Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaako alkoholin poisjättäminen / voimakas vähentäminen?

Vierailija
21.11.2016 |

Ehkä hieman itsestäänselvä kysymys joidenkin mielestä, mutta googlailemalla en löytänyt kunnon vastauksia kun jotkut sanovat että joo ja toiset taas että ei. Olen aloittanut elämäntapamuutoksen ja toiveena olisi saada muutama kilo pois niin mietin että kuinka paljon toi alkoholin jättäminen tai vähentäminen noin kertaan kuukaudessa vaikuttaa tähän projektiin. Itse käytän alkoholia vaihtelevasti, nyt viimeaikoina on tullut rällättyä vähän liian usein ja päätin että nyt saa humppailut jäädä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin kiinnostaa

Vierailija
2/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin toistakymmentä kiloa ja viinipullon vetäisin silloin tällöin, kunhan katsoin että pullon kalorit sopivat päivän kokonaiskalorimäärään. Ihan reippaasti laihduin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholissa on energiaa 7 kcal grammassa,hiilihydraateissa 4 kuten proteiinissa jota tosin ei täysin käytetä energiaksi.Tosin alkoholisteilla ei ole ruokahalua.

Vierailija
4/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholissa ja alkoholijuomissa on reilusti energiaa. Vaikutus painoon riippuu tietysti siitä, mitä otat tilalle.

Vierailija
5/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, paljonko olet tähän asti dokannut ja korvaatko viinan jollakin muulla, esim. sokerilimsoilla tai ruoalla. Jos jätät alkoholin pois etkä korvaa kaloreita millään, painon pitäisi kyllä laskea.

Vierailija
6/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholin pois jättämisellä laihdu.

Vierailija
7/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkoholin vähentäminen ja lopettaminen toi painoa lisää. Jonkin sortin alkoholiongelmaa oli joskus ja viikossa saattoi olla useampi päivä kun meni pari pulloa viiniä päivässä. Noina päivinä ei yleensä tullut syötyä, eikä krapulassakaan koska ruoka etoi. Kun lopetin juomisen niin 15kg tuli lisää. Mutta ei haittaa, kun on muuten niin paljon parempi olo kaikin puolin ja edelleen olen ihan normaalipainon  rajoissa. :) 

Ps. Alkoholi ei lihota (ainakaan mua ei lihottanut) ellei a) juo jotain sokerista paskaa kuten siiderit ja liköörit ja kaljat b) syö kännissä/krapulassa roskaruokaa ym. paskaa

Itse join vain kuivaa valkoviiniä (ei sokeria lainkaan) ja katsoin syömisten perään todella tarkasti niin ihan hoikkana pysyin.

Vierailija
8/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlainen turvotus ja naaman pöhö ainakin laskee.

Ihokin muuttuu kirkkaammaksi ja energian määrä nousee, joka saa ehkäpä liikkumaan enemmän.

Joillakin todella tippuu paino reippaastikkin alkoholin jättämisen myötä, toisilla taas ei. Jos siitä dogaamisesta on saanut jotain nopeaa mielihyvää ja tyydytystä, niin vaara on sitten hakea sitä fiilistä syömisellä. Urheilulla jos korvaa tuon alkoholin jättämän "aukon", niin paino tippuu aivan varmasti.

Joka tapauksessa, alkohollin käytön vähentäminen tai jopa kokonaan lopetus on aina viisas teko - tippui paino tai ei.

Vierailija
9/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aivan sama kun sinulla nro.7.

Silloin kun dogasin, en juurikaan syönyt mitään ja paino pysyi aina kurissa.

Huh-huh, eihän tuo kovin terveellistä ole ollut.

Vierailija
10/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litran pullossa raaka vodkaa (40%) on muistaakseni n. 1700 kaloria. Eli vaikka joisit kirkasta kirkasta vodkaa ja lantraat kalorittomaan juomaan, kyllä siitä kaloreita tulee silti perkeleesti. Yksi litran pullo 40% vodkaa on siis suunnilleen saman verran kuin 26 0,33l tölkkiä keskikaljaa. Yhdessä 0,33l kaljassa on about 130 kaloria ja makeissa siidereissä saattaa olla melkein 200 kaloria.

Laihtumisen kannalta alkoholin käyttöä on siis pakko vähentää reilusti, mutta ei esim. yksi päivä viikossa laihtumista pilaa, jos muuten tarkkailet syömisiäsi ja varmistat, että kulutat enemmän mitä syöt. Yksi kerta kuukaudessa on sitten täysin yhdentekevää laihtumisen kannalta. Jos pystyt pitämään alkon käytön yhdessä kerrassa kuukaudessa, se on siinä tapauksessa ihan sama millaisella kalorillapommilla juot itsesi känniin. Ja ja kerran kuukaudessa pitää toleranssin niin alhaalla, ettei tarvita kiskoa koko korillista kaljaa illan aikana.

Eineksiä kannattaa välttää, koska niiden ravintoarvot ovat tarkoituksella paskat, logiikkana se, että ne eivät vie näläntunnetta yhtä hyvin pois kuin oikea ruoka ja sen takia niitä syödään enemmän kuin oikeaa ruokaa -> lisää tuottoja korporaatioille. Tee siis itse oikea ruokaa, joka on ravintoarvoiltaan parempaa ja vie näläntunteen pois paljon tehokkaammin kuin einekset. Eineksillä saa nälän pois oikeastaan vain syömällä itsensä ähkyyn.

Vierailija
11/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on "voimakas vähentäminen" ? Sana voimakas ei millään muotoa sovi tuohon yhteyteen.

Vierailija
12/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh...kun itse käytän alkoholia niin useimmiten syön vastaavasti vähemmän. Joten kaloreita ei juodessa kulu varmaan enempää. Usein myös tanssimisen voi laskea urheiluksi :D

Vierailija
13/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani oli sellainen aivan selkeä kaljamaha, vaikka ei muuten mikään lihava mies ollut. Maha ei ollut sellainen pikku pömppö, vaan ihan reilu röllykkä. Mutta sitten kun hän vähensi oluenjuontia, niin tuo mahakin pieneni ihan huomattavasti. Hän ei siis aloittanut mitään urheilua samaan aikaan.

Vierailija
14/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin  jätettyäni alkoholin. En menetä ruokahaluani vaikka olisinkin juonut, mutta krapulassa en jaksa tavallisesti laittaa mitään terveellistä, joten kaloreita tuli vielä enemmän darraruuankin takia. Jätettyäni alkoholin olen kuitenkin pitänyt viikonlopun syömiset rennompina, eli roskaruoka ei täysin korvaantunut terveellisillä vaihtoehdoilla.

Jos ole tavallisesti maannut juhlimisen jälkeisen päivän sängyssä syömättä, tuskin laihdut kovin paljon juomisen lopettamisen takia. Turvotusta alkoholin jättäminen kuitenkin helpottaa, joten olo voi olla huomattavasti sutjakampi vaikkei paino varsinaisesti putoisikaan.

Tsemppiä! :)

Vierailija
15/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin turvotus ja pöhötys katoaa. Painan saman verran kuin ennen raskautta, mutta olen silti hoikemman näköinen nykyään. Aikaisemmin tuli elettyä sellaista opiskelijan biletyselämää, nykyään juon paaaaljon vähemmän (luonnollisestikin...). Vanhoissa kuvissa maha pömpöttää ja jenkkakahvat tursuavat. Naamakin oli pyöreämpi.

Vierailija
16/28 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kun lopetti kaljan kittaamisen niin laihtui yli 10kg muutamassa kuukaudessa. Itse tein saman eikä ollut vaikutusta. Suunnilleen yhtä usein juotiin kuitenkin, mutta tietysti minä join alun perinkin vähemmän.

Vierailija
17/28 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tietää että onko sillä loppupeleissä mitään väliä laihdutuksen kannalta.

Varmaan kannattaa juoda jotain kuivaa viiniä tai kossuvissyä tms jos on pakko lähtee ulos.

Vierailija
18/28 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihtunut, mutta en laihtunut vaikka olin Jutan dieetilläkin samaan aikaan. Usein alkoholista luopuminen laihduttaa, koska maksa voi keskittyä muuhun kun alkoholin polttamiseen, alkoholin omat (eivät mitenkään vähäiset) kalorit jäävät pois eikä sellaista tissuttelusta seuraavaa naposteluaoloa (tai känni-/krapulamättöä) tule. Mutta tosiaan toimii vain jos aineenvaihdunta on toimiva, itse lopetin tosiaan viikottaisen viinipullon (tai kahden) ja "parin" kaljan juomisen, eikä mitään vaikutusta. 

Vierailija
19/28 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, laihduttaa ja rutkasti. Join n. Vuosi sitten joka viikonloppu, yleensä viinipullon illassa tai sitten rutkasti siideriä ja baarissa drinkkejä. Sitten loppui juominen kun aloin tajuta että se on ihan pers*estä. Nyt vuoden jälkeen painan 12 kg vähemmän kun silloin, kuin join aktiivisesti. En ole täysin absolutisti tänäkään päivänä, nykyään juon n. Kerran kahdessa kuukaudessa, ja silloinkin pari-kolme viinilasillista enintään. Elämäni paras muutos! Pelkällä juomisen lopettamisella tippui noin paljon painoa.

Vierailija
20/28 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo paljon ja lopettaa tai vähentää radikaalisti, se kyllä pudottaa painoa. Samoin jos harvakseltaan juova aloittaakin kamalan ryyppäämisen, toden-näköisesti lihoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän