen vakuuta (talomankelikin kun uusittiin, niin mielestäni uusi oli huonompi).

Lopulta löysin keltaisesta pörssistä edullisen vanhan mankelin ja ainakin tähän asti se on toiminut loistavasti. Juuri eilen mankeloin satsin pyykkiä kaappiin, Suorastaan nautin siitä!

Mielestäni mankelilla saa myös parempaa jälkeä kuin silittämällä... kun hyvin makeloi, lakanat ihan kiiltää ja niistä tulee sellaista " pahvia" .