Oliko tämä pettämistä?
Menet naispuolisen kaverin kanssa baariin viettämään tyttöjen iltaa aikeissa ostaa sisäänpääsyliput diskoon. Vastaan tulee (todella epäkiinnostava) miesporukka, joka antaa teille ilmaiset liput diskon puolelle ja luvan käydä ottamassa yksityisestä tilasta ilmaista viinaa koko illan ajan.
Käytätte ne ilmaisliput ja otatte sitä ilmaista viinaa ja juttelette välillä kohteliaisuudesta ko miesten kanssa ja välillä käytte keskenään tanssimassa ja kiertelemässä. Kerrotte ihan suoraan olevanne naimisissa. Loppuillasta yksi ko miehistä ehdottaa seksiä sinulle, kieltäydyt ja lähdet kotiin. Kotona herätät miehen ja sanot rakastavasi ja että hän on maailman paras mies.
Aamulla kerrot miehelle illan kulusta. Mies on vihainen ja sitä mieltä, että olet jollain tasolla pettänyt häntä illalla. Onko näin tosiaan? Mitä mieltä?
Kommentit (38)
ei ole pettämistä, ethän pettänyt missään kohtaa.
Miehen itsetunto on huono ja syyttä väittää moisia. Mustasukkaiset on onnettomia.
Sano, että ajattelit kyllä koko ajan ukkoas.
Odotin jotain surkeasti "ei-pettämiseksi" naamioitua juttua, mutta voinkin sanoa ihan vilpittömästi: en pitäisi tuota pettämisenä. Olen myös tanssinut joidenkin miesten kanssa (heihin koskematta) ja kertonut heille poikaystävästäni ja poikaystävälleni heistä.
Ei ollut pettämistä, mutta tarvitseeko sitä nyt niin yksityiskohtaisesti kaikkea kertoa. Etenkin jos toinen on mustasukkainen luonne.
No en kyllä ymmärrä mikä tossa sitä pettämistä ois.
Miesten hyväksikäyttöä enemmin joten jollain tasolla ymmärrä että miehesi on vihainen vaikka en millään mieltäisi tuota pettämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miesten hyväksikäyttöä enemmin joten jollain tasolla ymmärrä että miehesi on vihainen vaikka en millään mieltäisi tuota pettämiseksi.
Niin no, siinä tapauksessa nuo miehet yrittävät hyväksikäyttää noita naisia ostamalla heidät, mutta eivät onnistuneet. Jos naiset ovat kertoneet olevansa naimisissa jo aiemmin ja silti illan lopussa joku yrittää saada yhdeltä rouvalta seksiä, onko vika tosiaan siinä rouvassa joka ei suostu?
AP:n miehellä taitaa olla todella heikko itsetunto, jos tuollaisesta (eli että muut miehet osoittivat AP:lle huomiota ja tarjosivat tilaisuutta pettää, josta AP kuitenkin selkeästi kieltäytyi) suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Miten se on hyväksikäyttöä, jos AP kavereineen kertoo olevansa varattuja eikä heiltä ole siis odotettavissa mitään "vastapalveluksia", ja miehet siitä huolimatta ovat halunneet tarjota heille?
No ei todellakaan ole pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Miten se on hyväksikäyttöä, jos AP kavereineen kertoo olevansa varattuja eikä heiltä ole siis odotettavissa mitään "vastapalveluksia", ja miehet siitä huolimatta ovat halunneet tarjota heille?
Olen myös törmännyt tilanteisiin, joissa minun kanssani on haluttu ainakin jutella ja olen myös tehnyt selväksi, että olen varattu ja yhä on haluttu jutella. Tuossa vaiheessa se on mielestäni sen toisen vastuulla mitä tekee, eikä mua voi hyväksikäytöstä tai ajantuhlauksesta syyttää. Saattaa ne miehet silti kokeilla onneaan illan päätteeksi, mutta turha ainakaan valittaa kun en suostu.
Kuka aikuinen ihminen käy "diskossa"? Tuon baarin ymmärrän kyllä. Ymmärrän myös baarissa tanssimisen mutta eikö diskot ole jotain yläasteen juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös törmännyt tilanteisiin, joissa minun kanssani on haluttu ainakin jutella ja olen myös tehnyt selväksi, että olen varattu ja yhä on haluttu jutella. Tuossa vaiheessa se on mielestäni sen toisen vastuulla mitä tekee, eikä mua voi hyväksikäytöstä tai ajantuhlauksesta syyttää. Saattaa ne miehet silti kokeilla onneaan illan päätteeksi, mutta turha ainakaan valittaa kun en suostu.
Niin että jos et olisi tehnyt selväksi että oot varattu niin silloin voi syyttää ajantuhlauksesta? Mä en ainakaan kuuluta baarissa tanssiessani että mulla on mies vaan mä haluan vaan tanssia ja sen jälkeen sanon heipat tanssiparille. Sama olisi jutellessa, ei mun tartte kertoa että oon suhteessa, haluan vaan juttuseuraa. Jos se tanssipari olettaa automaattisesti että nyt saa pildeä niin se on ihan sen oma häviö että on tuhlannut iltansa muhun.
No eihän se ole, jos tuossa tosiaan olisi koko tarina. Ikävä kyllä moni pettäjä kertooo osittaisen version tapahtumista, osaa silloin olla tuntematta samaa valehtelijan syyllisyyttä ja näyttää itsevarmemmalta.
Kiitos kommenteista.
Noin minäkin sen näin mutta mies sai jo uskomaan, että oli pettämidtä.
Ap
Juu vielä, mies on sillä lailla omistushaluinen, että suuttui kerran ihan siitäkin, kun juttelin lapsen harrastuskentän laidalla toisen lapsen usälle. Niin että aloin jo tuntea syyllisyyttä ja uskoa pettäneeni tässä kuvaamassani illanvietossa. Mies oli niin pois tolaltaan, ettei edes pystynyt katsomaan minua päin ihan kuin olisin jotenkin mennyt pilalle tai tahriutunut tms.
Ap
Ps. Pk-seudulla on paljon yökerhotyyppisiä diskoja, joissa käy 30-50-vuotiaita. Ehkä jossain päin maata on vain teinidiskoja.
Ei tasan ole pettämistä. Kyllä kuule ukkosikin ottaisi vastaan ilmaista viinaa jos joku neitokainen tarjoaisi ja ottaisi varmaan neitokaisenkin jos itseään tarjoaisi.