Miksi jotkut eivät vastaa halaukseen?
Siis eivät ollenkaan. Kun heitä halaa, niin seisovat jäykkänä kädet sivulla roikkuen. Ei tule edes sitä vaivaantunutta väkisinhalaamista.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävämies (itse olen siis nainen), joka käyttäytyy juuri tuohon tapaan puupökkelömäisesti, jos tervehdin häntä halaten. Tulkitsin tästä ja parista muustakin syystä, ettei hän oikein haluakaan olla ystäväni. Kun otin etäisyyttä, hän alkoi ihmetellä miksei minusta ole kuulunut, ja kertoi pitävänsä minua tosi tärkeänä ystävänään. Minulle on tosi outoa ettei tärkeää ja läheistä ihmistä voi kuitenkaan halata. Olen tottunut halailemaan ja jopa suukottelemaan läheisiäni, sukupuolesta riippumatta, enkä muista aina tämän miehen kohdalla että hänelle jo se halaus on liikaa. Muutaman kerran olen törmännyt tuohon jääkalikkavastaanottoon ja eihän se mukavalta tunnu. :/
Kyseessä ei siis ole mies, joka ei haluaisi keneltäkään niitä halauksia. Kerran hän ihan erikseen kertoi olleensa jollain urheiluporukalla ulkona ja että oli kiva jutella ja halailla kavereita pitkästä aikaa!
Osaako joku selittää miksi minä en sitten saa häntä halata?
Jos se on homo tai kaappihomo niin naisen kanssa halaaminen tuntuu vastenmieliseltä, mutta urheiluporukassa toisten miesten kanssa onnistuu. Homoseksuaalimiehet ovat kuitekin usein hyviä ystäviä naisten kanssa, joten sekin sopisi kuvaukseen.
Ei ole homo, ollut pitkään naimisissa ja nyt erottuaankin tapailee naisia. Ystäväpiiri on vapaamielistä ja siihen kuuluu mm. yksi homoseksuaali, joten en usko että olisi kaappihomokaan. On vain tosi outoa ettei hän vastaa ihan tavalliseen halaukseeni.
Toisten henkilökohtaista kuplaa pitää kunnioittaa Suomessa. Halaa vain niitä, joiden tiedät siitä pitävän.
Vierailija kirjoitti:
Minua "saa" halata vain vaimo tai lapset. Muiden tekemänä se ei tunnu kuin epämiellyttävältä tunkeutumiselta henkilökohtaiselle alueelle. En oikein edes käsitä, mitä kukaan muu minun halaamisellani tavoittelee tai saavuttaa? Ei muiden kuin aivan lähimpien halaaminen edes tunnu miltään.
Minä koetan parhaani mukaan halata takaisin hillitysti, jos joku kapsahtaa kaulaani. Se ei minulle kuitenkaan ole luontevaa, vaan - kuten yllä - vain oman perheen kesken halailen. Flunssa-aikana sitä paitsi kovin lähelle minun reviirilleni tunkeutuvat saattavat tahtomattaan tartuttaa pöpöjä. Sanaton toivomus minulta siis: - Älkää tulko iholleni! Silti en ole ihmisvihaaja, on minullakin tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävämies (itse olen siis nainen), joka käyttäytyy juuri tuohon tapaan puupökkelömäisesti, jos tervehdin häntä halaten. Tulkitsin tästä ja parista muustakin syystä, ettei hän oikein haluakaan olla ystäväni. Kun otin etäisyyttä, hän alkoi ihmetellä miksei minusta ole kuulunut, ja kertoi pitävänsä minua tosi tärkeänä ystävänään. Minulle on tosi outoa ettei tärkeää ja läheistä ihmistä voi kuitenkaan halata. Olen tottunut halailemaan ja jopa suukottelemaan läheisiäni, sukupuolesta riippumatta, enkä muista aina tämän miehen kohdalla että hänelle jo se halaus on liikaa. Muutaman kerran olen törmännyt tuohon jääkalikkavastaanottoon ja eihän se mukavalta tunnu. :/
Kyseessä ei siis ole mies, joka ei haluaisi keneltäkään niitä halauksia. Kerran hän ihan erikseen kertoi olleensa jollain urheiluporukalla ulkona ja että oli kiva jutella ja halailla kavereita pitkästä aikaa!
Osaako joku selittää miksi minä en sitten saa häntä halata?
Koska hän ei osaa suhtautua siihen luontevasti. Kannattaisko kysyä etukäteen käykö halaus ennen kuin hyökkää kimppuun? Niin itse toimin koska en oleta että kaikki ihmiset haluavat halauksen.
Halaaminen ei kuulu suomalaiseen tapakulttuuriin. Yhtä asiallista kuin käydä tisseihin kiinni. Mutta kun sitä halailua lähinnä naiset harrastavat, niin eihän siihen kukaan puutu.
Minä taputtelen, koska halaaminen on minusta kiusallista ja liian henkilökohtaista ja läheistä, ja taputtelemalla siitä saa edes jotenkin vähän koomista, leikillistä eikä niin läheistä. Mieluiten olisin kokonaan halailematta, mutta kun se on nyt niin omaksuttu tähän uuteen tapakulttuurin, niin en halua tilanteissa, joissa muut pitävät halailua itsestäänselvänä ja lähestyvät kädet ojossa levällään, tehdä numeroa kieltäytymällä ja herättää siten huomiota ja ihmettelyä.