Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinetu vai työpuhelin?

Vierailija
21.11.2016 |

Olen vaihtamassa työpaikkaa enkä osaa päättää ottaisinko uudesta paikasta puhelinedun vai pelkästään työpuhelimen. Viimeiset kahdeksan vuotta on menty useamman työnantajan leivissä aina kahden puhelimen taktiikalla eli on ollut työpuhelin ja privapuhelin erikseen.

Nyt kuitenkin houkuttelisi taas puhelinedun ottaminen, ei jaksaisi aina kanniskella kahta luuria ja haluaisin työkavereiden pystyvän helpommin olevan yhteydessä vapaa-ajan asioissa jne. En kuitenkaan haluaisi, että minulle soiteltaisiin työasioissa lomilla ja vapaa-aikoina.

Kumman otan? Perustelkaa!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpuhelin ja dual-sim -kännykkä. Hyödyt: vain yksi puhelin matkassa, työnumeron saan halutessani suljettua illaksi ja viikonlopuksi. Haitat: jotkut appsit eivät ymmärrä kahta simmiä. Enkä pysty soittamaan autosta handsfreen kautta.

Vierailija
2/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viilmeiset 15 v. etu ja nyt vain työpuhelin. Ihana vapaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dual-sim ei ole oikeastaan vaihtoehto, koska haluan iPhonen.

Vierailija
4/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päädyin hiljattain samassa tilanteessa kahteen eri puhelimeen, vaikka jotkut kaverit valintaa hieman ihmettelivät. Tunnen itseni, ja tiedän, että päätyisin yhdellä puhelimella selailemaan jatkuvasti työsähköposteja vapaa-ajalla. Samoin joskus palavereissa on kiva jättää siviilipuhelin suosiolla työpöydän laatikkoon, niin kiusaus tehdä omia juttuja ei kasva liian isoksi. Onhan se tylsää raahata mukana ja muistaa ladata kahta eri luuria, mutta koen sen olevan vaivan arvoista.

Itse olen tosiaan 26-vuotias lapseton sinkku ja työtehtävässä, jossa minulta ei edellytetä jatkuvaa tavoitettavissa olemista. Minun ei myöskään tarvitse olla jatkuvasti esim. lasten tavoitettavissa. Eli voin ihan hyvällä omallatunnolla jättää töissä siviilikännykän huomiotta ja vapaa-ajalla unohtaa työpuhelimen.

Vierailija
5/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko valita minkä puhelimen tahansa?

Vierailija
6/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinetu, sillä verotusarvo on vain 20,00€. Varsinkin jos puhelinta käyttää yhtään enemmän, tulee selvästi halvemmaksi, kun antaa työnantajan maksaa. Lisäksi selkeää, kun vain yksi puhelin. Kannattaa muuten kysyä, onnistuisiko nykyisen puhelinnumerosi siirto työnumeroksesi.

Vierailija
7/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko valita minkä puhelimen tahansa?

Tiettyyn hintaan asti kyllä.

Kovasti houkuttaisi tosiaan yksi puhelin, mutta yritän palauttaa mieleeni niitä seikkoja miksi aikoinaan päädyin vaihtamaan pois puhelinedusta. En pelkää niinkään, että työkaverit tai esimiehet vapaa-ajalla soittelisi työjuttuja, mutta mietityttää mahdolliset asiakkaiden puhelut lomilla jne. kun eihän niitä kehtaa oikein olla palvelemattakaan, varisinkaan jos eivät tunnu välittävän lomalla olosta (nimim. kokemusta on).

- ap

(jäi tuosta aiemmasta kommentistani pois)

Vierailija
8/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyyppiseen työhön olet menossa?

Vierailija
9/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpuhelimen voi jättää töihin kun työaika loppuu. Jos ei puhu muutenkaan paljon puhelimessa (alle 20e/kk), työsuhdepuhelin on ihan turha kapistus.

Vierailija
10/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu duunista. Itsellä on puhelinetu, paljon kätevämpi itselle, kun ei tarvitse miettiä useampaa puhelinta tai SIMiä ja saa sen tuon verotusarvon hinnalla, mutta hyvin harvoin työpuheluita joutuu työajan ulkopuolella puhumaan muutenkaan. Jos olisi siitä pelko, niin valinta voisi olla eri.

