Tänään perhekahvilassa...
Mitä kummallisuuksia ai ihanaa olette kohdanneet perhekahvilassa/kerhossa, avoimessa pk:sa,leikkipuistossa?
Tänään perhekahvilassa oli joku kiinalainen äiti, joka tuijotti jotain kiinalaista ohjelmaa älylaitteeltaan ja ahmi samalla aamiaista. Äänet siinä laitteessa ihan täysillä...!! Lapsensa leikki toisessa huoneessa.
Minulle ensimmpinen kerta perhekahvilassa, en tiedä tuleeko toista :)
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja viestisi nro 18. Eivätkö taaperoimettäjät sitten ole normaaleja?
Mahtavaa tosiaan jos terveydenhuollon ammattilaiset ovat tällaisia asenteiltaan suomessa.
Itse olin myös tulossa kommentoimaan että olen huomannut perhekahvilassa (en mitenkään negatiivisessa mielessä) että miten todella monia yli yksivuotiaita vielä imetetään. Ja miten se ainakin täällä Espoossa on ihan normaalia eikä mikään taivastelun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Ei :)
Viimeksi oli rinnalla 4v tyttö, minusta se on epänormaalia. Lapsi ei ravitsemuksensa vuoksi tartte sitä tisua, läheisyyttä ja hellyyttä voi antaa muutenkin kuin laittamalla tissin lapsen suuhun.
4-vuotias ei ole taapero. Eikä 4-vuotiaankaan imetyksessä mitään vikaa ole mutta paikkavalinta toki herättää hämmennystä noin ison imetettävän kohdalla.
Olen käynyt kohta 5v tuossa lähimmässä avoimessa päiväkodissa ja nähnyt neljän eri ohjaajaparin aikaa, mutta en kyllä muista mitään kamalaa tai ikävää. Toki on vastaan tullut ihmisiä joiden tapa toimia lastensa kanssa jossain tietyssä hetkessä kummastuttaa, mutta ei se ole angstia aiheuttanut. Ja varmasti olen vastaavasti varmasti kummastuttanut muita, joskus aiheestakin.
Muistan tältä ajalta yhden lauluhetkiä häirinneen 3-vuotiaan jota äiti ei rajoittanut, ja oma kuopus (2v11kk) on päätynyt kahdesti pieneen konfliktiin (tyyliin riita autosta, vei taaperokärryn toisen nenän edestä) niin että olen tuntenut pienen pistoksen että olisi pitänyt olla paikalla selvittämässä (mutta siitä huolimatta jätän edelleen jatkamaan leikkiään siksi hetkeksi että käyn auttamassa isomman askartelun alkuun viereisessä huoneessa tai käytän vessassa - useimmiten paikalla on joku niin tuttu naama että voi pyytää katsomaan hetken perään).
Meille tuo avoin pk on kyllä melkein toinen olohuone, ihana että voi sellaisessakin käydä kerran, pari viikkoon.
Käyn taaperoni kanssa n. Kerran viikossa perhekahvilassa. Siellä muut vanhemmat ovat aina olleet tosi mukavia :)
Minä en myös viihdy,mutta lapsi kyllä,joten käydään siellä 2krt/vko
Eli koko huoneen olisi pitänyt pysähtyä ja keskittyä vain sinuun ja vain sinuun? Menit johonkin nurkaan yksin mököttämään, kun näin ei käynyt?