Tiukka tilanne, josta selvisit?
Kertokaa tiukoista tilanteista, joihin olette joutunut. Jos pystyt, analysoi myös mitä olisit voinut tehdä toisin, että tilannetta ei olisi tullut.
Itselläni ehdottomasti tiukin on ollut syöpäsädehoidon jälkeinen tulehdus, jossa tarvitsin ylimääräistä verensiirtoa ja kuume huiteli ties missä. Sille asialle en voinut mitään, sairaalastas tulehduksen sain, mutta hetken aikaa luulin että se elämä oli sitten tässä.
Kommentit (3)
Tuo ikä taitaa olla se pahin: tuore ajokortti, ei vielä kokemusta liikenteestä eikä elämästäkään. Luulee, että on kuolematon. Kamala tapa oppia.
Muilla vissiin sitten elämä tasaisen tappavaa, kun ei ole mitään sattunut? Tuossa edellisessäkin selvisi jotenkuten nähtävästi vain ne, joilla oli turvavyöt.
Mutta ei sen jutun tarvitse olla niin mullistava. Tiukka tilanne voi olla vaikka vessahätä väärässä paikassa. Itsellä tulee mieleen yksi parin tunnin bussireissu kupla otsassa Virossa, jossa ei aina ole vessoja busseissa. En sitä tiennyt. Vitsit oli silloin vähissä, ei yhteistä kieltä kuskin kanssa, ei pysähdyksiä, ei vessaa. Viimeinen puoli tuntia, huh huh. Mutta en kastellut penkkiä. Sain tietää, miten paljon rakko voi venyä, aina kipuun asti.
Opetti kyllä, että aina ensin vessaan ennen bussireissua, Suomessakin. Voi se vessa olla rikkikin.
Ap
18-vuotiaana ikävä kyllä menin kännikuskin kyytiin kihlajaisillan päätteeksi. Autolla reilusti ylinopeutta, käskin kuskin hiljentää, ei hiljentänyt. Auto lähti mutkassa käsistä, kynti ojanpohjaa, meni koivua päin, koivu onneksi katkesi. Katon kautta ympäri monta kertaa. Heräsin kun auto katollaan, joku nainen oli kuullut pamauksen muutaman sadan metrin päähän.
Kihlattu lensi takalasista, makas tajuttomana, kuski lensi etulasista. Minä olin etupenkillä vöissä edelleen ja mun takana oleva oli edelleen vöissä. Selvisin ruhjeilla kuten toinenkin autoon jäänyt.
Kuskilla vääntyi ja meni jalka poikki. Mun kihlattu oli teholla muutaman kuukauden keinotekoisessa koomassa koska sappinesteet poltti suoliston täyteen reikiä. Vaati vuosien kuntoutuksen että toipui. Eikä pienin paha olla katsoa kun vieroitettiin kipulääkityksestä. Kuski selvisi jalan naulauksella ja rattijuopumustuomiolla.
Edelleen pelkään olla kyydissä jos vauhti tuntuu mutkaan olevan liikaa, käsi menee kauhukahvaan. Humalaisen kyytiin en mene ja kyllä käräytän jos epäilen jonkun olevan kännissä.