Mies ei ole tekemisissä vanhempiensa kanssa, pitäisikö kuitenkin kertoa vauvasta?
Välit vanhempien kanssa poikki jo vuosikausia, mies myöntää että vikaa on hänessäkin, mutta ei suostu tekemään aloitetta sopuun. Ei kuulemma halua olla tekemisissä heidän kanssaan, ei ole paljon yhteyksissä muihinkaan sukulaisiinsa. Mielestäni pitäisi kertoa viimeistään kun vauva syntyy, miehen mielestä ei ole tarpeellista. Teenkö hirveän virheen, jos otan itse yhteyttä miehen vanhempiin? Luulisin, että he eivät tiedä minustakaan.
Kommentit (15)
Jos olette miehen kanssa yhdessä niin ei musta ole sun asia ilman miehen suostumusta ottaa yhteyttä miehen vanhempiin. Voit toki kysyä olisiko miehelle ok, että sä olisit jossain yhteydessä hänen vanhempiinsa tai saisiko lapsi tavata näitä ja korostaisit ettei miehen tarvitse olla tekemisissä jos ei halua. Jos mies on ehdottomasti asiaa vastaan, yrittäisin kunnioittaa miehen mielipidettä ja toivoa että vuosien mittaan/kun lapsi kasvaa ja alkaa kysellä isovanhemmistaan, mies voisi ajatella asiaa uudelleen.
Voihan siellä taustalla olla alkoholiongelmia tai väkivaltaa miehen lapsuudessa, josta mies ei vai halua puhua, kenellekkään, koskaan ja silloin se, että sä ottaisit yhteyttä omin luvin, voi olla parisuhteen kannalta tosi huono juttu.
Älä missään nimessä! Voit saada sekopää appivanhemmat vaatimaan ja käskyttämään. Anoppi sanelee mitä teet vauvan kanssa ja löytää tavan syyttää sinua siitä ettei ole kuullut pojastaan vuosiin.
Riippuu aikanpaljon välirikon syistä - jos on joku todella hirveä lapsuus takana niin sen ehkä pitää saada jättää taaksensa, eikä sitä tarvitse antaa perintönä teidän lapselle.
Jos on kyse jostain miedommasta syystä välirikkoon niin minä luulen, että minä lähettäisin kirjeen tuleville isovanhemmille tiedoksi (ei lainkaan yhtään sellainen 'olisi niin kiva taas olla yhtä lämpöistä perhettä'vaan sellainen hyvin neutraali, minkä jälkeen he voivat halutessaan olla yhteydessä mieheesi ja ehkä sopia asioita).
Kysy mieheltäsi, olisiko se mitenkään OK hänelle. Ihan hirveä tilanne oikeasti olisi jos jompi kumpi vanhemmista tässä ehtisi menehtyä ennen kuin he tekevät sovintoa, ja leski sitten soittaisi hautajaisiin ja tuolloin kävisi ilmi että teitä on jo kolme tai useampiakin.
Muistuta miehellesi, että laihakin sopu olisi parempi, eikä sen tarvitse tarkoittaa sitä, että olette yhtään enempää tekemisissä hänen vanhempiensa kanssa...
Mies on aika vaitonainen välirikon syistä, mutta olen ymmärtänyt että kyse on alunperin vanhempien reaktiosta johonkin tapahtumaan tai tekoon kun mies on ollut ehkä parikymppinen. Ei siis mitään vanhempien alkoholismia, väkivaltaisuutta, hyväksikäyttöä tms, sen mies on sanonut.
En tietenkään voi vaatia heitä olemaan keskenään tekemisissä, enkä ala vastoin miehen tahtoa leikkimään mitään onnellista perhettä, mutta mielestäni heillä olisi silti oikeus tietää tulevasta lapsenlapsesta.
ap
Olisi kamalaa kuulla lapsenlapsesta vasta vuosien jälkeen. Toisaalta olisi kamalaa tietää että on lapsenlapsi jonka elämään en ole tervetullut. En kyllä osaa kuvitella tilannetta että olisi välit kokonaan poikki oman lapsen kanssa...
Miehen vanhemmat. Mies päättää. Itse en ole puhunut äidilleni 30 vuoteen ja siihen on todellakin hyvä syy. Ottaisin eron jos mies selkäni takana alkaisi kähmiä sinnepäin.
Minäkään en ole ollut isäni enkä hänen sukulaistensa kanssa tekemisissä vuosikausiin samantapaisesta syystä. Lapseni ehtivät syntyä ennen välirikkoa, mutta en ole katsonut tarpeelliseksi ilmoittaa mistään isommastakaan elämässäni tapahtuneesta isälleni. Jo ennen välirikkoa menin naimisiin enkä halunnut isääni/sukulaisiaan sinne, eli en ilmoittanut. Häiden jälkeen olivat lehdessä nähneet ja suuttuivat tietysti. Ihan sama meille, koska pääasia oli järjestää meille unohtumaton ja iloinen juhla, joka ei olisi onnistunut heidän ollessa läsnä. Muutenkin oloni on helpottunut kun koko ajan ei tarvitse stressata ja vääntää jokaisesta pikkuasiasta. Jos miehelläsi on parempi olla näin, en tosiaan menisi soppaa enää hämmentämään.... Meillä nämä ex läheiset pysyy osittain elämästäni tietoisena yhteisten tuttujen kautta (ja stalkannevat minuakin Facebookissa vaikka olen siellä valenimellä heidän takiaan, yksi on nimittäin minut löytänyt ja laittanut kaveripyyntöä).
Miehen vanhemmat ja miehen päätös!
Älä vaan ala mitään yhteydenottoja virittelemään miehen selän takana. Jotain rajaa!
Jos minun mieheni alkaisi jotain ilmoittelemaan minun isälleni minun tietämättäni niin ottaisin eron.
En pidä siis mitään yhteyttä isääni.
Kyllä miehen kannattaisi jo lopettaa vihanpito. Aivan käsittämätöntä vihoitella jostain mitä vanhemmat on joskus sanoneet. Jokainen aikuinen tietää millaisia varsinkin pojat on parikymppisinä. Ja asiaha tulee miehelle vastaan sitten kun oma lapsi on parikymppinen.
Kyllä lapsenlapsi tarvitsee mummon ja papan.
Ei taida olla ap asia kuitenkaan alkaa salaa mitään ilmoitella! Tulee vaan riitaa ja sotkua.
Vai sekö on ap:n tarkoitus...saada aikaa kunnon soppa ja draamaa?
Ole lojaali miehellesi äläkä tuntemattomille ihmisille.
Tuon jälkeen en voisi enää luottaa naiseen ja suhde menisi siinä
Ihan meni kylmät väreet selkää pitkin Hyrr!
Kerropa miehellesi mitä suunnittelet.
Jos mies tekee tuollaista niin seuraava kohde saatat olla sinä. Eli jäät lapsen kanssa kuin nalli kalliolle. Minulle kävi näin ja eron jälkeen otin yhteyttä miehen sukuun. Sanoivat että mies on ollut hankala aina. Älä ota yhteyttä kysymättä mieheltä. Jotain on miehessä pielessä kun välit on poikki.
En ottaisi yhteyttä jos mies ei halua. Sukulaisuus ei velvoita mihinkään.