Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kukaan keksinyt mistä johtuu, että julkisella sektorilla on ne vittumaisimmat työntekijät?

Vierailija
21.11.2016 |

Yksityisellä sektorilla on ystävällisiä ja hyviä asiakaspalvelijoita, mutta julkisella ei!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella sektorilla on pääsäntöisesti naisia ja ne vasta vittumaisia onkin

Vierailija
22/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työntekijöitä on todella vaikea sanoa irti. Melko paljon saa tehdä että tulee edes huomautus.

Esimerkiksi vuonna 2015 valtiolta irtisanottiin tuotannollistaloudellisista syistä yli 1000 henkilöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta kunta-alalla...

Suojatyöpaikka on tämäkin ja täynnä vaihdevuosissa olevia pahantuulisia ämmiä. Pitkät virat, ei toivoakaan että saataisiin nuoria tilalle, kun joku noista kävyistä eläköityy. Meidän "kuopuskin" on 40. Yhtään miestä ei ole.

Hirveää tappelua ja kätinää. Asiakkaille onneksi vielä ollaan asiallisesti. Mutta moni pitää työpaikkaa melkein kotinaan jossa hän määrää joka asiasta kun on ollut täällä jo Paasikiven ajoista saakka. Vedotaan päätöksiin jotka on tehty joskus nuijasodan aikaan.

Pelastakaa joku mut täältä....

Meille palkattiin nuoria, ihan tradenomeja. Siinä ne ihmettelivät työn vieressä, että mitä tälle pitää tehdä, netissä notkuivat ja pävittelivät elämän kurjuutta.

Joka vuosi olisi pitänyt saada vaihtaa tehtäviä jonkun kanssa, parhaat sanoivat vuoden työtä tehtyään, ettei ole sitä oppinut, haluaa tehdä jotain muuta. Ihan ensimmäiseksi aina muistivat sanoa, ettei tämä kuulu mulle.

Pyynnöstäni hommat organisoitiin uudelleen, jokaiselle tuli selkeä vastuualue, ja sen kun hoitaa, niin hyvä on.

Tradenomit on jääneet päivärahalle jo aikoja sitten, kun oli niin raskasta. Tilalle palkattiin vanhoja akkoja, noin nelikymppisiä, nyt hommat hoituu, ja työt on tehtynä, kun päivä on pulkassa.

Eipä minulla muuta. T. Kärttyinen vanha akka.

Ihana kommentti, nauroin!:)

Vierailija
24/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydäänpä lävitse loogisesti mahdollisia selityksiä:

1) Työskentely julkisella sektorilla tekee ihmisestä kiukkuisen - ehkä-

2) Kiukkuisuus muuttaa organisaation osaksi julkista sektoria - ei uskottavaa.

3) Julkiselle sektorille hakeutuu tai muuten vain päätyy ihmisiä, jotka ovat valmiiksi hankalia. Tuskin...

4) Julkisen sektorin osaksi päätyy sellaisia toimintoja, jotka vetävät puoleensa peruskiukkuisia työnhakijoita - tuskin...

Onko vika siis julkisen sektorin johtamisessa?

Varmaan useampien asioiden yhdistelmä, rahoituksen leikkaukset yhdistettynä siihen, ettei osata johtaa. Johtajaksi on noussut 20 vuotta sitten joku vuonna -80 merkonomiksi valmistunut mulkero, jonka käsitykset johtamisesta on jostain renkien ja piikojen ajalta. Siihen kun lisätään, että kukaan ei halua mitään muutoksia ja palaute ei koskaan kulje alhaalta ylöspäin ja työilmapiiri ei ole kiva niin a vot. Tällaiseksi siis kuvittelen itse pahimmat tällaiset työpaikat, saa oikaista käsitykseni.

Vierailija
25/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käydäänpä lävitse loogisesti mahdollisia selityksiä:

1) Työskentely julkisella sektorilla tekee ihmisestä kiukkuisen - ehkä-

2) Kiukkuisuus muuttaa organisaation osaksi julkista sektoria - ei uskottavaa.

3) Julkiselle sektorille hakeutuu tai muuten vain päätyy ihmisiä, jotka ovat valmiiksi hankalia. Tuskin...

4) Julkisen sektorin osaksi päätyy sellaisia toimintoja, jotka vetävät puoleensa peruskiukkuisia työnhakijoita - tuskin...

Onko vika siis julkisen sektorin johtamisessa?

Varmaan useampien asioiden yhdistelmä, rahoituksen leikkaukset yhdistettynä siihen, ettei osata johtaa. Johtajaksi on noussut 20 vuotta sitten joku vuonna -80 merkonomiksi valmistunut mulkero, jonka käsitykset johtamisesta on jostain renkien ja piikojen ajalta. Siihen kun lisätään, että kukaan ei halua mitään muutoksia ja palaute ei koskaan kulje alhaalta ylöspäin ja työilmapiiri ei ole kiva niin a vot. Tällaiseksi siis kuvittelen itse pahimmat tällaiset työpaikat, saa oikaista käsitykseni.

Häh? Julkisen sektorin pomoista suurin osa on syntynyt 1970-luvun jälkeen, heillä on vähemmän osaamista ja työkokemusta kuin alaisillaan ja he hehkuttavat sellaisten kivojen asioiden perään kuin tiedolla johtaminen. Julkisen sektorin pomo on turhan usein tradenomi, joka yrittää saava maisterit tekemään itsensä mielestä kivoja juttuja.

