Puhelinetu vai työpuhelin?
Olen vaihtamassa työpaikkaa enkä osaa päättää ottaisinko uudesta paikasta puhelinedun vai pelkästään työpuhelimen. Viimeiset kahdeksan vuotta on menty useamman työnantajan leivissä aina kahden puhelimen taktiikalla eli on ollut työpuhelin ja privapuhelin erikseen.
Nyt kuitenkin houkuttelisi taas puhelinedun ottaminen, ei jaksaisi aina kanniskella kahta luuria ja haluaisin työkavereiden pystyvän helpommin olevan yhteydessä vapaa-ajan asioissa jne. En kuitenkaan haluaisi, että minulle soiteltaisiin työasioissa lomilla ja vapaa-aikoina.
Kumman otan? Perustelkaa!
Kommentit (27)
Vastenmielinen ajatus että olisi vain yksi puhelin. Itsellä työpuhelin joka on ihana jättää töihin kun lähtee kotiin :)
Vierailija kirjoitti:
Työ- ja oma puhelin erikseen. Ikinä en ole huolinut yhtä luuria, en halua sekoittaa työtä ja vapaa-aikaa vahingossakaan.
Juuri näin. Olen aina pitänyt työ- ja yksityiselämän visusti erillään!
Vanha ketju mutta vastaan silti. Minulla oli työpuhelin ja privapuhelin, ehdottomasti parempi vaihtoehto. Ainut vaan että jostain syystä se katsottiin silti työsuhdepuhelimeksi ja maksoin siitä verotusedun. No en ole enää siinä firmassa töissä, siinä oli moni muukin asia päin piippiä. Omistaja multirikas ja kaiken mahdollisen veti aina kotiinpäin.
Mä en myisi vapaa-aikaani mistään hinnasta. Mulla oli esimies joka soitteli mun privapuhelimeenkin vaikka keskellä yötä tai kesälomilla. Lakkasin sit vaan kylmästi vastaamasta öisiin puheluihin, ja jätin työpuhelimeni aina näkyvästi keskelle työpöytää, kun lähdin kotiin. Työajalla toki vastasin kaikkiin työpuheluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju mutta vastaan silti. Minulla oli työpuhelin ja privapuhelin, ehdottomasti parempi vaihtoehto. Ainut vaan että jostain syystä se katsottiin silti työsuhdepuhelimeksi ja maksoin siitä verotusedun. No en ole enää siinä firmassa töissä, siinä oli moni muukin asia päin piippiä. Omistaja multirikas ja kaiken mahdollisen veti aina kotiinpäin.
Verottajalle pitäis ilmoittaa liittymien puh.numerot, ja verottaja sais päättää, keneltä verottaa työsuhdepuhelimen, ei työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verottajalle pitäis ilmoittaa liittymien puh.numerot, ja verottaja sais päättää, keneltä verottaa työsuhdepuhelimen, ei työnantaja.
Mulla työpuhelin oli selkeä työpuhelin, en soittanut sillä omia puheluita. Oma numero oli omia puheluita varten ja työnumero vain työpuheluita. Ja maksoin verotusedun, jota en ymmärrä.
Työ- ja oma puhelin erikseen. Ikinä en ole huolinut yhtä luuria, en halua sekoittaa työtä ja vapaa-aikaa vahingossakaan.