Joutuisit muuttamaan äitisi isän synnyinkuntaan!! MINNEKÄS TULISI LÄHTÖ??
Kommentit (385)
En joutuisi muuttamaan mihinkään. Tässä samassa kartanossa olemme asuneet sukupolvien ajan. Ainoa mitä tilamme ympäristössä on vuosikymmenten mittaan tapahtunut, on se että tuohon kilometrin päähän on rakennettu jotain ihme rivitaloja tms. Onneksi eivät tule lähemmäksi iholle, sillä tonttimme raja menee tuossa.
En voisi kuvitella jotain naapureita tms. Ihan besteintä on juuri näin.
Pöytyälle, tarkemmin sanottuna Yläneelle. Kai, tietääkseni.
Lumijoelle, on ihan Oulun vieressä. Ihan ok, asun nyt Oulussa. :)
Vesannolle. En ole koskaan käynyt, aika pieni kylä varmaan.
Vain eri paikkakuntien nimiä....
Mikä on tämän 'keskustelun' pointti ?
Pelkkä tylsä luettelointiko?
Pysyisin samassa kunnassa, molemmin puolin suku asunut pitkään tässä samassa pitäjässä :)
Espooseen. Eli en joutuisi muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Joutuisin rajan yli Karjalaan Suojärvelle yhteen kylään. Suojärvi oli Karjalan suurin pitäjä, Ilomantsin naapurikunta.
En lähtisi nykytilanteessaan eikä tarttisi. Ukki kävi paikan päällä -90-luvulla lapsuuttaan muistelemassa. Kotikylä oli poltettu sodassa maan tasalle.
Heippa naapuri! Sama, mutta lähtisin vaikka asumaan jos Karjala luovutettaisiin Suomelle. Kaunista seutua. Ei siellä mitään kotitaloa ole jäljellä, mutta mm. äidin isän isä löytyy sankarihautausmaalta. Siellä haluaisin joskus käydä jos Venäjälle siunautuisi vähän fiksumpia hallitsijoita.
Itse asiassa ei tulisi lähtöä minnekään nykyisestä asuinkunnastani.
Kankaanpäähän. Sinne muutto kyllä muutenkin haaveissani, sitten kun opinnot on ohitse ja sopivampi elämäntilanne :) viimesintä vuotta lukuunottamatta asunut koko ikäni Espoossa ja vieläkin asun uudenmaan alueella, kaipuu olisi oikeasti maaseutumaisemiin... kunhan vain hetki on sopiva.
Itse asiassa en ole aivan varma, äidinisä kun syntyi v. 1885 (äiti 1925, minä 1965), mutta veikkaan Luviaa. Isän ja äidin suvut tulevat alun perin yhtä haaraa lukuun ottamatta kaikki Ahvenanmaalta ja muuttivat 1800-luvun kuluessa Luvialle, mutta luulen, että äidinisä syntyi vasta Luvialla. Äiti ja isä olivat kolmannet serkut keskenään, siis pikkuserkusten lapset.
Ei mitään käsitystä edes siitä, kuka on äitini isä.
Turussa olen ja Turussa pysyisin. Meidän suku ei ole muutellut näiltä seuduilta.
Luultavasti jonnekin päin Saksaa, mutta ihan varmaksi en osaa sanoa. Äidin isän henkilöllisyyttä kun ei ole koskaan varmistettu tai kerrottu äidilleni.
Säkkijärvelle.
Papalla paljon valokuvia paikasta. Joskus salaa niitä katselin. Pappa piti niitä piilossa, eikä halunnut aiheesta puhua.
Ikävöi paikkaa niin kovasti.
No sitten tieni veisi Venäjälle Laatokan rannalle.
Karjalan Sortavalaan