Vierailija
26/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä sektorilla on ystävällisiä ja hyviä asiakaspalvelijoita, mutta julkisella ei!

Ei se ole enää mitään siihen verrattuna mitä oli postin ja muitten ns valtion laitosten henkilökunnan asenne asiakkaisiin ennen 80-lukua.

Nämä oli kuin jotain jumalaa suurempia öykkäreitä, mulkolivat aina vihaisen näköisinä kun asiakas tuli tiskille, tervehditty ei koskaan töykeää puhuttelua.

Vielä 90-luvulla postineiti naureskeli avoimesti päin mun naamaa mun postipaketin sisältöä. Olin vielä niin nuori etten älynnyt antaa takaisin.

Vierailija
27/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole enää mitään siihen verrattuna mitä oli postin ja muitten ns valtion laitosten henkilökunnan asenne asiakkaisiin ennen 80-lukua.

Nämä oli kuin jotain jumalaa suurempia öykkäreitä, mulkolivat aina vihaisen näköisinä kun asiakas tuli tiskille, tervehditty ei koskaan töykeää puhuttelua.

Vielä 90-luvulla postineiti naureskeli avoimesti päin mun naamaa mun postipaketin sisältöä. Olin vielä niin nuori etten älynnyt antaa takaisin.

Eipäs kun se oli 2000-luvun alussa. Kun oikein muistelen.

Kaupan postissa ne ei ehdi tutkia asiakkaiden paketteien sisältöjä.

Vierailija
28/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska julkisen sektorin rahoitusta on leikattu jatkuvasti.

Yrityspuolella on leikattu kokonaisia yrityksiä tai suurin osa yrityksen työntekijöistä. Lomautettu loput. Ei kelpaa selitykseksi.

Vierailija
29/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se johtuu siitä, että julkisen sektorin työntekijät eivät ole asiakaspalvelijoita tai ainakaan yksiselitteisesti vain asiakaspalveljoita vaan virkamiehiä, joita sitoo virkavelvollisuus. Esim. opettajan tehtävä ei ole taipua ässänmutkalle jotakin perhettä palvellakseen, sosiaalityöntekijä ei voi olla aina samaa mieltä asiakkaan kanssa, sairaanhoitajan tai lääkärinkin pitää ottaa huomioon aika monta muutakin asiaa kuin se, mitä potilas ehkä haluaa. Kelan virkailijan tehtävä on vahtia, ettei kukaan saa ansiottomia etuuksia, koska varat ovat rajalliset, poliisin tehtävä taas saattaa olla viedä asiakas putkaan.

No kuule. Sitähän se on yksityisilläkin työnantajilla, aika harva on pelkästään asiakkaita palvelemassa, mutta silti työntekijöiltä odotetaan asiakaspalvelutaitoja ja sen toteuttamista! Koska yksityisellä sellainen saa kenkää tai sitä ei palkata, joka "on täällä vaan töissä".

Käytännössä tuo lainaamani henkilö tiivistääkin kaiken olennaisen: julkiselle pääsee töihin kuka vaan, jolla on tietyn "virkamiehen" edellyttämä koulutus, koska ketään ei kiinnosta siellä millainen persoona olet ja miten kohtelet muita ihmisiä. Kaikenmaailman hirviöitä on juurikin julkisen puolen duuneissa ja juuri tästä syystä. Ikävä kyllä nuo ihmiset (esim. terveydenhoitoalaja sos.ala) ovat niitä, jotka aivan erityisesti joutuvat tekemään asiakaspalvelua ja kohtaamaan ihmisiä vaikeissa tilanteissa.

Vierailija
30/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava aloitus. Provohan tää on.

Kuka muka ei ole koskaan kuullut tai lukenut valituksia yksityisten yrityksen asiakaspalvelusta?

Eikös täälläkin ole ollut ketjua siitä kuin ylimielisiä ovat Stokkan tai Sokoksen myyjät ja entäs kampaajat! Teleoperaattorien aspasta valitetaan aina. Vaatekaupat, nettikaupat ja ravintolat ovat usein valituksen kohteena. Entäs elektroniikkaliikkeet? Remonttifirmat? yms yms

Vierailija
31/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olin melkein vaivautunut, kun kävin pääkaupunkiseudulla yksityisellä lääkäriasemalla ja ensiksi hoitaja hymyili mulle ja sen jälkeen lääkäri jopa puhui mun kanssa eikä tuijottanut vain ruutua! Olen niin tottunut julkiseen terveydenhoitoon ja potilaan kokonaisvaltaiseen mitätöintiin, että järkytyin ystävällisyydestä!

Vierailija
32/32 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anglosaksisissa maissa virkamies on "public servant". 

Nimi jo kuvastaa vähän ehkä sitä normaalimpaa tapaa ihmisten välisessä kanssakäymisessä kuin mitä täällä mörkölandiassa harrastetaan.

Tarkoittaa että voihan ne hakemukset hylätä hymyillenkin jopa empatian kera, eikä aina norsunvittu naamalla.

Virkamiesten palvelunhan me veronmaksajat kuitenkin veroistamme maksamme. Soisi että kalliit palvelut olisivat edes ystävällisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi