miestäni luultiin pedofiiliksi leikkipuistossa
Oikeasti nyt menee joillakin ohan hysterian puolelle.. Oltiin sovittu miehen kanssa, että tavataan miehen töiden jälkeen kaupungilla, käydään eka juoksuttamassa muksuja leikkipuistossa ja sit siitä kauppaan... Noh, oltiin lasten kanssa vähän myöhässä, joten mies istui sinne puistoon penkille odottamaan ja raplas puhelinta. Yhtäkkiä siihen viereem pamahti joku mamma ujeltamaan, että nyt pois täältä puistosta kyttäämästä lapsia ja uhkailemaan poliisilla... Nappas vielä kuvankin miehestä :o
Oikeasti kannattaa muistaa, että kaikki miehet ei niitä lapsia himoa, vaikka oliskin leikkipaikan lähellä...
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Iskä vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskä vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nykyään aivan sairasta. Lentokoneessa et saa miehenä istua lapsen vieressä ja näköjään et pääse enää kaikkialla edes lastesi kanssa leikkipuistoon. Vaikka itse kahden lapsen isänä en olekaan suoranaisesti kokenut tätä hysteriaa, niin aina väilillä käy mielessä, että luulekohan joku, että olen pedofiili, jos otan esim. kuvia heistä leikkipuistossa tms. paikoissa. Aina näissä tilanteissa saa olla vähän varuillaan.
Höpö, höpö. Tällä hetkellä kevyesti 50% leikkipuistoissa lastensa kanssa olevista on isiä ja saavat olla paikalla aivan rauhassa.
Kaikki eivät tykkää siitä ylipäänsä, että vieraat kuvaavat heidän lapsiaan ja olen itsekin pari kertaa ihmetellyt moukkamaisuutta, jolla jotkut tyypit puistoissa kameroineen käyttäytyvät.
Siis kaikki nämä täälläkin mainitut tapahtumat ovat vain keksittyjä ja naisia ja miehiä kohdellaan näissä tilanteissa aivan samalla tavalla?
Muistin nyt myös yhden tapahtuman, jossa lapsieni äidin naispuolinen kaveri (jota en tuntenut kovin hyvin) tuli katsomaan, kun vaihdoin poikavauvalleni vaatteita. Hän tokaisi ohimennen, että tulee katsomaan miltä pikkupoika näyttää alasti, koska hänellä oli vain tyttöjä. Tulin vaan samalla miettineeksi, että mitenköhän naiset suhtautuisivat, jos miehenä sanoisin heille saman, kun he vaihtavat tyttäriensä vaatteita. Ehkä joku ei mitenkään, mutta kyllä mielestäni mies joutuu olemaan paljon enemmän kieli keskellä suuta näissä asioissa.
Näin se logiikka tietyillä ihmisillä kuten sinulla pelaa:
"Muistin yhden tapahtuman, joka ei liity ketjun avaukseen mitenkään ja tulin miettineeksi..." = Todiste omalle väitteelle.
PS
Miehet ja naiset eivät ole samanlaisia, joten miksi oletat että heihin aina ja joka paikassa suhtauduttaisiin samoin? Tunnustan tässä heti ensimmäisenä, että reagoin aivan eri tavalla jos nainen tulee haastamaan baarissa riitaa verrattuna siihen että sen tekee mies.
Vihjaat siis että miehet on enemmän pedoja kuin naiset. Tuo baarivertaus ei ihan aukea.
En vihjaa mitään. Totean todella selkeästi, että miehet ja naiset eivät ole samanlaisia ja siksi heidän käytökseensä reagoidaan eri tavoin. Sinä et vain osaa enää lukea mitään lisäämättä tekstin joukkoon omiasi. Liikaa foorumia?
Samasta asiasta toimii esimerkkinä käyttämäni vertaus: mies ja nainen tekevät saman asian, mutta reagoin siihen eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Iskä vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nykyään aivan sairasta. Lentokoneessa et saa miehenä istua lapsen vieressä ja näköjään et pääse enää kaikkialla edes lastesi kanssa leikkipuistoon. Vaikka itse kahden lapsen isänä en olekaan suoranaisesti kokenut tätä hysteriaa, niin aina väilillä käy mielessä, että luulekohan joku, että olen pedofiili, jos otan esim. kuvia heistä leikkipuistossa tms. paikoissa. Aina näissä tilanteissa saa olla vähän varuillaan.
Höpö, höpö. Tällä hetkellä kevyesti 50% leikkipuistoissa lastensa kanssa olevista on isiä ja saavat olla paikalla aivan rauhassa.
Kaikki eivät tykkää siitä ylipäänsä, että vieraat kuvaavat heidän lapsiaan ja olen itsekin pari kertaa ihmetellyt moukkamaisuutta, jolla jotkut tyypit puistoissa kameroineen käyttäytyvät.
Siis kaikki nämä täälläkin mainitut tapahtumat ovat vain keksittyjä ja naisia ja miehiä kohdellaan näissä tilanteissa aivan samalla tavalla?
Muistin nyt myös yhden tapahtuman, jossa lapsieni äidin naispuolinen kaveri (jota en tuntenut kovin hyvin) tuli katsomaan, kun vaihdoin poikavauvalleni vaatteita. Hän tokaisi ohimennen, että tulee katsomaan miltä pikkupoika näyttää alasti, koska hänellä oli vain tyttöjä. Tulin vaan samalla miettineeksi, että mitenköhän naiset suhtautuisivat, jos miehenä sanoisin heille saman, kun he vaihtavat tyttäriensä vaatteita. Ehkä joku ei mitenkään, mutta kyllä mielestäni mies joutuu olemaan paljon enemmän kieli keskellä suuta näissä asioissa.
Kyllä se valitettavasti näin on. Miesten oleskelua lasten seurassa pidetään nykyään usein epäilyttävänä tai sitten jos sitä ihaillaan (kiva kun isätkin leikkivät lastensa kanssa). Onko se oikeasti niin harvinaista? Ainakin minun lähipiirissäni on pääsääntö, että miehetkin haluavat leikkiä lastensa kanssa. Ja tosi moni on kokenut näitä tilanteita, jossa puiston reunalla tms. tuijotetaan kuin pedofiilia tai neuvolassa/päiväkodissa ihastellaan kun mies tulee yksin lapsen kanssa. Ja neuvolassa on useampikin saanut ohjeita saatesanoilla "kerro vaimollesi, että".
Iskä vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskä vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskä vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muistin yhden tapahtuman, joka ei liity ketjun avaukseen mitenkään ja tulin miettineeksi..." = Todiste omalle väitteelle.
PS
Miehet ja naiset eivät ole samanlaisia, joten miksi oletat että heihin aina ja joka paikassa suhtauduttaisiin samoin? Tunnustan tässä heti ensimmäisenä, että reagoin aivan eri tavalla jos nainen tulee haastamaan baarissa riitaa verrattuna siihen että sen tekee mies.
Vihjaat siis että miehet on enemmän pedoja kuin naiset. Tuo baarivertaus ei ihan aukea.
En vihjaa mitään. Totean todella selkeästi, että miehet ja naiset eivät ole samanlaisia ja siksi heidän käytökseensä reagoidaan eri tavoin. Sinä et vain osaa enää lukea mitään lisäämättä tekstin joukkoon omiasi. Liikaa foorumia?
Samasta asiasta toimii esimerkkinä käyttämäni vertaus: mies ja nainen tekevät saman asian, mutta reagoin siihen eri tavoin.
Sanot että miehet ja naiset on erilaisia, mistä olen toki samaa mieltä, mutta eivät ne ole erilaisia kaikissa asioissa. Jos mies syö leipää ja nainen syö leipää, niin tuskin reagoit niihin eri tavalla vai reagoitko? Sinulle tuo miehen "erilaisuus" näyttää sisältävän implisiittisen oletuksen että miehet ovat todennäköisemmin pedofiilejä.
KUULE MUN ISÄ ISÄ OLI SOTASSA VERTERAANI,, MINÄ OLIN ARMEIJASA KERNAALI MÄ TUNNEN KUULE IHMISIÄ,, PAJOJA IHMSIÄ,,
Iskä vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskä vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PS
Se liittyy siihen, miten erilailla naisiin ja miehiin suhtaudutaan avauksen kaltaisissa asioissa. Tämä on keskustelupalsta, ei esim. tieteellinen tutkimus, joissa tehdään yleensä tutkimusrajauksia heti tutkimuksen ensimmäisillä sivuilla. Jos palstalla halutaan ainoastaan pidättäytyä avauksissa käsitellyissä tarkoin rajatuissa asioissa, niin keskustelu olisi useimmissa ketjuissa todella lyhyt. Kerroin yhden esimerkin aikaisemmin ja tässä yhden lisää, joka ehkä voi herättää ajatuksia jollakin. Perustan subjektiivisen väittämäni muutamaan omassa elämässäni tapahtuneeseen kokemukseen ja ehkä joihinkin palstalla kerrottuihin muihin esimerkkeihin. Tässäkin asiassa keskustelupalsta ei ole mikään tieteellinen tutkimus. Kaikkien pitäisi ymmärtää, että täällä voi väittää lähes ihan mitä tahansa ja se on sitten lukijan pääteltävissä, onko väitteissä ehkä jokin objektiivinen ”totuus” takana.
PS
Sinun(kaan) esimerkki ei liity mitenkään aloitukseen ja todistat yhdellä esimerkillä oman mielipiteesi. Missä olen olettanut, että miehiin ja naisiin aina ja joka paikassa suhtauduttaisiin samoin? Juurihan kerroin palstalla esimerkkejä, joissa mielestäni miehiin ja naisiin suhtaudutaan eri tavalla. Se ei myöskään sulje sitä pois, että on myös muita asioita, joissa miehiin ja naisiin suhtaudutaan eri tavalla.
Feministinen syllogismi menee jotenkin näin.
1. Miehet ja naiset ovat erilaisia
2. Mutta tasa-arvo pitää olla!
3. Esim. baarissa pelkään enemmän miehiä
Johtopäätös: Miehet ovat todennäköisesti pedofiilejä jos hengailevat leikkipuistossa
No kyllä sitä joskus nainenkin saa kokea kummallisia.Kotini lähellä on metsikkö ja lenkkipolku.Rakastan tuota metsikköä,poimin sieltä keväisin vuokkoja maljakkoon ja kuljen siellä mielelläni muutenkin.Kerran kävelin keväällä taas tapani mukaan,myönnetään,mulla oli yksi siideritölkki mukana.En ollut humalassa kun en ollut muuta ottanut.Istuin siellä kivellä tai kannolla,ihailin sinivuokkoja ja kuuntelin keväisiä lintuja.Siemailin sitä sidukkaani,olen kevät-ja kesäihminen.Väärään aikaan vaan puikahdin sieltä lenkkitielle.Kohdalle tuli juuri äiti kahden lapsensa kanssa.Ei kerinnyt näkemään muuta kuin minun tulevan metsiköstä,tuskin huomasi edes tuulipuvun taskussa olevaa sidukkatölkkiä.
Jotain sanoi lapsille ja pyyhkäs kädestä pitäen molempien kanssa tiehensä.
Selvitykseksi sanon,en ole alkon ongelmakuluttaja,olen tavallisen näköinen kuuttakymppiä käyvä pyöreähkö nainen,tavallinen mummo.
Typerryin ja jotenkin tuli kurja olo,mutta sitten hymähdin asialle ja painelin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti nyt menee joillakin ohan hysterian puolelle.. Oltiin sovittu miehen kanssa, että tavataan miehen töiden jälkeen kaupungilla, käydään eka juoksuttamassa muksuja leikkipuistossa ja sit siitä kauppaan... Noh, oltiin lasten kanssa vähän myöhässä, joten mies istui sinne puistoon penkille odottamaan ja raplas puhelinta. Yhtäkkiä siihen viereem pamahti joku mamma ujeltamaan, että nyt pois täältä puistosta kyttäämästä lapsia ja uhkailemaan poliisilla... Nappas vielä kuvankin miehestä :o
Oikeasti kannattaa muistaa, että kaikki miehet ei niitä lapsia himoa, vaikka oliskin leikkipaikan lähellä...
Oli laitonta ottaa kuva. Nyt jos esittelee miehesi naamaa jollekin vielä on muuten rikos.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sitä joskus nainenkin saa kokea kummallisia.Kotini lähellä on metsikkö ja lenkkipolku.Rakastan tuota metsikköä,poimin sieltä keväisin vuokkoja maljakkoon ja kuljen siellä mielelläni muutenkin.Kerran kävelin keväällä taas tapani mukaan,myönnetään,mulla oli yksi siideritölkki mukana.En ollut humalassa kun en ollut muuta ottanut.Istuin siellä kivellä tai kannolla,ihailin sinivuokkoja ja kuuntelin keväisiä lintuja.Siemailin sitä sidukkaani,olen kevät-ja kesäihminen.Väärään aikaan vaan puikahdin sieltä lenkkitielle.Kohdalle tuli juuri äiti kahden lapsensa kanssa.Ei kerinnyt näkemään muuta kuin minun tulevan metsiköstä,tuskin huomasi edes tuulipuvun taskussa olevaa sidukkatölkkiä.
Jotain sanoi lapsille ja pyyhkäs kädestä pitäen molempien kanssa tiehensä.
Selvitykseksi sanon,en ole alkon ongelmakuluttaja,olen tavallisen näköinen kuuttakymppiä käyvä pyöreähkö nainen,tavallinen mummo.
Typerryin ja jotenkin tuli kurja olo,mutta sitten hymähdin asialle ja painelin kotiin.
Sinivuokkojen poiminta on rikos ne ovat rauhoitettuja?
Itse jokin aika sitten odottelin tytärtäni (8v) ala-asteen pihalla. Meidän piti mennä suoraan koulun jälkeen erääseen paikkaan, joten siksi tulin hakemaan tyttöä suoraan koulusta. No olin hieman etuajassa, joten jaloittelin parkkipaikalta siihen koulun pihan reunaan, jotta näen milloin tyttö tulee, sekä hän näkee minut, ettei tarvitse etsiä minne parkkeerasin auton.
Viitisen minuuttia siinä seisoskelin ja selailin samalla facebookkia puhelimella, ja sitten paikalle saapui koulun yhteydessä (samaa rakennusta) olevasta päiväkodista hoitaja / työntekijä kyselemään, että miksi seisoskelen koulun pihalla ja millä asialla. Tuli hieman wtf olo. Olen 100% varma, että jos olisin nainen ei ketään olisi kiinnostanut asia pätkääkään.
En ollut edes pukeutunut mitenkään "epäilyttävästi" suoraan töistä siis tulossa, joten siistit vaatteet jne.
Katsoin "kuuklesta" taas kerran,eräs nainen mulle nimittäin kerran raivosi samaa,että ei saa sinivuokkoja poimia.
Vastaus:sinivuokot ovat rauhoitettuja luonnonsuojelulain nojalla,mutta siinä on lievennys.Sinivuokkoja saa poimia maljakkoon mutta EI myytäväksi kuten ei kielojakaan.Sinivuokkoja on aika paljon,tienoot sinisenä mattona siellä missä on.
Puhun poimimisesta,en repimisestä-Uusavuttomat eivät tiedä miten kukan varsi taitetaan,ei revitä juurineen.Ei ne minnekään katoa,jos ei juurineen kisko,eikä niitä nyt kahmalokaupalla tarvitse poimia.Pieni kimppu tuo kevään sisälle,eikä kaikkien tarvitse niitä poimia.Vanhuksille ovat esim. iso virkistys.
Eikös sulla ollut mulle muuta kommenttia kuin ne sinivuokot.Tuskin se äiti niitä vuokkoja pelästyi,eikä mulla silloin tainnut mitään kukkia olla,oli kesä jo,vuokkoaika ohi.
Spurkuna se minua piti,kun tulin metsiköstä,jos se sidukkapullo sittenkin näkyi siellä ulkoilupuvun taskussa.
Eiväthän kaupunkialueella metsässä kulje kuin lapset ja spurkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ohiksena kommentti, että Lontoossa on leikkipuisto, johon mies ilman lasta ei pääse edes portista sisään. Oltiin lasten kanssa siellä niin 5v joutui käydä "lunastamassa" isänsä aidan sisäpuolelle sieltä portilta. Naisia ilman lapsia en siinä portilla nähnyt, joten en tiedä, oliko tämä sukupuolisidonnaista.
Miesvihaa!
Luitko tuon kohdan "Naisia ilman lapsia en siinä portilla nähnyt, joten en tiedä, oliko tämä sukupuolisidonnaista"? Et siis vielä tiedä onko kyseessä vain miehiä koskeva rajoitus. Rauhoitupa vähän siis.
Tekisin miehenä ilmoituksen kunnianloukkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Totaa.... olen kaksi kertaa bongannut leikkipuistosta yksikseen liikenteessä olevan miehen, joka kuvaa lapsia älypuhelimella.
Toisella kerralla tyypillä oli PAD, jolla se teeskenteli kuuntelevansa musiikkia penkillä istuessaan. Olemuksessa oli jotain määrittelemättömän ällöttävää, joten kiersin hyypiön taakse ja kappas, se filmasi liukumäessä laskevia lapsia. Kun pervo bongasi minut alkoikin aivan uskomaton teatteriesitys.
Ensin sairake lähti juoksujalkaa hiekkalaatikolle torumaan kahta keskenään tappelevaa poikaa "ominaan", mutta paikalle tuli samoin tein lasten äiti ja ukko joutui kiireesti vaihtamaan paikkaa. Nyt tulikin sitten "puhelu" PADiin ja siirtyi kauimmaiseen nurkkaan aidan viereen "puhumaan puhelimessa". Esitys oli säälittävä (ei se ihan niin helppoa ole tai kaikki olisivat näyttelijöitä) ja järjetön. Tässä kohtaa ilmaisin jo ihan selvästi, että "Joo, olet oikeassa, mä kattelen sua". "Puhelu" loppui pikaisesti ja tyyppi häipyi paikalta. Harmittaa etten ottanut kuvaa.
En suosittele tietenkään hyökkäämään leikkipuistossa olevien ihmisten kimppuun pelkän arvauksen perusteella, mutta jos henkilö vaikuttaa asiattomalta kyllä siihen huomion saa ja pitää kiinnittää.
Vaikka olisikin pedofiili, ei mies tossa tehnyt mitään laitonta. Pedofilia tai julkisella paikalla kuvaaminen eivät kumpikaan ole rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kannattaa muistaa, että kaikki miehet ei niitä lapsia himoa, vaikka oliskin leikkipaikan lähellä...Oli laitonta ottaa kuva. Nyt jos esittelee miehesi naamaa jollekin vielä on muuten rikos.
Eikä ollut. Kyllä julkisella paikalla saa kuvata. Kuvan julkaisu on sitten eri asia.
Ei yllätä miehiä pidetään automaattisesti pedofiileina, raiskaajina ja väkivaltaisina psykopaatteina. Sitä se vuosikymmeniä jatkunut miesviha teettää.
no minulle kävi toissakesänä niin, että olin ollut ystäväni kanssa kaupungilla ja tarkoitus oli treffata mies + muksut puiston leikkipaikalla. olen nelikymppinen nainen, ihan tavallisen näköinen pientä lävistysnappia nenänpielessä lukuunottamatta, tuolloin päälläni olivat muistaakseni maksimekko ja crocsit sekä päässä peiliaurinkolasit. puistossakin on penkkejä, mutta valitsin leikkipaikan penkin. laitoin miehelle viestiä että "täällä ollaan " , hörpin mukaan ostaamani kahvia ja nautin auringosta, kun äkkiä noin kolmekymppinen vaalea nainen tuli sanomaan melko vihaiseen sävyyn että "hei tää on leikkipuisto "ja "mitä sä tolla kännykällä teet?" en ehtinyt vastata, kun samassa lapset huusivat äitiä ja juoksivat iloisesti luokseni . halasin lapsia, moikkasin miestä ja katsoin vaaleaa naista "jotain kysyttävää vielä?"-ilmeellä.
nainen ei enää sanonut mitään, mulkoili todella pahasti ... ja ihan suomalaisessa pikkukaupungissa tapahtui tämä, ei missään Lontoossa tms! jäi aika hämmentynyt olo..
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet on pedofiileja ja raiskaajia, kunnes toisin todistetaan.
T: Feministi
Olet oikeassa. Isäsikin oli!
Kaikki miehet raiskaavat naisia. Ilman naisten raiskaamista ei olisi lapsia.
Miettikääpä sitä.
Kuka tervejärkinen nyt muka miehen kanssa seksiä haluaa kun naisiakin on olemassa?!
Vierailija kirjoitti:
no minulle kävi toissakesänä niin, että olin ollut ystäväni kanssa kaupungilla ja tarkoitus oli treffata mies + muksut puiston leikkipaikalla. olen nelikymppinen nainen, ihan tavallisen näköinen pientä lävistysnappia nenänpielessä lukuunottamatta, tuolloin päälläni olivat muistaakseni maksimekko ja crocsit sekä päässä peiliaurinkolasit. puistossakin on penkkejä, mutta valitsin leikkipaikan penkin. laitoin miehelle viestiä että "täällä ollaan " , hörpin mukaan ostaamani kahvia ja nautin auringosta, kun äkkiä noin kolmekymppinen vaalea nainen tuli sanomaan melko vihaiseen sävyyn että "hei tää on leikkipuisto "ja "mitä sä tolla kännykällä teet?" en ehtinyt vastata, kun samassa lapset huusivat äitiä ja juoksivat iloisesti luokseni . halasin lapsia, moikkasin miestä ja katsoin vaaleaa naista "jotain kysyttävää vielä?"-ilmeellä.
nainen ei enää sanonut mitään, mulkoili todella pahasti ... ja ihan suomalaisessa pikkukaupungissa tapahtui tämä, ei missään Lontoossa tms! jäi aika hämmentynyt olo..
Tässä on joku ihme harha taas ettei ihminen jolla on omia lapsia voisi muka olla pedofiili.
Tuo näyttää ja kuulostaa pahasti rikkinäiseltä levyltä.