Vierailija
11/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdepuhelimenkin tapauksessa voi työajan ulkopuolella jättää vastaamatta outoihin numeroihin

Vierailija
12/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinetu antaa vapautta, jos vain ingnooraa työpuhelut vapaa-ajalla. Itse nautin yhdestä puhelimesta, lisäksi sitä osaa käyttää paremmin kuin räpeltää kahden eri puhelimen kanssa.

Vierailija
13/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin entisessä työpaikassa (jossa en kuulunut puhelinedullisten piiriin) sai laitettua puhelimeen "lomatilan". Eli soittajalle tuli tiedote "henkilö lomalla, mutta jos haluat silti tavoittaa paina 2" -tyyliin.

Vierailija
14/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa otan puhelinedun ja siirrän oman numeroni työnantajalle. Viimeksi oli kaksi puhelinta ja se oli hanurista.

Vierailija
15/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa it-alan asiantuntijahommiin (jollaisessa nykyäänkin), mutta työni ei ole sellaista, että maailma kaatuu jos en ole vastaamassa työpuheluihin 24/7. Ja mietin tosiaan nykyisen privanumeroni siirtämistä firman nimiin (+ sopimalla että saan numeron tarvittaessa taas mukaani).

En halua olla vastaamatta oudoista numeroista tuleviin privapuheluihin, sehän tässä oikeastaan mieityttääkin, koska puhelinetuna en koskaan tietäisi olisiko kyseessä ehkä asiakas vai vapaa-ajan soittelu.

On tää vaikeeta. Tai ainakin teen itselleni tästä vaikeeta :D Kun on kummastakin puhelinmallista kokemusta, niin kummassakin on ne hyvät ja huonot puolensa.

- ap

Vierailija
16/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina vienyt oman numeroni mukanani tyopaikkaan ja valinnut puhelinedun ja ottanut oman numeroni mukaan. Monet kaverini aloittivat kahden puhelimen taktiikalla, vain vaihtaakseen yhteen numeroon myohemmin. Teen itse kahdessa maassa toita noin 50/50 ja mikaan ei ole rasittavampaa kuin kantaa kahta puhelinta mukana.

Vierailija
17/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa it-alan asiantuntijahommiin (jollaisessa nykyäänkin), mutta työni ei ole sellaista, että maailma kaatuu jos en ole vastaamassa työpuheluihin 24/7. Ja mietin tosiaan nykyisen privanumeroni siirtämistä firman nimiin (+ sopimalla että saan numeron tarvittaessa taas mukaani).

En halua olla vastaamatta oudoista numeroista tuleviin privapuheluihin, sehän tässä oikeastaan mieityttääkin, koska puhelinetuna en koskaan tietäisi olisiko kyseessä ehkä asiakas vai vapaa-ajan soittelu.

On tää vaikeeta. Tai ainakin teen itselleni tästä vaikeeta :D Kun on kummastakin puhelinmallista kokemusta, niin kummassakin on ne hyvät ja huonot puolensa.

- ap

Laitat sellaisen toiminnon päälle puhelimesta, ettei läpi tule kuin oman kontaktilistan puhelut vapaa-ajalla.

Vierailija
18/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat sellaisen toiminnon päälle puhelimesta, ettei läpi tule kuin oman kontaktilistan puhelut vapaa-ajalla.

Vaan kun haluan kuitenkin ne ei-kontaktilistalla olevat vapaa-ajanpuhelut läpi, joten tämä ei onnistu.

Mutta joo, kaikessa on puolensa kuten vastauksistakin näkee, kiitoksia kaikille vastanneille. Päätin etten jaksa enää tätä pähkäillä, joten laitoin nyt mailia että siirrän oman numeroni ja siirryn taas yhden puhelimen käyttäjäksi.

Vierailija
19/27 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki näköään jo päätöksensä. Itse aion välttää puhelinetua niin kauan mahdollista, koska en halua vastata työpuheluihin lomalla. Minulla työpuhelut olisivat nimenomaan asiakkailta.

Vierailija
20/27 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta vastaan kuitenkin. Itsellä työpuhelin ja voi että nautin siitä ettei työasioista soitella perään. Omaa numeroa en firmalle anna koska jos vaihdan työpaikkaa saan jatkossakin työpuheluita. Kannattaa pitää erillään numerot ja puhelimet. Työpuhelinta ei periaatteessa saa viedä työpaikan ulkopuolelle eikä siihen tarvitse vastata kellokortin leimauksen jälkeen vapaa-ajalla. Puhelin edulla on toki hyödyt joa puhuu paljon .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä