Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko etelän talvi tässä? :(

Pessimistikin pettyy prkl!
20.11.2016 |

Hyvin alkanut kaunis luminen talvi vaihtui itsemurha syksyyn. Ulkona ei kiinnosta lliikua, eikä edes verhoja avata. Tätäkö tämä on kesään saakka?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli. Lämpötila voisi nousta 10 astetta vaikka heti.

Vierailija
2/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oli tässä! Olin niin iloinen, kun lumi suli pois. Untuvatakki lähti takaisin kaappiin, pyörän kaivoin kellarista, ja ulkona voi taas kävellä pelkäämättä murtuneita luita, eteiseen ei enää kulkeudu kengänpohjissa likaista lunta jne. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oli. Lämpötila voisi nousta 10 astetta vaikka heti.

Eli tykkäät siis sateista? Ei se aurinko tänne paista vaikka lämmintä tulee. On vain pimeää ja kosteaa.

Vierailija
4/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä kun on niin lämmintä. Talvella kuuluu olla lunta kunnon pakkanen.

Vierailija
5/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli just sopivan mittainen talvi.

Vierailija
6/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii tämä lämmin talvi oikein hyvin.

Eipähän ole liukasta ja sähkölasku ei kasva kauhean isoksi.

Vierailija
7/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oli tässä! Olin niin iloinen, kun lumi suli pois. Untuvatakki lähti takaisin kaappiin, pyörän kaivoin kellarista, ja ulkona voi taas kävellä pelkäämättä murtuneita luita, eteiseen ei enää kulkeudu kengänpohjissa likaista lunta jne. :)

Mulla meni fillari takas talliin kun lumet suli. On niin rapaista ettei voi polkea. Eikö sulla ole nastarenkaita pyörässä talvisin?

Vierailija
8/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti, nyt voin taas ulkoilla. Pakkasella en mene ulos.

Vierailija
9/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helkutti, se nyt on omaa tyhmyyttäsi ettet lähde ulos liikkumaan! Minä olin eilen 3 tuntia metsäpoluilla ja tänään 5 tuntia.Sinne vaan, ei metsä sinua pure!

Vierailija
10/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset lumet sulaa aina pois etelässä, kunnon talvi tulee sitten tammikuussa.

Vierailija
11/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lumettomuus on kauniimpaa kuin lumi. Joo, toki sellainen Lapin tykkyunelma on kaunista katsottavaa, mutta Helsingissä lumi on käytännössä harmaanruskeaa mössöä tienpientareilla. Lumi myös vie kaikki värit, ja maisema on pelkkää valko-harmaa-mustaa. Kävin just eilen metsässä kävelemässä, ja oli ihana nähdä maahan pudonneiden neulasten keltainen väri, sammaleiden harmaa ja varpujen tummanvihreä.

Vierailija
12/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kylmimmät kuukaudet eivät ole marras ja joulukuu, vaan tammi ja helmikuu, joten talvi ei ole vielä edes alkanut.

Vierailija
13/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sopiva talvikeli, +6. Pysyis tällaisena.

Vierailija
14/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taisi tässä olla, vaikka niitä talvikuukausia on ainakin kolme vielä tulossa.

Vierailija
15/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni fillari takas talliin kun lumet suli. On niin rapaista ettei voi polkea. Eikö sulla ole nastarenkaita pyörässä talvisin?

Ei ole, ei kuulemma mahdu (?) nastat tuohon mun sinkulaan. Jospa sitä joku kaunis päivä hankkisi sellaisen läskifillarin lumiketjuilla...

Vierailija
16/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piereskelkää mammat vähemmän ettei metaania tule liikaa ilmakehään!

Vierailija
17/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taisi tässä olla, vaikka niitä talvikuukausia on ainakin kolme vielä tulossa.

Aikamoista toiveajattelua.

Vierailija
18/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lumettomuus on kauniimpaa kuin lumi. Joo, toki sellainen Lapin tykkyunelma on kaunista katsottavaa, mutta Helsingissä lumi on käytännössä harmaanruskeaa mössöä tienpientareilla. Lumi myös vie kaikki värit, ja maisema on pelkkää valko-harmaa-mustaa. Kävin just eilen metsässä kävelemässä, ja oli ihana nähdä maahan pudonneiden neulasten keltainen väri, sammaleiden harmaa ja varpujen tummanvihreä.

Eipä ole harmaanruskeaa mössöä jos vaan pakkasta pitää. Täällä Helsingissä vartin päässä ydinkeskustasta oli pari viikkoa putipuhtaat hanget. Aivan ihana oli käyttää koiraa ulkona kun tähdet tuikki ja hanki kimmelsi.

Nyt on vaan mutaa, mädäntyneitä lehtiä, koiranpaskaa ja likaisenvärinen taivas.

Kyllä, harkitsen muuttoa pohjoiseen.

Vierailija
19/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, usko vain kaikki, mitä iltapäivälehdet yrittävät aina väkisin vääntää lehtien myymiseksi.

Ota nyt oikeasti oma järki käteen ja yritä ymmärtää, että talvet ovat vaihdelleen tähän aikaan nykyaikana aina. Kunnon talviaika ei ole vielä edes alkanut.

Älä mene lehtien lööppihakuisuuteen mukaan.

Vierailija
20/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäalkaa joulun tienoilla. Tottakai ensilumi sulaa pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi