Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luotonantaja otti yhteyttä, koska tein 900 e ostoksen omalla luottokortillani

Vierailija
22.11.2016 |

Onko yleistäkin? Haluavat kuulemma varmistella, ettei kortti ole väärissä käsissä eli varastettu. Olen ennenkin maksellut kortilla jopa isompiakin ostoksia, eikä ole aiemmin mitään yhteydenottoja tullut.

Kaverini sai joskus yhteydenoton, kun hänen korttiaan oli yhtäkkiä käytetty toisessa maanosassa monen tonnin edestä, ja silloin kyseessä olikin varkaus. Mutta millähän perusteella luottoyhtiö on katsonut tuon minun ostokseni jotenkin epäilyttäväksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Nämä varotoimet lisääntyvät sitä mukaa, kun luottokorttihuijauksetkin. Tuttavaltani on kerran jopa suljettu kortti, kun oli reissussa ja osti isoja ostoksia. Tässä mentiin jo ehkä liian pitkälle, mutta turvallisuuttahan luotonantajat vain miettii. He ovat vastuussa väärinkäytöksistä.

Vierailija
2/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein kerran niin että käytin äidin luvalla hänen luottokorttia moottoripyöräkypärän ostamiseen briteistä joka oli hinnaltaa jotain 500€ niin äiti sai vastaavanlaisen puhelun joten kai se on aika yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistokokeita. Ole tyytyväinen että valvovat korttisi käyttöä.

Vierailija
4/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on joskus soitettu, kun ostin netistä lentolipput. Varmistivat, että ostaja oli varmasti minä, kun summa oli aika iso.

Vierailija
5/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän toi on että vahtivat. Joskus ovat soittaneet kun ollaan reissattu toisella puolen maailmaa ja tehty ostoksia.

Vierailija
6/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoittaa luottokorttiyhtiöön kun lähtee matkalle. Jos ensimmäiseksi täräyttää kortille poikkeuksellisen ison maksun toisella puolella maailman, on iso riski, että kortti sulkeutuu.

On ihan superärsyttävää, että luottokorttiyhtiöiden pitää lähteä tällaisiin toimenpiteisiin huijausten estämiseksi. Me asiakkaat sen sitten maksamme.

Vierailija
7/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ilmoittaa luottokorttiyhtiöön kun lähtee matkalle. Jos ensimmäiseksi täräyttää kortille poikkeuksellisen ison maksun toisella puolella maailman, on iso riski, että kortti sulkeutuu.

On ihan superärsyttävää, että luottokorttiyhtiöiden pitää lähteä tällaisiin toimenpiteisiin huijausten estämiseksi. Me asiakkaat sen sitten maksamme.

Ei vaan te asiakkaat juuri ette maksa. Siinä on homman pihvi.

Vierailija
8/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toivonut, että minulle olisi soitettu pankista, kun matkustimme Prahassa, maksoin hotellilaskun ja ilmeisesti erittäin mukava hotellivirkailija teki kortilleni 700 euron kavalluksen ja pelasi rahat pokerifirmassa.

Suomessa rikosilmoitus ja sain rahat takaisin parin viikon kuluttua. 

Vierailija
9/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että vahtivat, on meidän kaikkien etu, ei vain sen kenelle soitetaan.

Mulla on luottokortti jota käytän äärimmäisen harvoin. Se on tarkoitettu vain siihen, jos pitää tehdä joku kallis remontti autoon tai eläin pitää käyttää eläinsairaalassa ja kuvetta on kaivettava heti.

No kerran sitten jouduttiin yönselkään koiraa viemään parin sadan kilsan päähän eläinlääkäriin siltä istumalta ja lasku oli tietenkin tähtitieteellinen. Luottokortti esiin ja maksu sillä. Parin päivän päästä tuli soitto, että korttiasi on käytetty isolla summalla kaukana kotoasi. Vähän hämmästyin, mutta sitten kyllä kiittelin, että soittivat, vaikka ihan olin itse sitä käyttänyt hätätilanteessa.

Vierailija
10/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmoilla on algoritmi, joka erottelee poikkeamia. Jos ostos poikkeaa kortin tavanomaisesta käytöstä, tapahtuma nousee esiin.

Vierailija
11/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nillä on tietokoneohjelma, joka seuloo korttiostoksista epäilyttävät esiin. Ei suinä ole mitään henkilökohtaista vaan yrittävät suojella meitä huijareilta. Pieniä titokone ei epäile. Minulla oli 20 euron ravintolalasku Barcelonasta vaikka edellisestä ulkomaanmatkastani oli yli 5 vuotta ja kortilla oli maksettu edellisenä päivänä ja seuraavana päivänä Suomessa.

Vierailija
12/12 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan te asiakkaat juuri ette maksa. Siinä on homman pihvi.

Varastetun luottokortin käyttäjä ei ole luottoyhtiön asiakas.

Luotottajilla on hälysysteemit asiakkaiden normiprofiilista poikkeaville tapahtumille. Mulla on mennyt visa kiinni amerikan reissulla. Aukesi puhelinsoitolla, mutta olisivat soittaneet ennen kuin pistivät kiinni :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme