Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ammatiltani hoitaja , en tee työtäni kutsumuksesta vaan rahan takia

Vierailija
21.11.2016 |

Onko kysyttävää?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyttävää, asia on itsestäänselvä.

Vierailija
2/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takiahan tätä tehdään. Mikä muu voisi olla syynä. Kyllä palkkapäivä on tärkeä päivä meille hoitajillekin.

Minulla vain on tuuri, että satun pitämään työstäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sou?

Vierailija
4/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tienaat?

Vierailija
5/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku ihan rehellisesti sanoa, ettei tekisi työtä ensisijaisesti rahan vuoksi? Vaikka työ olisikin kuinka mielekästä.

Vierailija
6/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen vasta ja syynä ainoastaan se aivopesu jota tuli joka tuutista kun olin opiskellut yhden huonosti työllistävän ammatin. Joka paikasta uskoteltiin ettei mitään muuta kannata opiskella, kun mikään muu ei nykyään työllistä kuin hoitoala. Kouluun siis, vaikka mieluummin opiskelisin jotain aivan muuta kuin sairaanhoitajaksi ja alaa vaihdan kyllä heti kun on taas varaa opiskella.

Lopulta opintojen aikana en ole tavannut kovinkaan montaa hoitajaa, joka kokisi olevansa kutsumusammatissa, joku ihme myytti koko kutsumusammatti! Joitain nuoria vastavalmistuneita innokkaita tapaa toisinaan, mutta kyllä 5-10 vuoden työkokemuksen jälkeen tuntuu melko suurella prosentilla olevan täysin eri ääni kellossa. En ole muilla aloilla törmännyt yhtä työhönsä tyytymättömiin työntekijöihin mitä sairaanhoitajien keskuudessa näkee!

Vierailija
7/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen yliopistossa kutsumusalaani.

Vierailija
8/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia olisi varmaan kannattanut valita vähän paremmin palkattu ala?

Vierailija
9/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että jos raha on arvostuksessa ykkössijalla, niin olisi sekä henkisesti että fyysisesti kevyempiäkin töitä, mitä tehdä. - Mutta toisaalta ymmärrän erinomaisen hyvin että oa tekee hoitaajankin työtä lähinnä rahasta. Hieman surullista ja vaikeaa myöntää; ainakaan ääneen.

Itseäni suorastaan hieman kuvottaa vastaavasti lääkäriliiton suhtautuminen ja hurskastelu sillä, että eivät lääkärit tee työtään rahasta vaan kutsumuksesta.  

Mutta annas olla, jos joku uskaltautuu ehdottomaan, että voisiko lääkärit siirtyä normaaliin vuorotyö malliin, esimerkiksi potilasturvallisuuden nimissä tai voitaiiinko maahan kouluttaa lisää lääkäreitä ja tai voisiko tehdä jotain sille, että lääkärit lähes ainoana ammattikuntaba eivät tulevaisuudessa voisi kilpailla nykyisellä tavalla, niin räikeästi omaa työnantajaansa vastaan, niin todennnäköisesti saa lääkäriliiton kimppuunsa, jossa lääkäriliitto kertoo vuolaasti, kuinka lääkäreiden tahtoa ei ymmärretä ja käsitetä. -Toden totta en aina käsitä.      

Vierailija
10/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alueellasi ollut aina työtä tarjolla?

Vierailija
11/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päiväkodissa päivähoitajana. Teen työtä vain rahan takia ja sen takia että alalla on hyvät työllisyysnäkymät. Palkka bruttona 2200e kuukaudessa ei ole iso mutta toisaalta ei ylitöitä, työt jää töihin kun sulkee illalla päiväkodin oven. Loma 7,5 viikkoa vuodessa. En ole erityisemmin lapsirakas mutta olen työssäni hyvä.

Vierailija
12/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa saisi helpommallakin.

Vierailija
13/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kaikilla pitäisi olla jokin huippukiinnostava kutsumusammatti, miksi on niin väärin ottaa työ vain työnä ja tehdä sitä elannon vuoksi? Voihan niitä kiinnostavia asioita tehdä vapaa-ajallakin.

Vierailija
14/14 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eläinlääkäri. En tee työtä kutsumuksesta, vaan "vain työnä" elättääkseni itseni ja perheeni. Jostain syystä tämä on asia, jota ei saa sanoa ääneen ja josta ihmiset, varsinkin eläinihmiset, tuohtuvat kovasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän